Welke maat velgen op O3C?

Kuzman

Nieuw lid
De C/bore is vrmoedelijk het asgat?
Dat is dan te groot, voor Skoda is dat 57,1.
Waarschijnlijk zul je dan een pasring moeten gebruiken.

Bedankt Peter :thumbsup:,

Ik heb even gekeken naar die pasringen en die zijn voor 20 euro te krijgen, zou het daarmee helemaal passend gemaakt zijn? Maakt het voor het gebruik van de auto nog uit dat er pasringen gebruikt worden?
 

rudolfi

Forumguru
Bedankt Peter :thumbsup:,

Ik heb even gekeken naar die pasringen en die zijn voor 20 euro te krijgen, zou het daarmee helemaal passend gemaakt zijn? Maakt het voor het gebruik van de auto nog uit dat er pasringen gebruikt worden?
Pas ringen gebruiken maakt niet uit, is met aftermarket wielen de normaalste zaak van de wereld.
 

Kuzman

Nieuw lid
Ik ben heel veel wijzer geworden, maar vrees dat ik naar 15 inch velgen ben wezen kijken voor 16 inch winterbanden...:laugh:

Iemand een idee om aan goedkope velgen voor de winterbanden te komen (marktplaats is niet gelukt)
 

Kuzman

Nieuw lid
Maakt een verschil in ET waarde van 47 en 45 uit? Dan zouden velgen van de Seat Exeo er onder passen. Klinkt dat geloofwaardig? :itwasntme:

Ze zijn
5x112
16inch
Naafdiameter 57,1

Is dit voldoende informatie om \zeker te weten dat ze onder mijn O3 passen?
 
Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
Maakt een verschil in ET waarde van 47 en 45 uit? Dan zouden velgen van de Seat Exeo er onder passen. Klinkt dat geloofwaardig? :itwasntme:

Ze zijn
5x112
16inch
Naafdiameter 57,1

Is dit voldoende informatie om \zeker te weten dat ze onder mijn O3 passen?

Ja dat is geen probleem
 

Arjann

Forumguru
Ik ben heel veel wijzer geworden, maar vrees dat ik naar 15 inch velgen ben wezen kijken voor 16 inch winterbanden...:laugh:

Iemand een idee om aan goedkope velgen voor de winterbanden te komen (marktplaats is niet gelukt)

Op facebook zijn diverse "velgenhoekjes" waar van alles te koop word aangeboden en gevraagd
 

Kuzman

Nieuw lid
Ik heb ergens gelezen dat zo'n reservewiel kit (de piepschuimen bak met krik en toebehoren) zo'n 60 a 70 euro moet kosten, de dealer schotelde mij een prijs voor van 115 euro voor, iemand een idee waar ik voor een betere prijs zo'n bak kan aanschaffen? Ik heb een Tsjechische site gevonden, maar haal em liever op.
 
Laatst bewerkt:

Kuzman

Nieuw lid
Maakt een verschil in ET waarde van 47 en 45 uit? Dan zouden velgen van de Seat Exeo er onder passen. Klinkt dat geloofwaardig? :itwasntme:

Ze zijn
5x112
16inch
Naafdiameter 57,1

Is dit voldoende informatie om \zeker te weten dat ze onder mijn O3 passen?

Het blijkt te gaan om ET 47 en ET 42, dat is nog steeds geen probleem?
 

Rofffel

Forumguru
Nee hoor.
Je wiel komt alleen 5 mm verder naar voren, als de andere maten hetzelfde zijn.
Op willtheyfit kan je de waardes invoeren en bekijken of dit een probleem is.
Voor uwer beeldvorming:
Ik rijd met een O3 en heb voor ET27 en achter ET22.
Dit past perfect in de wielkuipen (staan er strak onder).
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Kuzman

Nieuw lid
Nee hoor.
Je wiel komt alleen 5 mm verder naar voren, als de andere maten hetzelfde zijn.
Op willtheyfit kan je de waardes invoeren en bekijken of dit een probleem is.
Voor uwer beeldvorming:
Ik rijd met een O3 en heb voor ET27 en achter ET22.
Dit past perfect in de wielkuipen (staan er strak onder).

:thumbsup:

Begrijp ik goed dat een ET van in de 20 zoals bij u de band verder buiten de auto staat dan bij de ET in de 40?
 
Reactie op de reservewiel kit. Ikzelf had ook een piepschuimen bak in mijn octavia. Met een zak lijm en een compressor. Heb nu de bak verwijderd en 1 gebruikt wiel gemonteerd mbv een vw velg montage draadstuk waarmee de velg vast aan de bodem van de auto. Daarbij een krik en wielsleutel welke eveneens vast zitten met een spanband aan de velg. En niet onbelangrijk 5 andere wielbouten omdat Di nu een metalen reservevelg betreft.
 
Bovenaan Onderaan