Ook op Spritmonitor lopen de waarden behoorlijk uiteen, is me wel opgevallen. Er zitten, naast enkele zeer sterke gevallen (waarvan je soms ziet dat de ingevoerde waarden zeer waarschijnlijk niet kloppen; bijv. -vaak onbewust- foutief ingevoerd) , behoorlijk verassende waarden tusssen.
Het hangt er maar net van af welke (vaste) trajecten de eigenaar berijdt, en hoe hij dat doet: met zware voet of niet.
Rijdt diegene bijv. alleen van ma t/m vr van huis naar werk op en neer op 40 kilometer traject 80km/u weg, en gebruikt hij verder de auto nauwelijks (kleine korte ritjes, kinderen brengen en halen, boodschappen etc) dan kom je al gauw zuinig uit.
Doe je dus wel veel van dit soort korte ritjes en zit je vooral veel op snelweg trajecten (lekker met 130 door de polder) of drukke spits gevoelige trajecten kom je een stuk hoger uit.
Ik merk het ook: ik moet 1 x per week 170 km rijden op 1 dag, ik kan voor een traject door de polder kiezen (kortst) en uitsluitend snelweg (snelst; scheelt 8 minuten mits er geen spits is) Het verbruik scheelt al gauw minimaal 1 L/km op het hele traject. Als ik 's ochtends dus op tijd kan vertrekken en ik heb geen haast, kies ik de zuinige route door de polder...
Ik kan in ieder geval zonder al te veel moeite te hoeven doen nagenoeg de fabrieksopgave halen, dus ik ben dik tevreden.:xyxthumbs: