Wie heeft er een lade onder de stoel?

vormit

Donateur
Heel erg handig, nogmaals dank!

Ben benieuwd wat deze onderdelen in Nederland kosten. Goede kans dat ze hier een stuk duurder zijn.

En nog eens even goed kijken hoeveel werk en hoe lastig het is om de stoelen eruit te halen en weer terug te plaatsen. De bergruimte is beperkt, maar je kunt er toch net weer iets in kwijt. En de stoel is dan gewoon mooier afgewerkt. Zonder die grote opening die er nu zit.


Hallo Hans,

- Is het je al gelukt om de laden te plaatsen?
- Zo ja, is dat ook bij elektrisch verstelbare stoel?
- Waar heb je ze besteld?

Mvg, Louis
 

filas

Lid
Zoals de titel aangeeft, ben ik benieuwd wie er in de Kodiaq een lade onder de voorstoel(en) heeft. En vooral in welke uitvoering dat is.

In de Nederlandse brochure staat deze lade vermeld. Maar er staat niet in bij welke versie de lade er in zou zitten en of dat dan een optie is. Alleen dat de lade vervalt bij een elektrisch verstelbare stoel. In de optielijst staat het helemaal nergens vermeld, dus het is ook niet een optie die je apart bij moet bestellen.

Ik heb al van iemand hier op het forum begrepen dat een in België afgeleverde Ambition Business onder beide stoelen een lade had. In mijn Ambition Business zitten helemaal geen lades of opbergvakken onder de stoelen. Zelfs geen afdekplaat. Alleen een grote open ruimte. Voor een redelijk bedrag zou ik ze desnoods nog wel apart willen bestellen.

Ik heb de importeur/klantenservice een tijdje geleden al gemaild. Maar die antwoordt niet. Van de dealer krijg ik een mailtje terug waarin uitsluitend staat dat "uw auto volledig voldoet aan de bouwspecificaties voor de Nederlandse markt".

Dus, wie heeft er zo'n lade en in welke uitvoering is dat?
Volgens mij is het heel simpel. Standaard zit die lade erop, tenzij je elektrische stoelen hebt. Op sommige modellen zoals de Style Business zitten standaard elektrische stoelen, dus die hebben geen lade. Die lade kun je niet apart betellen (is geen optie).
 

vormit

Donateur
@filas, dat begrijp ik maar het feit dat iets geen optie is betekent niet dat het niet mogelijk is. Standverwarming was in NL ook geen optie maar kon wel in andere landen worden gekozen.
 

Rallye

Forumguru
Kan natuurlijk wel een technisch feit zijn dat er onder de elektrisch verstelbare stoelen geen ruimte is voor de lades.....
 

Base77

Senior Member
Volgens mij is het heel simpel. Standaard zit die lade erop, tenzij je elektrische stoelen hebt. Op sommige modellen zoals de Style Business zitten standaard elektrische stoelen, dus die hebben geen lade. Die lade kun je niet apart betellen (is geen optie).


De lade onder de bijrijderstoel is volgens Pon “al lang niet meer te verkrijgen”. Toen mijn kodiaq binnen was en ik zag dat er geen lade in zat heb ik dit aangekaart bij de dealer. Na wat heen en weer ge-e-mail kreeg ik onderstaand antwoord (had ook wat dms problemen)


Driving mode select is niet de personalisatie functie waar de klant/dealer over spreekt.

Hiervoor dient de personalisatie functie bijbesteld te worden. Drive mode select maakt zoals de naam al aangeeft het mogelijk om verschillende "driving modes" te selecteren, dus Eco / Sport / etc.

De personalisatie functie is een uitbreiding op driving mode select waarbij inderdaad bepaalde instellingen van het infotainment gekoppeld kunnen worden.

Dit staat niet duidelijk vermeld in de brochure, dit wordt aangepast.


Vwb het opbergvak onder de passagiersstoel, deze is niet meer leverbaar. Dit is lange tijd terug al komen te vervallen.

Ook hier geldt dat dit niet juist vermeld staat in de brochure, deze is in de tussentijd (nog) niet geupdate.


Ik hoop dat je hiermee verder kan. Indien dit niet het geval is hoor ik het graag.



Met vriendelijke groet,

Nicole

ŠKODA Logistiek

................................................................................................................
Pon Mobiel
Zuiderinslag 2 • 3833 BP Leusden •
Postbus 72
• 3800 HD Amersfoort • Nederland •
I www.skoda.nlKvK nr. 31038
 

EdK

Forumguru
De lade onder de bijrijderstoel is volgens Pon “al lang niet meer te verkrijgen”.
Maw als ik een Kodiaq met lade's heb en die gaan stuk dan zijn ze niet meer te vervangen voor een nieuwe..???

POM zal wel praten vanuit accesiore of een aan te vinken optie.
Maar als jij bij je dealer met een artikelnummer zou komen dan zou dit gewoon te bestellen zijn...

En anders is even zoeken bij superskoda of andere tjechie sites die leveren door geheel europa...

Tsja een bakkie van een 3 a 4 tientjes daar kan meneer POM niet genoeg aan verdienen vermoed ik zomaar

Voor me Yeti en nu voor me Fabia 3 heb ik ze kunnen bestellen bij superskoda , dus als ze die nog niet aanbieden dan zal het gerust komen en anders ff met ze mailen in simpel engels met eventuele artikelnummers erbij !
 

Sk_Hans

Forumguru
Hallo Hans,

- Is het je al gelukt om de laden te plaatsen?
- Zo ja, is dat ook bij elektrisch verstelbare stoel?
- Waar heb je ze besteld?

Mvg, Louis

In de Nederlandse Ambition Business zitten dus geen lades, in de Belgische versie schijnbaar wel.

Ik heb de lades nog niet besteld. Dat komt ergens de komende maanden wel. Eerst eens op mijn gemak uitzoeken wat het monteren kost, aangezien dat nogal een hoop werk is i.v.m. kabels van airbags. Daar wil ik ook liever zelf niet mee gaan prutsen.
 

EdK

Forumguru
aangezien dat nogal een hoop werk is i.v.m. kabels van airbags.
Dat stelt echt geen drol voor..
Want er zitten onder de stoel allemaal stekkerverbindingen die je dan ff los kunt halen
Je moet alleen zorgen dat je de juiste Bit hebt om de 4 bouten per stoel te lossen
Dan je rugleuning ze ver mogelijk naar voren draaien en dan de stoel in achterste stand schuiven.
Dan is het kwestie van de stoel naar achter slaan naar de achterbank en je kunt overal bij !
Bij de eventuele stekkers die los moeten en je kunt de bak eronder schroeven met 3 a 4 schroeven...
Echt met zijn tweeën dit doende ben je per stoel hooguit een half uur kwijt...
En dan spreek ik uit ervaring met de Yeti en de Fabia3 waar ik dit heb uitgevoerd...
 

Base77

Senior Member
Maw als ik een Kodiaq met lade's heb en die gaan stuk dan zijn ze niet meer te vervangen voor een nieuwe..???

POM zal wel praten vanuit accesiore of een aan te vinken optie.
Maar als jij bij je dealer met een artikelnummer zou komen dan zou dit gewoon te bestellen zijn...

En anders is even zoeken bij superskoda of andere tjechie sites die leveren door geheel europa...

Tsja een bakkie van een 3 a 4 tientjes daar kan meneer POM niet genoeg aan verdienen vermoed ik zomaar

Voor me Yeti en nu voor me Fabia 3 heb ik ze kunnen bestellen bij superskoda , dus als ze die nog niet aanbieden dan zal het gerust komen en anders ff met ze mailen in simpel engels met eventuele artikelnummers erbij !

Heb even bij super Skoda gekeken maar daar zijn de lades nog niet te bestellen voor de kodiaq. Mogelijk in de toekomst.
 

EdK

Forumguru
Mogelijk in de toekomst.
Even emailen met superskoda in simpel engels...
En anders eens bij een andere dealer langsgaan met artikelnummers van de lade's en vragen wat ze kosten.
Want zoals gezegd, als ze in verleden zijn geleverd in jouw model wagen dan liggen ze gewoon in de magazijnen van Skoda hoor.
Want bij defect gaan van een geleverde lade zal men toch echt wel een nieuwe ter reparatie moeten kunnen leveren lijkt me....... wat jou dealer/pon dan ook zegt
 

Meurtz

Lid
Valt reuze mee !
Bij me Yeti en onlangs bij me Fabia3 combi ze ook zelf weer geplaatst.
Voor beide wagens zijn ze aangeschaft bij superskoda die ze voor weinig aanbied ( weet niet voor de kodiaq of ze er al zijn )
Montage is simpel, allereerst even de rugleuning zover mogelijk naar voren draaien, dan stoel zover mogelijk naar achter schuiven en de eerste 2 bouten in rail losschroeven.
Hierna de stoel zover mogelijk naar voren schuiven en de achterste 2 bouten losdraaien.
Dan met beleid de stoel naar achter kantelen, let op voor de bedrading die onder de stoel zit !! eventueel wat stekkers losmaken.
Dan heb je met de hoofdsteunen in laagste stand net voldoende ruimte om de lade's te monteren.
Hierna in omgekeerde volgorde de stoel weer monteren en je bent klaar zonder de gehele stoel er proberen uit te halen met kans op lakschade's...

Let even op dat als je de bedrading loskoppelt, de airbag ook van stroom gaat. Die komt na het terugkoppelen netjes weer actief, maar de auto blijft een foutmelding geven die alleen in de garage gereset kan worden.
Dus indien mogelijk de bedrading laten zitten.
 

EdK

Forumguru
maar de auto blijft een foutmelding geven die alleen in de garage gereset kan worden.
Contactsleutel niet in contact gehad en geen meldingen gehad !
Wil je sleutelen met de radio aan en dus contact aan dan is de kans aanwezig dat je de melding wel krijgt
 

Canon-Eye

Forumguru
met de radio aan en dus contact aan
Kun je dan niet meer gewoon de radio aandrukken zonder het contact aan te zetten en dat tie dan 30 minuten aan blijft, zoals bij eerdere modellen?
Kon tot nu toe bij al mijn VAG-auto's sinds de jaren '90, inclusief de huidige...
 

Base77

Senior Member
@EdK ik had afgelopen week contact met de dealer en die wist mij te vertellen dat de complete stoelen vervangen dienen te worden als ik toch van die opbergbakken wil :). #moetnietgekkerworden
 

lakke

Lid
Heb net beide lades geïnstalleerd in mijn Kodiaq Ambition Business. Het kan dus wel, maar je moet een beetje creatief zijn.

Ik heb de beide achterste steunen van de houders afgezaagd om deze te kunnen plaatsen. De vier schroeven van de stoelen haal je eruit om de stoelen naar achteren te kunnen kantelen. Vervolgens maak je de plastic zijkant van de stoel los (1 schroef) zodat je de houder kan plaatsen. Deze klikt vast aan de buitenzijde. Aan de binnenzijde zet je deze vast met 1 schroef. Ik heb nog een rubberen strip geplaatst tussen de houder en een stang van de stoel (tegen eventueel rammelen).

Daarna lade er in, buitenkant weer vastschroeven en klaar.
 

Sk_Hans

Forumguru
Waar heb jij de lades met houders besteld? Wat kosten ze?

Als je de steunen van de houders afzaagt, loop je dan inderdaad niet het risico dat het gaat trillen en rammelen?
 

lakke

Lid
Waar heb jij de lades met houders besteld? Wat kosten ze?

Als je de steunen van de houders afzaagt, loop je dan inderdaad niet het risico dat het gaat trillen en rammelen?


Website en bestelnummers vind je eerder op dit topic. Bij mij rammelt er helemaal niets en zit ook echt stevig.
 
Bovenaan Onderaan