EdK
Forumguru
Vaak laat de dealer een stikker onder motorkap achter met wat hij er in donderd......Vraag me trouwens af welke olie de dealer toepast
Vaak laat de dealer een stikker onder motorkap achter met wat hij er in donderd......Vraag me trouwens af welke olie de dealer toepast
Alleen is er in die 30 jaar veel verandert aan de techniek van de motoren en als je de olie ziet die er na 30K uit getapt wordt het is net zwart rioolwaterHet is met autotechniek hetzelfde als bij voetballen...(bijna) iedereen weet het beter.
Ik werk meer dan 30 jaar als autotechnicus en ben verwoed motorrijder.
Ik weet dat de fabrikant van welk motorvoertuig dan ook, het beste weet wat er in of aan
een auto of motor moet.
Mijn ervaring met olie is dat elke soort veel langer mee kan dan dat je denkt.
De dealers hebben het liefst dat je elke week komt olie verversen...kassa.
Ik hou me aan de fabrieksgegevens en niet aan de praat van b.v. de buurman.
30.000 km of een periode van 2 jaar is voor de olie en filter geen enkel probleem.
Behalve voor olie van de bouwmarkten end. bedrijven, die daar op vermelde specificaties
voldoet de olie niet aan.
Hoeveel wagens van 15 jaar oud komen nog bij de dealertJa, maar dan heeft die dealer de merken Volvo, Ford en Skoda die allemaal in dezelfde werkplaats geserviced worden, waar alle oliën uit max 4 verschillende slangen en dito vaten komen... En dat voor nieuwe benzine en dieselmotoren, maar ook voor wagens van 15 jaar oud?!?
Een 10% van de wagens die dan nog rondrijden hier in NLHoeveel wagens van 15 jaar oud komen nog bij de dealert
HOhoho, hij sponsert eerst mijn Fab 3 !!!
Daarna als er nog wat over is dan ben jij eens aan de beurt hoor !!
Een 10% van de wagens die dan nog rondrijden hier in NL
De rest is al op de sloop voor onderdelen voor @Cordoba zijn wagen, dan is er al een groot deel weer op export naar de minder bedeelde landen toe.
En wat er dan nog overblijft gaat in algemeen naar de lokale garage's ( bovag of geen bovag ) omdat die wagens bij mensen terecht komen die een dealer garage gewoonweg niet kunnen of willen betalen met een uur tarief van € 100,00
0.5 tot 1 liter per 15000 km vind ik wel veel, gezien het feit dat ik met twee tsi's geen druppel heb hoeven bijvullen
Goed lezen leert dat ik niet heb gesproken van geen verbruik, maar van niet hebben hoeven bijvullen. Uiteraard is er altijd sprake van verbruik. Alleen in mijn geval dusdanig weinig dat de peilstok nooit aanleiding gaf om bij te vullenGeen verbruik zou me zorgen baren; dat zou betekenen dat het verbruik word aangevuld met vocht of brandstof.... en dat smeert niet. Er is altijd verbruik, ook olie verdampt...geen verbruik is niet goed in mijn optiek, weinig verbruik dan weer wel.
Nou ik heb wel wat losgemaakt
Maar wat is een OEM filter, ertromp?
Oftwel dezelfde als een Bosch of MANN (vermoed ik zomaar) maar dan met andere opdruk; audi/seat/vwDat is een orginele filter dat ook het strikker mag dragen van de VAG groep.
Oftwel dezelfde als een Bosch of MANN (vermoed ik zomaar) maar dan met andere opdruk; audi/seat/vw
Maar trouwens dat ze uit dezelfde fabriek komen (gesteld dat dat zo is) hoeft natuurlijk niet te betekenen dat ze exact hetzelfde zijn. Kan best kwaliteit verschil in zitten tenslotte.