Welke radio incl carkit, BT en USB

fugitibo

Actief lid
@fugitibo en @Bakkertje ; hoe is het geluid? De Swing die er bij mij ook in zit klinkt niet best. De €120 dure Sony BT-3900 in m'n vorige auto klonk met de standaard speakers een stuk beter - met alleen de laagste tonen ietsje gedimd in de eq.
Hoe is navigatiesnelheid?

Hoi.
Geluid is super goed equalizer kun je alle tonen aanpassen .
Navigatisnelheid je bedoel hoe snel de radio zelf is ? Switchen gaat erg snel .
 
Hoi.
Ik heb radio kompleet met canbus decorder gekocht. De dab heb ik de goedkoopste gekocht. Je kan er alles op aan sluiten via de usb. Ik heb een raamantenne. Tomtom kan er op dat is geen probleem zelf voorstander van igo maar dat moet je coor je zelf maar uitmaken wat je prettig vind.

Sorry voor een vraag wederom.

In het filmpje zag ik dat je voor canbus informatie (portieren e.d.) specifiek naar car info moet gaan.
Gaat de radio automatisch naar car info bij het openen van deuren? Kan die ingesteld worden? Is wel handig om die info te zien zonder dat je speciaal hiervoor iets moet selecteren:jaja:

En..... bij het schakelen naar je achteruit, gaat dan automatisch de radio op mute en wordt het scherm geactiveerd voor de sensoren?

Over een paar dagen salaris en dan..... :yeehaa:
 

fugitibo

Actief lid
Sorry voor een vraag wederom.

In het filmpje zag ik dat je voor canbus informatie (portieren e.d.) specifiek naar car info moet gaan.
Gaat de radio automatisch naar car info bij het openen van deuren? Kan die ingesteld worden? Is wel handig om die info te zien zonder dat je speciaal hiervoor iets moet selecteren:jaja:

En..... bij het schakelen naar je achteruit, gaat dan automatisch de radio op mute en wordt het scherm geactiveerd voor de sensoren?

Over een paar dagen salaris en dan..... :yeehaa:
Hoi noclaim.

Bij het openen van je portier gaat hij meteen naar dat schermpje . Ook als je brandstof in het rood komt te staan Springt de scherm op. Hiervoor hoefde ik niks voor in te stellen .

In achteruit gooien kan je bij settings commando geven dat je muziek wilt blijven horen of dat dat dan op stil gaat of zachter ..
 

vaggie

Lid
@fugitibo
Hoi, waar ik benieuwd naar ben is de kwaliteit van het geluid bij gebruik van de bt carkit. Ik heb begrepen dat dit bij de meeste Chinese Android radio's vies tegenvalt t.o.v. een parrot carkit. Zelfs bij de beter bekende Android radio's.

Ik lees graag over je ervaringen.

Gr,
Vaggie11
 
Hoi noclaim.

Bij het openen van je portier gaat hij meteen naar dat schermpje . Ook als je brandstof in het rood komt te staan Springt de scherm op. Hiervoor hoefde ik niks voor in te stellen .

In achteruit gooien kan je bij settings commando geven dat je muziek wilt blijven horen of dat dat dan op stil gaat of zachter ..

Besteld... Nu wachten op levering en hopen dat ik net zo tevreden zal zijn
 

Frup

Forumguru
Besteld... Nu wachten op levering en hopen dat ik net zo tevreden zal zijn
Ik zie heel graag je ervaringen hier verschijnen. Ook v.w.b. de inbouw en aansluiten van kabels en DAB antenne. Bij voorbaat dank dus.
Zelf overweeg ik er ook één te bestellen, maar twijfel of het mij gaat lukken alles aan te sluiten en of alles past. Ook ben ik benieuwd hoe de DAB raamantenne staat. Op enkele filmpjes die ik zag, vond ik het maar een lelijk ding op het voorruit.
 
Ik zie heel graag je ervaringen hier verschijnen. Ook v.w.b. de inbouw en aansluiten van kabels en DAB antenne. Bij voorbaat dank dus.
Zelf overweeg ik er ook één te bestellen, maar twijfel of het mij gaat lukken alles aan te sluiten en of alles past. Ook ben ik benieuwd hoe de DAB raamantenne staat. Op enkele filmpjes die ik zag, vond ik het maar een lelijk ding op het voorruit.

Ik heb de DAB antenne nog niet meebesteld. Ik probeer het eerst met de normale antenne. Als het ontvangst mij stoort, dan zal ik de DAB antenne kiezen. Wel ben ik nog aan het nadenken wat voor DAB antenne ik zou moeten nemen. Ik zie de raamantennes en de dakantennes. De huidige dak antenne wordt overbodig, dus mijn voorkeur gaat daar naar uit. Ik vraag me alleen af ik dit eenvoudig kan doen.

Ik zal in ieder geval melden of het aansluiten zelf voor mij te doen was.

Hoi noclaim.

Bij het openen van je portier gaat hij meteen naar dat schermpje . Ook als je brandstof in het rood komt te staan Springt de scherm op. Hiervoor hoefde ik niks voor in te stellen .

In achteruit gooien kan je bij settings commando geven dat je muziek wilt blijven horen of dat dat dan op stil gaat of zachter ..

Ik ben zeer benieuw naar mijn bevindingen. Waar heb je de GPS antenne gelaten?
En mbt Spotify, ik neem aan dat je jouw mobile als wifi hotspot gebruikt?

Is er een url naar XDA waar ik alvast voor eventuele tips en trick kan kijken?

En een vraag, die hierboven ook gesteld is: wat is de kwaliteit van de carkit? heb je dit via de unit zelf met interne mic of maak je gebruik van een externe mic....

Aftellen is begonnen.... levering tussen 30 juni en 3 juli

Enne.... Fugitibo.... schakelt de radio volledig uit bij uitschakelen/verwijderen sleutel?
Ik lees wel problemen met leegtrekken accu door battery drain afkomstig van de radio...
 
Laatst bewerkt:
Parkeer sensoren
h6lv2fq3pnguj.jpg
hoop dat het beetje te zien is anders maak ik via de radio wel een screenshot.

Ik heb de radio ontvangen en ingebouwd. Ik maak geen gebruik van de bijgeleverde camera en ging er vanuit dat de standaard bumpersensoren werden weergegeven volgens bovenstaande foto.... maar ik krijg dit niet voor elkaar.
Zie ik iets over het hoofd? moet ik ergens kabels aansluiten/verwisselen?
 

fugitibo

Actief lid
Ik heb de radio ontvangen en ingebouwd. Ik maak geen gebruik van de bijgeleverde camera en ging er vanuit dat de standaard bumpersensoren werden weergegeven volgens bovenstaande foto.... maar ik krijg dit niet voor elkaar.
Zie ik iets over het hoofd? moet ik ergens kabels aansluiten/verwisselen?
Hoi .
Nee ik heb voor de sensors niks hoeven te veranderen. Heb je je canbus wel goed aangesloten ( ik bedoel dan kabel goed aangedrukt) heb je onder knopje op display car wel melding dat er een deur open staat of dergelijke toeren of je snelheid weergave?
Ps de gps ontvanger heb ik achter mijn cockpit zitten onder de dashboard.
Radio gaat ook volledig uit bij sleutel eruit.
De cam die ik erbij heb heb ik ook niet aangesloten probeer deze aan te sluiten als dvr .

Kijk anders eens in instellingen dan bij general en vink bij reverse alles eens aan . Kijk of er iets veranderd.
Ps als je ergens tussen deventer en meppel woont zou ik ook wel eens langs kunnen komen kun je mn canbus eens eraan hangen.
 
Hoi .
Nee ik heb voor de sensors niks hoeven te veranderen. Heb je je canbus wel goed aangesloten ( ik bedoel dan kabel goed aangedrukt) heb je onder knopje op display car wel melding dat er een deur open staat of dergelijke toeren of je snelheid weergave?
Ps de gps ontvanger heb ik achter mijn cockpit zitten onder de dashboard.
Radio gaat ook volledig uit bij sleutel eruit.
De cam die ik erbij heb heb ik ook niet aangesloten probeer deze aan te sluiten als dvr .

Kijk anders eens in instellingen dan bij general en vink bij reverse alles eens aan . Kijk of er iets veranderd.
Ps als je ergens tussen deventer en meppel woont zou ik ook wel eens langs kunnen komen kun je mn canbus eens eraan hangen.

Canbus is goed aangesloten. Alle overige info t/m hoeveel liter brandstof ik nog heb, is zichtbaar. (geopende deuren en of ik mijn gordel om heb zijn ook leesbaar). Dus aan Canbus kan het niet liggen.
GPS heb ik ook achter cockpit geplaats (tegen hadschoenenkastje aan geplakt). Dit lijkt het te doen.
Wifi ook gedaan, geen enkel probleem hier.

Ik zal de instellingen eens doornemen zoals je hierboven zegt. Misschien dat ik iets fout doe.

Ontbreekt bij jou ook de kabel om de externe mic op aan te sluiten? Ik heb hier een blind zwart blokje zitten, waar volgens e-bay een kabel doorgevoerd zou moeten zitten met een USB en een externe mic.
Ik vraag me nu zelfs af of ik wel DAB kan aansluiten, hoewel ik wel een kabel erbij heb zitten met 2x USB. (met een rare dubbele connector, waarvan is er 1 niet weet aan te sluiten.
Ik heb de verkoper al gemaild, maar nog geen bevredigend antwoord gehad.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb alles voor reverse aangezet, maar krijg wel een schermpje te zien met 2 lijnen, maar voor de rest niet.... hoe kom je toch aan die auto in het scherm :sterretjes:
Ik heb overigens alleen de draadboom van de auto aangesloten (de canbus inclusief), de antenne, GPS en de USB kabel. Ik hoef toch geen andere kabels aan te sluiten?
 

fugitibo

Actief lid
Ik heb alles voor reverse aangezet, maar krijg wel een schermpje te zien met 2 lijnen, maar voor de rest niet.... hoe kom je toch aan die auto in het scherm :sterretjes:
Ik heb overigens alleen de draadboom van de auto aangesloten (de canbus inclusief), de antenne, GPS en de USB kabel. Ik hoef toch geen andere kabels aan te sluiten?
Hoi
Nee voor de rest niet, maar ik vraag me af welke radio je heb aangezien ik maar 1 usb heb . Heb zeldf een simple usb hub moeten halen bij de media markt
 
Dan denk ik dat ze mij een verkeerde unit hebben gestuurd. Dan heb jij vast en zeker ook een externe mic aansluiting.
 
Naamloos.jpg
Beetje slechte kwaliteit, maar dit is de achterkant. Op de plek waar op ebay de mic en USB kabel zou zitten, zit bij mij een blind zwart dopje..... helaas kan ik hier dus geen mic op aansluiten :(
 

fugitibo

Actief lid
Bekijk bijlage 60221
Beetje slechte kwaliteit, maar dit is de achterkant. Op de plek waar op ebay de mic en USB kabel zou zitten, zit bij mij een blind zwart dopje..... helaas kan ik hier dus geen mic op aansluiten :(

Ja daar heb ik kabels zitten usb en mic en nog dergelijke kabels . Ik zal morgen na de apk keuring ook ff een foto maken moet de usb hub er toch ingooien . Ben nu tot 22 uur aan het werk anders deed ik het meteen wel .Ik zou maar eerst navragen bij de verkoper goe ze je tegemoet komen . Als blijkt dat ze verkeerde hebben gestuurd ging ik er niet mee akkoord ook niet dat ik er achter kwam na het inbouwen
 
Ja daar heb ik kabels zitten usb en mic en nog dergelijke kabels . Ik zal morgen na de apk keuring ook ff een foto maken moet de usb hub er toch ingooien . Ben nu tot 22 uur aan het werk anders deed ik het meteen wel .Ik zou maar eerst navragen bij de verkoper goe ze je tegemoet komen . Als blijkt dat ze verkeerde hebben gestuurd ging ik er niet mee akkoord ook niet dat ik er achter kwam na het inbouwen

Ik ben al in contact met ze. Ik heb ze ook de foto's gestuurd. Mijn vermoeden van een verkeerde unit is dus gesteld met de bijbehorende vraag hoe we dit gaan oplossen. Terugsturen en de juiste ontvangen heeft mijn voorkeur..

Ik wacht op hun antwoord
 
Ze sturen een kabel na, welke middels een connector op de achterkant aangesloten kan worden.
Radio schijnt identiek te zijn. Maw. jij zou een splitkabel voor USB kunnen aansluiten op de achterkant, gelijk aan degene die ik heb.... was een USB hub niet nodig geweest.
Maar goed opgelost lijkt mij zo.

Zit ik nog wel met mijn parking sensors.... maar daar is mee te leven.
 

fugitibo

Actief lid
Ze sturen een kabel na, welke middels een connector op de achterkant aangesloten kan worden.
Radio schijnt identiek te zijn. Maw. jij zou een splitkabel voor USB kunnen aansluiten op de achterkant, gelijk aan degene die ik heb.... was een USB hub niet nodig geweest.
Maar goed opgelost lijkt mij zo.

Zit ik nog wel met mijn parking sensors.... maar daar is mee te leven.
Kijk das mooi .
Ik zal eens kijken naar zo'n splitstekker denk dat dat wel stabieler zou zijn .
Eens kijken of het parkeersensoren ook oplost .
 
park.jpg

Ik weet niet of er meerdere canbus systemen zijn, maar ik blijf niets zien van de auto en parking sensors
Ik krijg zoiets als bovenstaand te zien, maar dan zonder beeld want ik heb geen camera aangesloten.

Ik vind dit wel een minder punt (geen onoverkomelijk) wat ik heb nu bij achteruitrijden een zwart schem met biepjes.

Rest van de radio inbouwen was echt een fluitje van een cent. de standaard auto connector verbinden aan de draadboom van de radio, de juiste kabeltjes op de juiste connectors plaatsen (usb en antenne). Radio terugplaatsen en voila het werkt zonder enige moeite.

Android of Win CE6.0 voor de toekomst.... ik weet het niet.
Android heb je in principe een store vol met apps die je zou kunnen installeren.... spotify is daar een hele mooie voor.
WinCE werkt gewoon als je niet te veel verwacht.

Android start minder snel op.... (duurt toch gauw 30 sec), maar is volledig te customizen.
WinCE is degelijk, doet wat het moet doen, maar meer ook niet.

Voorlopig ben ik voor 200eur een tevrede Android Car radio bezitter.
 
Bovenaan Onderaan