Ik denk dat iemand die in zijn eigen auto rijdt minimaal 10% minder verbruikt.
Zeker als er een tank-pas bij het leasecontract zit !!! Bij internationale tankpas waarschijnlijk nog sterkere verhalen...
Beide beweringen vallen m.i. onder het kopje "borreltafellogica".
Om te beginnen is het uiteraard een misverstand, te denken dat brandstof via een pasje gratis is: iemand, in casu de werkgever, gaat er uiteindelijk voor betalen. Bij de immer stijgende brandstofprijzen gaat die werkgever hier op enig moment toch op letten - dus wie ongunstig afsteekt bij het gemiddelde wordt vroeg of laat wel een keer door de wagenparkbeheerder aan de oren getrokken...
Daarnaast is het me toch iets te makkelijk om "de leaserijder" algemeen te (de)klasseren als een onverantwoordelijke idioot die zich aan bedrijfsbelang noch wereld-ecologie iets gelegen laat liggen. Dezulken zitten er vast ook tussen - maar ik denk toch dat de meerderheid bestaat uit mensen die voldoende verantwoordelijkheidsbesef hebben om wél "als een goed huisvader" om te gaan met de van dienstwege ter beschikking gestelde materialen en gereedschappen.
Al is het maar omdat kostenbesparing niet alleen maar in het belang van de baas is, maar - zeker in deze economisch lastige tijden - uiteindelijk ook doorvertaald kan worden naar bv. je eigen baanzekerheid...