Welke velgen heb jij onder je Fabia-2 liggen??

Ziet er goed uit hoor.
Enne, wat piair ook al zegt. Was mij ook al een beetje opgevallen. Voor lijkt lichter en achter donkerder. Goed te zien in het fotoalbum.
Is dat de lichtinval Hetzer?
 

Hetzer

Forumguru
Jep dat is echt de lichtinval, het is en blijft een aparte en prachtige kleur, hij oogt op foto's ook weer iets ander dan in het echt.
 

Yuco

Lid
Ben van plan 17inch Boavista er onder te laten zetten:
2nvzfk.jpg


Gemaakte impressie:
ouqqfc.jpg
 

GJS

Senior Member
@Hetzer: Ziet er inderdaad heel mooi uit in combinatie met dat Rally-Green
 
@ Hetzer:

Jep dat is echt de lichtinval, het is en blijft een aparte en prachtige kleur, hij oogt op foto's ook weer iets ander dan in het echt.

Ik moet zeggen dat ik toch vindt dat in het echt mijn bumpers iets donkerder overkomen dan de metalen delen. Kan inderdaad lichtinval zijn, maar het zou niet het eerste merk zijn dat bij bepaalde kleuren een lichte afwijking heeft op de bumpers. Maar zoals je zegt. In het echt oogt het kleur anders dan op foto, en inderdaad een heel speciale kleur, ben er super fier op, nu maar hopen dat er niet veel andere mensen in de omgeving deze kleur aanschaffen, wil toch uniek blijven :tongue:

PS: die velgen zijn echt lekker. Hebben zelf ook aan dit type velg gedacht, alleen zal er bij ons een smallere band opmoeten aangezien wij geen sportonderstel hebben en we anders de wagen verhogen tegenover de banden die er nu op liggen. Snap je...

Anders zou het eventueel deze velg worden:

Dotz Freeride Peak

http://www.autoline.lt/upload/prods...24.jpg?phpMyAdmin=EK9Idz65YZ37VP7TaxJL,0gh7Y7

@ Yuco:

Ik hoop toch dat die impressie overdreven is, want die banden hangen tegen je wielkasten + de velg is daar veel te groot voor de wagen. Wel mooie velgen.
 

piair1982

Forumguru
[QUOTE
PS: die velgen zijn echt lekker. Hebben zelf ook aan dit type velg gedacht, alleen zal er bij ons een smallere band opmoeten aangezien wij geen sportonderstel hebben en we anders de wagen verhogen tegenover de banden die er nu op liggen. Snap je..[/QUOTE]

het maakt niet uit. De diameter van de band velg combinatie blijft gelijk. Dus hoe groter de velg hoe dunner de band. De totale doorsnee is en blijft gelijk, anders zou je een tellerafwijking krijgen.
 

V50

Lid
Onze fabia wordt afgeleverd met winterbanden, in het voorjaar zal ik een set 16" Comet-velgen bestellen met zomerbanden. Volgens mij staan deze velgen wel netjes staan op de Fabia.

news-fabia-wheel3.jpg
 

Hetzer

Forumguru

Naar de Dotz heb ik ook even gekeken, mooie velg, maar ik vond dat er teveel zilver in zat, en hij was uberhaupt hier nog niet leverbaar

even off topic, over de optisch donker bumpers.
Kijk maar eens door de lens van een digitale camers, dan ogen de bumpers ook iets donkerder dan met het blote oog. Overigens geen idee hoe dat kan :crazy:

zo wel iets te maken hebben met het refelcteren van het zonlicht.
 

NielsW

Lid
Waarom andere velgen onder een greenline? de standaard velgen zijn toch ook mooi? Ik had het wat anders gevonden als je geen LMV eronder had gekregen maar stalen.
 

GJS

Senior Member
Kwestie van persoonlijke smaak, de broer van de buurman heeft precies dezelfde auto en LM velgen als ik hiervoor had, ik vind ze wel mooi en hij niet.
 

Hetzer

Forumguru
Tja, ik heb een redelijk velgen tik, hoewel de anatres velgen mooi zijn, vind ik ze net iets te klein. Ook blijf ik graag uniek, nu het staartbeeld aardig begint vol te raken met Gl's
 

alteaxl

Nieuw lid
Je kan toch geen aluminium dakdragers bestellen op de greenline?
Of laat je ze overspuiten.
Graag je reactie en wat kost dat extra.
Laat je de velgen ook monteren door de dealer/
Zie je reactie.




Ben van plan 17inch Boavista er onder te laten zetten:
2nvzfk.jpg


Gemaakte impressie:
ouqqfc.jpg
 

V50

Lid
Waarom andere velgen onder een greenline? de standaard velgen zijn toch ook mooi?


Nee, persoonlijk vind ik die net even te truttig, iets te veel rondingen er in. Maar ja, over smaak valt niet te twisten. Zo heel belangrijk vind ik het ook niet maar als ik dan toch een tweede set velgen aanschaf dan kies ik maar gelijk een mooier model velg.
 

wanderer

Senior Member
Betreft Fabia GL 1.2 TDI
Is er iemand die de Antares 15" velg met band 185/60 R15 in de reservewiel bak heeft liggen?
Mijn dealer beweert namelijk dat er alleen een 14" wiel met band in past en voordat ik een Antares reservewiel ga bestellen wil ik hierover wel wat zekerheid..
 

piair1982

Forumguru
ik heb een 15 inch stalen reservewiel. Die past en de doorsnee van de velg en band zijn gelijk aan 14 15 en 16 inch
 

Hetzer

Forumguru
Geen flauw idee, ik heb geen Antares velg meer om te proberen, er ligt nu bij mij een volwaardig 14 inch achterin.
Heb ooit eens en F/1 Combi Mk/2 Elegance gehad en daar lag een 15 inch reserve wiel af fabriek in, terwijl in de goedkopere versies een 14 inch stalen velg lag,en in mijn Roomster lag ook een 15 inch stalen velg.
 

Yuco

Lid
Je kan toch geen aluminium dakdragers bestellen op de greenline?
Of laat je ze overspuiten.
Graag je reactie en wat kost dat extra.
Laat je de velgen ook monteren door de dealer/
Zie je reactie.

Af fabriek kun je inderdaad geen alu dakreling bestellen. Ook als optie wordt deze in principe niet aangeboden. Maar ja, als je als klant iets graag wilt en de dealer denkt een beetje met zijn klant mee dan kom je al een heel eind. Aanvankelijk zou de reling gespten worden tot dat iemand mij attendeerde of mogelijk snelle lakbeschadiging. Bedenk dat deze optie onderdeel is van de total deal dus het heeft niet zoveel toegevoegde waarde mijn inziens mede te delen wat de prijs hiervoor is. Als je er anders over denkt hoor ik dat graag.

De velgen laat ik niet door mijn dealer monteren. Ten eerste vind ik ze dan te duur, ten 2e hoef ik dan geen formulier te tekenen dat ik op eigen risico dit laat aanpassen en mogelijkerwijs mijn vrijstelling MRB verlies.
 
@ Hetzer...

Ik was fout. Had je verteld dat de bandenmaat onder de gewone 1.2 TDI 195 50 R15 was, maar het is 195 55 R15 ... Dus eigenlijk niet zo extreem veel smaller dan de 60 op de GL.

Als wij dus een 16" laten monteren zal het een 195 45 R16 worden, maar als ik zo rondkijk zeggen veel sites dat het ook een 205 45 R16 kan zijn, maar dat lijkt mij direct een pak breder, heb dan zo'n vermoeden dat de voorste banden de kasten kunnen raken bij het scherp draaien.
 
Bovenaan Onderaan