Welke velgen heb jij onder je Fabia-2 liggen??

Canon-Eye

Donateur
blijft bandenspanningscontrole systeem gewoon werken
Werkt volgens mij via de ABS sensors (signaleert verschillende wielsnelheden, bij een aflopende band) dus wordt niet beïnvloed door het soort velgen. Na montage zonodig even resetten (drukknop geruime tijd ingedrukt houden, tot de piep).
 

Hetzer

Forumguru
Ik zou voor de Enzo velgen gaan, zoals reeds aangegeven deze zijn lichter dan de standaard 17 inch Skoda velgen.
Verschil asgat, merk je niet, komt gewoon een verloopje in.
 

sandieman

Nieuw lid
Yep ik wel,

zomervelgen blijven originele Antares.
De winterwieldoppen Satalite, voor op het staal krijgen een speciale behandeling (ze worden gespoten)
 

Hetzer

Forumguru
wat veegt een gemiddelde velg en wat weeg een lightweight velg?

Alle Skoda velgen zijn absurd zwaar een 16 inch Atria/Bear gaat richting de 14/15 kg, een lightweight velg zoals de Speedline Marmora 16 inch weegt rond 6.5 kg in 16 inch een OZ ultraleggera in 16 inch weegt slecht 5,9 kg
 

Peter_Octavia

Forumguru
Net de Atria velg incl. band op de weegschaal gehad.

Resultaat: 17,6 kg.


Wat voor invloed heeft zoiets op het verbruik?

Stel ik schaf ook zo'n lichte velgenset aan. Daalt het brandstof verbruik dan met 10%? waar moeten we aan denken.
 

bobbie

Senior Member
Met 16'' Atria velgen en 205 breed rij ik zomers 500km op een tank en met stalenvelgen en winterbanden 165 breed max 650km!
 

Peter_Octavia

Forumguru
Ik merk tot op heden een lichte stijging van het verbruik sinds ik op stalenvelgen met winterbanden sta.... dus zeg het maar. Ik had eigenlijk een daling verwacht gezien mijn vorige ervaringen.

Nu waren de weersomstandigheden ook wel van grote invloed.

Zie mijn bijgehouden brandstofverbruik.
 

Fabia86

Actief lid
Die paar kg meer of minder zal denk ik niet veel uitmaken. De bandbreedte daarentegen wel. Zie de ervaringen van bobbie.
 

Hetzer

Forumguru
kilo's maken wel degelijk uit, meer dan de band breedte.
Daar draait het om, als je de discussie leest zie je dat de 16 Atria velg ontzettend zwaar is , met band 17 kg !!
 

Fabia86

Actief lid
Ik had niet verwacht dat het veel uit zal maken. Begin toch te twijfelen of ik voor de zomer voor originele velgen ga. Ze blijven gewoon prachtig!
 

Hetzer

Forumguru
Zoals beloofd, de foto's van mijn nieuwe zomervelgen

16" lichtgewicht Speedline Marmora Corse velgen.

ay4new.jpg

24ew378.jpg

2gxkxue.jpg

9k5g9e.jpg
 

Noord26

Forumguru
Verdomd, die zouden perfect onder mijn antraciet kleurige karretje staan. 195/50R16 slofjes?

7J zo te zien ipv 6,5J? Banden staan iets getrokken denk ik te zien.

Stiekem dermate interessant dat ik wel een prijsje zou willen weten..
 

RefleCs

Forumguru
Persoonlijk niet zo mijn smaak. Ik vind het ook niet heel lekker smoelen onder de groene kleur van de auto en de zwarte accenten op de auto.
 

Hetzer

Forumguru
@Reflecs, 90% van de lichtgewicht velgen hebben een wat aparter design, hebben over het algemeen ook altijd 10 of meer spaken.
Ik vind dit altijd wel mooi, maar over smaak valt niet te twisten.. gelukkig maar ;)

@Noord.
Heb hem idd uitgeprobeerd op wat dijkjes, hij ligt superstrak op de weg !!!
Merk het bij het uitkomen van een bocht, dat er meer snelheid in de auto zit, ik weet niet of dit aan de velgen ligt, ik wil dit de komende periode nog eens uittesten.
 
Bovenaan Onderaan