Welke radio incl carkit, BT en USB

Hi,

Ik ben op zoek naar een auto radio voor mijn Skoda Fabia 2 combi.

De autoradio die er nu inzit is een Swing en heeft voor de antenne zo'n dubbele connector (dak en raam).
Ook geeft deze via het display de achteruitrij sensoren weer, wat naast de piepjes ook visueel handig is.

Nu zoek ik dus een andere radio (niet te duur) welke deze Swing zou kunnen vervangen, maar welke ook gelijk car-kit, BT en USB ingebouwd heeft. Daarnaast zou ik graag de achteruitrij sensoren ook visueel weergegeven zien. De antenne zal waarschijnlijk niet echt kunnen en moet een verloopsteker krijgen (als die er zijn).

Wie kan mij aan de juiste types helpen (DAB+ mag eventueel, dat scheelt sowieso het antenne verhaal)?
Liefst 1 die binnen bestaan raamwerk past.

thnx
 

Fabia 123

Forumguru
Er zijn wel systemen te koop geweest die op de Fabia 2 passen ik heb er ook wel eens naar gekeken als vervanging voor de swing met parkeersensoren. Prijzen rond 1000 Euro. Daar komt de inbouw nog bij.
Dab was toen nog niet leverbaar ik vraag me af of Dab op de Fabia 2 ooit mogelijk is geweest.
 
Laatst bewerkt:

fugitibo

Actief lid
Goedenmorgen.
Ik zou zeggen kijk eens op ebay.uk .
Ik heb vrijdag een 2din android 6.0.1 met 8 inch scherm binnen gekregen helemaal kompleet gps Bluetooth dvd parkeer hulp. Kreeng ook een parkeer cam erbij maar aan de standaart sensoren heb ik genoeg aan.
Als goed is vandaag de dab antenne binnen.
Totaal kosten 225 euro. En je kunt alle apps installeren bijv spotify flitsmeister radio online of podcast.
Voor mij niks anders meer . Hiervoor ook een android radio gehad bevalt prima.

Ps canbus neemt alles over mwlding welke deur open is of handrem melding noem maar op
 
kijk op volgende link even
https://www.autoshopdetijger.nl/navigatie-skoda-c-924_878_885.html

en dan bij ZENEC.

Zijn de units die het beste integreren met VAG wagens

En dan geef ik nog specifiek aan 'liever niet te duur' :D.
Nu is 'niet te duur' een relatief begrip.... maar rond de 1000eur:thumbsdown:

De Android varianten zijn interessant. Zeker als via canbus de parkeersensoren worden weergegeven.
Heb je eventueel een fotootje hiervan, hoe het er in het echt uitziet?
Hoe heb je het opgelost met de antenne? verloop stekker? :fool: stom stom dat wordt natuurlijk DAB+
En de carkit, heb je daar een aparte microfoon voor of is het geintegreerd in de radio (mic voorop)?
Werkt stuurcontrole (volume en zender selectie) nog?

€200 tot 250 ligt meer in de lijn van de verwachting

Maar.... ondanks Windows CE, het ziet er wel goed uit.....:thumbsup:
 

EdK

Forumguru
En dan geef ik nog specifiek aan 'liever niet te duur' :D.

Nu is 'niet te duur' een relatief begrip.... maar rond de 1000eur:thumbsdown:

Dit zijn twee verschillende dingen door het woordje liever.

En tsja ik relateer aan een orgineel skoda gebeuren.
En de Zenecs blijven het best werken met de VAG zoals al gezegd.

Maar goed je wil voor dubbeltje op eerste rij, dus dan moet je geen ZENEC nemen.
 

fugitibo

Actief lid
Goedenmorgen .
Hier een kort filmke . Ps ik had dataverbinding op telefoon (hotspot) niet aan daarom geen verbinding met spotify. Wil je meer zien geef maar een schreeuw .
 

fugitibo

Actief lid
En dan geef ik nog specifiek aan 'liever niet te duur' :D.
Nu is 'niet te duur' een relatief begrip.... maar rond de 1000eur:thumbsdown:

De Android varianten zijn interessant. Zeker als via canbus de parkeersensoren worden weergegeven.
Heb je eventueel een fotootje hiervan, hoe het er in het echt uitziet?
Hoe heb je het opgelost met de antenne? verloop stekker? :fool: stom stom dat wordt natuurlijk DAB+
En de carkit, heb je daar een aparte microfoon voor of is het geintegreerd in de radio (mic voorop)?
Werkt stuurcontrole (volume en zender selectie) nog?

€200 tot 250 ligt meer in de lijn van de verwachting

Maar.... ondanks Windows CE, het ziet er wel goed uit.....:thumbsup:


Er zit een verloop stekker bij ontvangst is meer dan goed. Dab+ is weer via een andere antenne.
Radio neemt alles over heb verder niks hoeven in te stellen .ik zal na het werk nog een foto van het img maken van parkeer sensoren . Mic zowel intern als extern .
Stuurknoppies heb ik niet maar ik geef jw 99% dat dat ook alles werkt.
Pasvorm van radio is strak .ledverlichting in de knopjes kun je alle kleuren van maken.
Ps heb ook nog een hdd van 500 gb eraan gehangen van weekend word ook helemaal herkend, wacht nog op usb hub om de schijf weer definitief in auto te plaatsen.
 

bobracing

Forumguru
Goedenmorgen .
Hier een kort filmke . Ps ik had dataverbinding op telefoon (hotspot) niet aan daarom geen verbinding met spotify. Wil je meer zien geef maar een schreeuw .

Heb je toevallig maxidot ? Hoe zit je scherm het daar allemaal ?
Dus je radio media en navigatie ?
 

fugitibo

Actief lid
Heb je toevallig maxidot ? Hoe zit je scherm het daar allemaal ?
Dus je radio media en navigatie ?


Ik heb een standaard schermpje minidot . Het schijnt dat maxidot ook het info en rds ( dat is toch de info die je door krijg op een fm kanaal bijv radio 1 file melding ) ook in je maxidot te lezen krijg.
 
Goedenmorgen .
Hier een kort filmke . Ps ik had dataverbinding op telefoon (hotspot) niet aan daarom geen verbinding met spotify. Wil je meer zien geef maar een schreeuw .

Ik vind het er strak uitzien. Ben idd nog benieuwd naar de parkeer sensoren, maar ik denk dat we hier een winner hebben.
 

fugitibo

Actief lid
Ik vind het er strak uitzien. Ben idd nog benieuwd naar de parkeer sensoren, maar ik denk dat we hier een winner hebben.


Parkeer sensoren
h6lv2fq3pnguj.jpg
hoop dat het beetje te zien is anders maak ik via de radio wel een screenshot.
 
Er zit een verloop stekker bij ontvangst is meer dan goed. Dab+ is weer via een andere antenne.
Radio neemt alles over heb verder niks hoeven in te stellen .ik zal na het werk nog een foto van het img maken van parkeer sensoren . Mic zowel intern als extern .
Stuurknoppies heb ik niet maar ik geef jw 99% dat dat ook alles werkt.
Pasvorm van radio is strak .ledverlichting in de knopjes kun je alle kleuren van maken.
Ps heb ook nog een hdd van 500 gb eraan gehangen van weekend word ook helemaal herkend, wacht nog op usb hub om de schijf weer definitief in auto te plaatsen.

Ik ben overtuigt en ga ook voor de Android radio, welke via de link op ebay te vinden is (prijs varieert nogal per dag dat ik op eBay kijk (tussen 197 en 230eur, dus even het juiste moment afwachten).

Zou je kunnen aangeven wat ik allemaal moet bestellen met eventuele linkjes of type nummers?
Ik zie namelijk in jouw antwoord Canbus terugkomen en ook na wat diverse sites te hebben bekeken kwam ik ook de Canbus tegen als los kastje.... Moet deze ook besteld worden en betekent dit dat er nog meer met draden gedaan moet worden dan de standaard kabel dit naar de radio loopt?
Kan je ook aangeven welke DAB antenne besteld is, of kan elke hierop aangesloten worden?

Bedankt voor je antwoord

(ps kan je hierop ook je eigen navigatie zetten? Ik heb namelijk TomTom en zou deze graag willen gebruiken en kan ik deze dan uitdaten via mijn telefoon?)
 

Eltjo

Forumguru
@fugitibo en @Bakkertje ; hoe is het geluid? De Swing die er bij mij ook in zit klinkt niet best. De €120 dure Sony BT-3900 in m'n vorige auto klonk met de standaard speakers een stuk beter - met alleen de laagste tonen ietsje gedimd in de eq.
Hoe is navigatiesnelheid?
 

fugitibo

Actief lid
Ik ben overtuigt en ga ook voor de Android radio, welke via de link op ebay te vinden is (prijs varieert nogal per dag dat ik op eBay kijk (tussen 197 en 230eur, dus even het juiste moment afwachten).

Zou je kunnen aangeven wat ik allemaal moet bestellen met eventuele linkjes of type nummers?
Ik zie namelijk in jouw antwoord Canbus terugkomen en ook na wat diverse sites te hebben bekeken kwam ik ook de Canbus tegen als los kastje.... Moet deze ook besteld worden en betekent dit dat er nog meer met draden gedaan moet worden dan de standaard kabel dit naar de radio loopt?
Kan je ook aangeven welke DAB antenne besteld is, of kan elke hierop aangesloten worden?

Bedankt voor je antwoord

(ps kan je hierop ook je eigen navigatie zetten? Ik heb namelijk TomTom en zou deze graag willen gebruiken en kan ik deze dan uitdaten via mijn telefoon?)
Hoi.
Ik heb radio kompleet met canbus decorder gekocht. De dab heb ik de goedkoopste gekocht. Je kan er alles op aan sluiten via de usb. Ik heb een raamantenne. Tomtom kan er op dat is geen probleem zelf voorstander van igo maar dat moet je coor je zelf maar uitmaken wat je prettig vind.
 
Bovenaan Onderaan