Wie heeft er een lade onder de stoel?

Sk_Hans

Forumguru
Zoals de titel aangeeft, ben ik benieuwd wie er in de Kodiaq een lade onder de voorstoel(en) heeft. En vooral in welke uitvoering dat is.

In de Nederlandse brochure staat deze lade vermeld. Maar er staat niet in bij welke versie de lade er in zou zitten en of dat dan een optie is. Alleen dat de lade vervalt bij een elektrisch verstelbare stoel. In de optielijst staat het helemaal nergens vermeld, dus het is ook niet een optie die je apart bij moet bestellen.

Ik heb al van iemand hier op het forum begrepen dat een in België afgeleverde Ambition Business onder beide stoelen een lade had. In mijn Ambition Business zitten helemaal geen lades of opbergvakken onder de stoelen. Zelfs geen afdekplaat. Alleen een grote open ruimte. Voor een redelijk bedrag zou ik ze desnoods nog wel apart willen bestellen.

Ik heb de importeur/klantenservice een tijdje geleden al gemaild. Maar die antwoordt niet. Van de dealer krijg ik een mailtje terug waarin uitsluitend staat dat "uw auto volledig voldoet aan de bouwspecificaties voor de Nederlandse markt".

Dus, wie heeft er zo'n lade en in welke uitvoering is dat?
 

Frenk21

Forumguru
Ik heb in mijn Privebeer geen lade onder de stoelen omdat deze beide electrisch verstelbaar zijn. In de werkbeer zit onder de handverstelbare bijrijderstoel wel een lade.
Beide zijn een Style bns.
 

Nick2203

Forumguru
Hier een Style business, met een electrisch verstelbare stoel voor de bestuurder, dus geen lade
(of zullen we het gewoon een electrische stoel noemen :maakmegek:)

De bijrijder heeft een "gewone" mechanische stoel, met lade.
Lade is overigens erg compact hoor. Ruimte voor een ouderwetse kaart is er niet ...
 

Patbanbu

Actief lid
Style Business.
Elektrische bestuurdersstoel zonder la en een handmatig verstelbare passagiersstoel mét la.
 

eriktv

Forumguru
Voor de liefhebbers: je kunt ze wel los bestellen. Heb ze gevonden in de webshop waar ik vaak bestel, maar heb er zelf geen ervaring mee. Zelf even kijken dus of deze echt gaan passen en er staat een waarschuwing bij dat de stoel los/eruit moet voor montage. Maar dan heb je in ieder geval de nummers:

5NA882601 9B9 Lade bestuurdersstoel
5NA882599 9B9 Frame lade bestuurdersstoel
5NA882602 9B9 Lade bijrijdersstoel
5NA882600 9B9 Frame lade bijrijdersstoel

Heb je toch voor €40 weer zo’n Simply Clever optie erop :thumbsup:
 

Sk_Hans

Forumguru
Voor de liefhebbers: je kunt ze wel los bestellen. Heb ze gevonden in de webshop waar ik vaak bestel, maar heb er zelf geen ervaring mee. Zelf even kijken dus of deze echt gaan passen en er staat een waarschuwing bij dat de stoel los/eruit moet voor montage. Maar dan heb je in ieder geval de nummers:

5NA882601 9B9 Lade bestuurdersstoel
5NA882599 9B9 Frame lade bestuurdersstoel
5NA882602 9B9 Lade bijrijdersstoel
5NA882600 9B9 Frame lade bijrijdersstoel

Heb je toch voor €40 weer zo’n Simply Clever optie erop :thumbsup:

Bedankt voor de info! Dat is ook niet duur. Als het enigszins eenvoudig te doen is om ze zelf te monteren, ga ik ze waarschijnlijk wel bestellen.

Welke webshop bedoelde jij? Deze?
https://www.oemvwshop.com/
 

Sk_Hans

Forumguru
vandaar dat ik even de codes heb opgezocht, da’s voor de meeste leden handiger ;)
Heel erg handig, nogmaals dank!

Ben benieuwd wat deze onderdelen in Nederland kosten. Goede kans dat ze hier een stuk duurder zijn.

En nog eens even goed kijken hoeveel werk en hoe lastig het is om de stoelen eruit te halen en weer terug te plaatsen. De bergruimte is beperkt, maar je kunt er toch net weer iets in kwijt. En de stoel is dan gewoon mooier afgewerkt. Zonder die grote opening die er nu zit.
 

EdK

Forumguru
En nog eens even goed kijken hoeveel werk en hoe lastig het is om de stoelen eruit te halen en weer terug te plaatsen.
Valt reuze mee !
Bij me Yeti en onlangs bij me Fabia3 combi ze ook zelf weer geplaatst.
Voor beide wagens zijn ze aangeschaft bij superskoda die ze voor weinig aanbied ( weet niet voor de kodiaq of ze er al zijn )
Montage is simpel, allereerst even de rugleuning zover mogelijk naar voren draaien, dan stoel zover mogelijk naar achter schuiven en de eerste 2 bouten in rail losschroeven.
Hierna de stoel zover mogelijk naar voren schuiven en de achterste 2 bouten losdraaien.
Dan met beleid de stoel naar achter kantelen, let op voor de bedrading die onder de stoel zit !! eventueel wat stekkers losmaken.
Dan heb je met de hoofdsteunen in laagste stand net voldoende ruimte om de lade's te monteren.
Hierna in omgekeerde volgorde de stoel weer monteren en je bent klaar zonder de gehele stoel er proberen uit te halen met kans op lakschade's...
 

Cordoba

Forumguru
Voor de liefhebbers: je kunt ze wel los bestellen. Heb ze gevonden in de webshop waar ik vaak bestel, maar heb er zelf geen ervaring mee. Zelf even kijken dus of deze echt gaan passen en er staat een waarschuwing bij dat de stoel los/eruit moet voor montage. Maar dan heb je in ieder geval de nummers:

5NA882601 9B9 Lade bestuurdersstoel
5NA882599 9B9 Frame lade bestuurdersstoel
5NA882602 9B9 Lade bijrijdersstoel
5NA882600 9B9 Frame lade bijrijdersstoel

Heb je toch voor €40 weer zo’n Simply Clever optie erop :thumbsup:

Dat is eigenlijk niet anders dan dat VAG al zo'n 25 jaar doet: bepaalde uitvoeringen van modellen hebben de optie wel, maar als je het niet hebt kun je het voor een redelijk bedrag bijbestellen. Ik heb in het verleden al eens gezien dat voor zo'n 10-12 euro per stoel, zo'n lade besteld kon worden in de UK.
 

EdK

Forumguru
voor zo'n 10-12 euro per stoel, zo'n lade besteld kon worden in de UK.
Voor de Fabia3 is het 19,99 euro maar dit is meer een klapdeksel met ruimte er achter.
Voor de Yeti is het 49,99 maar dan spreek je over een echte lade.

Wat kun je er in kwijt, genoeg kleine dingen die je bij de hand wil houden.
 

Cordoba

Forumguru
Zit in mijn toekomstige ride ook, maar aan de bestuurderszijde is het net groot genoeg voor een reflectievestje of een niet te grote telefoon. Overigens kan er bij de F3 ook nog een soort bak aan e achterkant onder de bestuurdersstoel, en die is bestemd voor de standaard paraplu zoals die in bijv. business uitvoeringen zit. Prima bergplekken voor reservelampjes, dop voor slotbouten en dat soort spul.
 

EdK

Forumguru
Bij de F3 zijn de bestuurders en bijrijderskant de kassies even groot !
En de paraplu die voor onder bijrijderskant zat heb ik moeten verwijderen vanwege kassie..
Maar goed wist dat die er lag , maar toen ik de plu eens uitklapte........pffffff ik hou me maatje 43 schoenen nog niet eens droog ermee...
Maw een kinder plu en meer niet, dus beugel meteen maar verwijderd en de plu zal me nichtje van 10 wel blij mee zijn.
 
Bovenaan Onderaan