Welke ET heb ik nou?

Status
Niet open voor verdere reacties.

eddiea

Forumguru
Je velgen zijn simpelweg te breed....

Luistert het zo nauw bij Skoda? (de ET waarde)
Of bedoel je dat de velgen te breed zijn?
De bandjes zijn wel strak getrokken om ' ruimte' te winnen. (215-35-19 op de 8,5 en 225-35-19 op de 9,5)
Verder is de auto nog niet echt verlaagd, ondanks het verlaagde greenline onderstel.
Ik wil graag een schroefset of airride (heb ik je trouwens nog over gecontacteerd eddiiea :xyxthumbs:)

Wordt dus even passen en meten, maar hoop dat het lukt :grin:
 

CDK

Forumguru
de ET die ik opgaf was van de OEM 18" Sirius die standaard op de S2 L&K editie zit
 

WesleyJD

Banned
Zal niet zo een verschil geven. Heb net even met me telefoon achter de spaak een foto gemaakt. Staat veel op maar geen ET. Straks toch maar even er 1tje afhalen. Zal wel net op het verkeerde plekje hebben geklungeld.
 

andrehj

Forumguru
De 7x16" af-fabriek velgen hebben ook ET45. Maar vreemd genoeg hebben de 6x16" velgen (standaard winterbandenmaat) dan weer ET50. Mijn 6.5x16" velgen heb ik specifiek uitgezocht voor ET45, zodat mijn velgen nu precies goed zijn:
  • I.v.m. stabiliteit op hoge snelheden niet te smal.
  • I.v.m. stoeprandschade en sneeuwkettingen niet te breed.
  • Precies de minimale ET waarbij nog gewone sneeuwkettingen mogen worden gebruikt. (Bij ET42 zit je al vast aan sneeuwkettingen met extra dunne schakels).
 

WesleyJD

Banned
Citaat uit mail:

Onder uw auto kunnen velgen gemonteerd worden van ET35 t/m ET50. De ET-waarde geeft aan hoe ver het wiel naar binnen of buiten komt, hoe lager de ET-waarde, hoe meer het wiel naar buiten komt te staan en dus breder/mooier.Vandaar dat wij ook de ET-35 tonen bij uw auto, deze zullen hier het best onder staan.Uiteraard kan ook ET-45 onder uw auto gemonteerd worden, maar hier zullen de wielen iets meer naar binnen vallen. ET-35 zal meer gelijk lopen aan uw wielkasten.
 

Noord26

Forumguru
Er wordt over het algemeen aangeraden om niet meer als 5mm af te wijken van de ET-waarde. Dit om het stuurgedrag en de balans in het onderstel te behouden. Als je standaard 46 hebt, dan is 35, 120% boven de aangeraden maximale afwijking. Behoorlijk wat? Vraag mij af of de homokineten dan niet behoorlijk op hun donder krijgen..
 

CDK

Forumguru
zoals Noord aangeeft, zijn de experts het er over eens dat als je maximaal 5mm naar onder of naar boven afwijkt je niet of nauwelijks extra slijtage zal hebben, wordt de afwijking groter loop je het risico op o.a. extra slijtage aan wiellagers, maar als jij in jouw geval (omdat je na het inrijden van je huidige auto alweer een andere auto op het oog hebt) geen last van hebben ;)

greetz Corné
 

eddiea

Forumguru
Op het duitse skodaforum zijn er zat die met ET35 rijden en daar wordt het gewoon TÜV goed gekeurt. Mijn vorige set was 19" 8,5J ET 43 daar liep ik wel is mee aan in de binnenkant van de schermen en daarom heb ik toen de een kleine ET correctie aan de wielen laten doen. Ik moet wel zeggen dat ik de auto toen wel een cm of 6 naar beneden had staan. Nu heb ik ET45 en loop ik nergens aan. Ik zou dus met een standaard sportonderstel nooit lager gaan dan een ET van 40.
 

WesleyJD

Banned
@corne. Het moet gewoon goed zijn, op elke wagen.

@Eddiea. Nu een sportonderstel wronder, das denk ik 1.5 cm lager? Gewoon rond de et45 moet dan geen probs opleveren.
 

Der Einser

Forumguru
Op het duitse skodaforum zijn er zat die met ET35 rijden en daar wordt het gewoon TÜV goed gekeurt. Mijn vorige set was 19" 8,5J ET 43 daar liep ik wel is mee aan in de binnenkant van de schermen en daarom heb ik toen de een kleine ET correctie aan de wielen laten doen. Ik moet wel zeggen dat ik de auto toen wel een cm of 6 naar beneden had staan. Nu heb ik ET45 en loop ik nergens aan. Ik zou dus met een standaard sportonderstel nooit lager gaan dan een ET van 40.

ALs je met ET 35 rond rijdt moet je dan niet vreselijk smalle wieltjes hebben? 7 J wil het passen,....
Gezien jouw ervaring met 8.5J met ET 43
Ik ga het met anderhalve week ook proberen met de 8,5 en 9,5 x 19" ET 43.
Wacht even op mijn centreerringen :grin:
 

mikehotel

Actief lid
Die kunnen ook vast wel onder de RS. En daarbij die zal pas 2014 geleverd worden denk ik.

Let er wel even op dat de 18" velgen onder de Octavia 3 een andere ET-waarde hebben in vergelijking met de Superb 2
Themisto voor Superb 2 heeft ET 46
Alaris voor Octavia 3 heeft ET 51
Beide zijn overigen 18" en7,5J breed.

Was wel gecharmeerd van de Alaris velg voor onder de Superb 2 (18" vind ik groot genoeg), maar dan staan ze te ver naar binnen en heb geen zin om met spacers te gaan klooien.
 

Noord26

Forumguru
225/35R19 is 0,47% groter in diameter als de originele maat van 225/40R18. Dan geeft je teller cica 1,5% minder aan (omtrek). Oftewel 225/40R19 gaat nog meer afwijken.
 

Noord26

Forumguru
Nee natuurlijk niet, dat meet het verschil tussen de omwenteling van de banden onderling. Als er eentje afwijkt krijg je een melding. De kilometerteller staat daar totaal los van. Staat overigens gewoon in je boekje..

RS is al te bestellen toch? :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan