Welke radio incl carkit, BT en USB

h dejong

Actief lid
Android versie ziet er netjes uit!

Zit er standaard een harde schijf in?
Is het ook mogelijk deze te koppelen met je thuis WiFi? Scheelt uiteraard aanzienlijk dan downloaden via mobiel netwerk.
Moet een aparte gps antenne besteld worden of kan deze ook op de standaard antenne?

Fugitibo:
Heb je gewoon plug and play bij jou en alle opties werken?
Ook stuurbediening etc?
Ik heb een Octavia (fl 2009) en vermoed dat m'n Columbus naar z'n grootje is.
Ben dan ook de mogelijkheden aan het onderzoeken.

Gr.
Hans
 
Hi Hans,

Er zit geen harde schijf in. Deze is te koppelen via USB.
Ja het is wel degelijk te koppelen met elk WIFI netwerk (zolang je maar kan inloggen :jaja:)
GPS antenne is meegeleverd. Deze heb je wel nodig omdat je radio ingebouwd is en GPS signaal lastiger doordringt tot in de radio. Ik heb de GPS ontvanger wel in het dashboard weggewerkt, zodat je deze niet op het raam oid moet bevestigen. Wat voor jou de beste locatie is, zal je moeten uitproberen (kabel is lang genoeg om te expirimenteren)

Bij mij werkte alles plug&play. Enige wat ik nog niet werkend heb (en weet niet of ik dit voor elkaar krijg) zijn de parkeersensoren op het display zichtbaar krijgen. Dat kan liggen aan mijn bedrading (vermoeden) of aan de CANBUS.

Ik ben in ieder geval tot nu toe tevreden.

Gr. Clemens
 

h dejong

Actief lid
Hi Clemens

Dank voor je reactie!

Ik heb momenteel een Columbus en dus al een GPS antenne geïntegreerd met de standaard antenne. Zou fijn zijn als die erop aangesloten kan worden.

Maar het apparaat heeft WiFi.
Hoe ontsluit je internettoegang? Via eigen telefoon en bundel of kan er ook een sim kaartje in?

Ik zal me er eens verder in verdiepen.
Staat er ook een merk en/of type nummer op?
Maakt het googlen net even wat makkelijker ;)

Gr.
Hans
 
Het is helaas een zgn 'no-name'. Kan helaas ook online geen betere user manual vinden. Degene die meegeleverd is vrij minimaal.
Er kan overigens GEEN sim kaartje in. Je kan gewoon je wifi gebruiken op plekken waar wifi beschikbaar is of onderweg gebruik maken van je hotspot via je mobiel.

Als je ingebouwde antenne een gelijke aansluiting heeft als op deze radio lijkt het mij geen probleem. Anders is er misschien een convertor kabeltje te vinden.... via Chinese webshops kan je zo goed als alles vinden.
 
Kijk das mooi .
Ik zal eens kijken naar zo'n splitstekker denk dat dat wel stabieler zou zijn .
Eens kijken of het parkeersensoren ook oplost .

Vandaag kabeltje voor de externe mic ontvangen. Aangesloten op het backplane van de radio en werkt als een zonnetje.

parking sensors zijn helaas nog niet werkend.

Welke Skoda (versie + jaar) bezit jij?
Kan jij kijken welke canbus jij hebt?

Verder is het een top radio. Helemaal content met spotify.
Heb Sygic navigatie geinstalleerd. TomTom werkt niet omdat er een bug (volgens TT niet) in zit waardoor deze niet op de radio werkt, maar wel op een tablet :pieker:

Bedankt voor je antwoorden (wederom :thumbsup:)
 

Bijlagen

  • IMG_20170711_190532.jpg
    IMG_20170711_190532.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 39

spaarder

Nieuw lid
Ik heb dezelfde Android car radio gekocht als fugitibo. Fantastisch apparaat, alleen vond ik de geluidskwaliteit matig; ik heb nu een equalizer instelling waarbij het geluid acceptabel is, maar op de achtergrond is een zwakke storing hoorbaar. Je hoort het vooral bij afspelen vanaf USB-stick, in zachte passages, en heel duidelijk als je op pauze drukt; dan hoor je het typische geluid van cpu/digitale chips op een analoge versterker. Na een paar seconden heeft het apparaat door dat het "niks" staat te versterken en dan wordt het kanaal afgesloten en de storing keurig gemuted.

Hebben jullie dit ook, hoort dit bij dit apparaat, of heb ik een slecht exemplaar?

EDIT: flink wat leeswerk: dit is normaal bij de Chinese knockoffs.

2 zaken dit het niet 100% oplossen, maar onhoorbaar maken bij normale + middelhoge volumes:
1. Input gain opvoeren: de hissing noise blijft hetzelfde dus om hetzelfde volume te realiseren kun je de volume knop terugdraaien, waarmee het hissing noise minder wordt.

Nadeel: als je de input gain te hoog opdraait ga je van stand 0 (geen geluid) naar stand 1 meteen vrij hard geluid. Dus om de lage volumes regelbaar te houden moet de input gain weer wat omlaag

2. Viper4android installeren, eerst rooten met KingRoot, en als je de fire-equalizer enabled is de hissing noise veel zachter, gemakkelijk weg te tunen met de equalizer.

/EDIT
 
Laatst bewerkt:
Hi Spaarder,

Welkom bij de club :-). Dat maakt 3 van ons met dezelfde radio.
Fantastisch apparaat is niet mijn mening, maar wat kan je verwachten van een radio met zoveel mogelijkheden voor maar 200eur. Goed, maar niet fantastisch ;)

Ikzelf heb niet het geluid wat jij omschrijft. Maar misschien gebruik ik de radio net iets anders dan jij qua volume.

Fugibito en ik hebben dezelfde radio gekocht (en nu jij ook) maar hebben toch 2 verschillende machines.
Bij mij kwam er geen kabel links achter uit de radio vandaan. (kabel met 2 connectoren --> externe mic en USB).
USB is bij mij een apparte kabel, met 2 connectoren. En externe mic kon ik nergens op aansluiten.
Heen en weer mailen met de reseller leverde mij een kabeltje op, welke dat probleem verhield.

De unit die Fugibito heeft, liet bij het achteruitrijden een auto met de parking sensors zien. Ik had een zwart scherm en enkel de mogelijkheid om er een achteruitrijd camera op te tonen.
Weer heen en weer mailen met de chinese reseller. Hier wisten ze me te vertellen dat het waarschijnlijk en per ongeluk om een oud model (de radio van Fugitibo) en een nieuw model (mijn radio) ging. Ik ben mbv de chinese aan andere software gekomen voor de unit incl. een update van de MCU en nu toont mijn radio (sinds gisteren) eindelijk ook een auto incl. sensoren bij het achteruit rijden.

Wat ik jammer van deze unit vind (maar dit schijnt een Android verhaal te zijn en van specifieke no-name chinese units):
- Stuurbediening niet te programmeren
- Volume niet gelijk tussen radio en andere bronnen (spotify of BT music).
- TomTom werkt niet (ligt mogelijk aan het rare lange serienummer)
- kan de home pagina niet wijzigen
- geen zender info op home pagina, alleen frequentie.

Nu lees ik dat jij het gaat rooten, laat even weten of dit gelukt is. Ben hier benieuwd naar omdat ik misschien een paar van bovenstaande issues zo kan verhelpen (alternatieve radio gebruiken bijv.)

NoClaim
 

fugitibo

Actief lid
Wat ik jammer van deze unit vind (maar dit schijnt een Android verhaal te zijn en van specifieke no-name chinese units):
- Stuurbediening niet te programmeren
- Volume niet gelijk tussen radio en andere bronnen (spotify of BT music).
- TomTom werkt niet (ligt mogelijk aan het rare lange serienummer)
- kan de home pagina niet wijzigen
- geen zender info op home pagina, alleen frequentie.

Nu lees ik dat jij het gaat rooten, laat even weten of dit gelukt is. Ben hier benieuwd naar omdat ik misschien een paar van bovenstaande issues zo kan verhelpen (alternatieve radio gebruiken bijv.)

NoClaim[/QUOTE]

Even reageren.
Tweeling broer van mij in zn seat ibi stuurbediening
Werkt perfect.
Alles hier boven is mogelijk hoor ook tomtom kan er op .
Die moet je op de root geheugen plaatsen inc de map map .kost je wel 2 gb minimaal maar het kan .
Ik heb radio zendernamen op de knopjes zitten van de radio .
Geluid kun je in de instelling gelijk zetten .
Ik dacht in spotify zelf ook moet dan morgen even kijken .
Ik gebruik chrome browser daar kun je wel een startpagina inzetten .

Rooten zorg wel dat je de juiste mcu heb .
 
Even reageren.
Tweeling broer van mij in zn seat ibi stuurbediening
Werkt perfect.
Alles hier boven is mogelijk hoor ook tomtom kan er op .
Die moet je op de root geheugen plaatsen inc de map map .kost je wel 2 gb minimaal maar het kan .
Ik heb radio zendernamen op de knopjes zitten van de radio .
Geluid kun je in de instelling gelijk zetten .
Ik dacht in spotify zelf ook moet dan morgen even kijken .
Ik gebruik chrome browser daar kun je wel een startpagina inzetten .

Rooten zorg wel dat je de juiste mcu heb .

Stuurbediening werkt absoluut goed. doet wat het moet doen, maar ik wilde de proef op de som nemen toen ik met de canbus instellingen zat te spelen. Proberen een andere functie toe te kennen aan een control, werkt bij mij niet. Aangezien het werkt zoals het moet, ga ik er verder geen aandacht aangeven.

Ik heb ook de zendernamen boven de knopjes zitten. Maar wanneer je terugschakeld naar home screen, zie je frequentie ipv zendernaam. Ik had hier graag beide gezien.

TomTom was mij de eerste keer niet gelukt. Kreeg een melding 'kan geen verbinding maken met TomTom, Controleer je internetverbinding'. Een zoektocht op internet gaf aan dat dit helaas een voorkomend probleem is bij chinese android head units. Het probleem lijkt gerelateerd te zijn aan het serienummer. Deze zou je via Xposed kunnen veranderen, maar daarvoor moet de unit geroot zijn.... vandaar de vraag of dit gaat lukken met KingRoot

En met homepagina bedoelde ik de homescreen waarop tijd en radio frequentie staat. Ik zou graag de spotify widget hierbij zetten.

En..... die was ik nog vergeten, maar dat is niet gerelateerd aan deze unit, maar meer een wens van mijzelf: het zou leuk zijn als je CANBUS info op je notification bar zou kunnen weergeven. Buitentemperatuur of snelheid.... of andere info vanuit carinfo app.
 
Dat werkt toch in je car info ?

Dat klopt.... maar ik wilde laatste tijdens het navigeren iets controleren en dan moet je eerst naar je car info app.
En ik heb altijd kinderen die graag willen weten hoe warm het wel niet is buiten.... De Swing radio gaf die info weer....
Dus zij vinden deze radio stommmmm (en voor mij is het meer.... niet omdat het moet, maar omdat het misschien kan :-) )
 

Bernie

Lid
Ik heb ook een Swing, maar volgens mij is de cd-speler stuk. En ik wil eigenlijk ook van de cd's af. Zooi in de auto. Ben ook geneigd deze unit aan te schaffen. (Dan ben ik nummer 4:maakmegek:
 

h dejong

Actief lid
Hier worden deze week (hoogstwaarschijnlijk morgen) ook Android toestellen afgeleverd. Ook een odbII connector mee besteld.

Ben benieuwd. Zal dit weekend weer ff leuk inbouwen worden.
Nog tips om rekening mee te houden?

Gr.
Hans
 

Bakkertje

Forumguru
Phantoom voedingsadapter is altijd een dingetje voor de radio ontvangst.
Verder een warme plek om het te doen, het wordt koud ;)
 

h dejong

Actief lid
Wat bedoel je precies met phantoom voedingsadapter?

Tsja hahaha dat is idd de andere kant. Maar zal toch gewoon buiten worden om te doen
Als t zonnetje maar schijnt
 

h dejong

Actief lid
Mijn sets zijn vandaag binnengekomen.
Eerste indruk is goed. Kwaliteit ziet er goed uit, knoppen voelen lekker aan en bijbehoren is ook zeer compleet.

Nu alleen nog kiezen, welke ik zelf ga inbouwen.
Allebei Android 7.1

Bijna vergelijkbaar met origineel maar 7inch scherm en octa-core:
IMG_9936.JPG
Origineel links, Android rechts

Of

Afwijkend 8 inch en quad core:
IMG_9937.JPG

Nog ff om te bekijken.
Zaterdag inbouwen is de planning.
 

h dejong

Actief lid
Vandaag begonnen met inbouw.
Alles ging heel voorspoedig, evenals proefdraaien. So far so good, maar...

Kan iemand mij vertellen waar jullie het zwarte stekkerblok hebben gelaten die er origineel in zit met de nieuwe verloopstekker erin?
Die zit me nu in de weg om de radio te monteren ‍

Gaat om een O2 FL

Alvast bedankt!
 

EdK

Forumguru
Tsja dat word friemelen met de draadjes...
In algemeen kun je blok en draden wel wegduwen richting je handschoenen kastje.
Bij mijn eerste Skoda ( Fab1) heb ik zelfs het handschoenen kastje gedemonteerd om zo alle overlengte aan draden eerst daar naar toe te brengen en daarna goed te bundelen en weg te drukken weer richting radio.
Maar met beetje geduld en beleid is het zeker mogelijk om het er achter te krijgen zonder je draden in te snijden en kortsluiting te veroorzaken.
 

Zwapp

Forumguru
@h dejong je kunt de middelste ventilatieroosters, inclusief opbergbakje, uit het dashboard wippen.
Ik heb bij mij dat zwarte block, quad lock, aan de linkerzijde van de radio achter het dashboard weg getrommeld.
Aan de rechterkant naar het dashboard kastje ging bij mij niet, daar zijn de kabels te kort voor...
Succes
 

h dejong

Actief lid
Zwapp en EdK:

Bedankt voor de tips.
Dahsboardkastje en klepje met roosters lagen er al uit
Friemelen is best een understatement

Helaas aan stuurzijde lukt het niet. Zit veel ruimte maar de "verleng"kabels van de radio zijn te kort.
Uiteindelijk nu gelukt. Powerblok nu aan dashboardkant. Hij zit voor nu maar of dat zo blijft.... Denk dat ie er nog een keer uitgaat en ik zelf een verlengkabel ga maken of deze aan ga passen.
Te korte kabels is altijd een issue geweest en begrijp het ook wel ivm kosten, maar m.i. Een verkeerde besparing.
Ga nu afmonteren en foto's volgen later.

Nogmaals dank!

Gr.
Hans
 
Bovenaan Onderaan