Welke maat velgen op O3C?

Kuzman

Nieuw lid
Reactie op de reservewiel kit. Ikzelf had ook een piepschuimen bak in mijn octavia. Met een zak lijm en een compressor. Heb nu de bak verwijderd en 1 gebruikt wiel gemonteerd mbv een vw velg montage draadstuk waarmee de velg vast aan de bodem van de auto. Daarbij een krik en wielsleutel welke eveneens vast zitten met een spanband aan de velg. En niet onbelangrijk 5 andere wielbouten omdat Di nu een metalen reservevelg betreft.
Begrijp ik het goed dat ik stalen velgen (die ik nu zoek) niet met de bouten van de LM velgen kan vastzetten? Bij mijn vorige Toyota kon dat wel.
 

hemi24

Forumguru
Begrijp ik het goed dat ik stalen velgen (die ik nu zoek) niet met de bouten van de LM velgen kan vastzetten? Bij mijn vorige Toyota kon dat wel.

Bij Skoda (VAG) zijn originele LM-velgen en originele stalen velgen ook onderling uitwisselbaar, waarbij dezelfde wielbouten gebruikt kunnen worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Rofffel

Forumguru
Mijne zijn 7.5 dacht ik. Zijn edition 35 gti velgen (google geeft uitsluitsel).
Ik heb destijds heel nauwkeurig gemeten hoe de velgen zo goed mogelijk onder de koets zouden vallen.
 

Michelv.

Forumguru
Aparte ET's trouwens voor originele VAG velgen. Ik kom op velgencalculators uit op minimaal een ET van 39 uit. Dit scheelt dan nog 9 mm :sterretjes:
 

hemi24

Forumguru
@Rofffel : Golf 6 GTI Edition 35 velgen zijn inderdaad 7,5" breed.

Voor de liefhebber : ze luisteren naar de naam Watkins Glen en hebben de afmetingen 7,5 x18 ET51.
 

Michelv.

Forumguru
Dat klopt, maar dat had er dan wel bij verteld mogen worden, voor de duidelijkheid. Dus welke breedte velgen met welke ET en welke maat spacers erbij.
 
Laatst bewerkt:

Skoda♧

Nieuw lid
Kan ik onder mijn 03C 235 50 19 zetten of is dit te hoog?

Die vraag is in je eigen topic al beantwoord!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan