Welke ET heb ik nou?

Status
Niet open voor verdere reacties.

WesleyJD

Banned
Superb Combi uit 2012, weet iemand welke ET waarde de velgen hebben?

Bij antwoord mag er een slotje op!
 

Der Einser

Forumguru
Je auto heeft geen ET waarde. Dat ligt helemaal aan je velgen.
Haal eens een van je wielen eraf en kijk aan de binnenkant van je velg, dan weet je het.
Zeer waarschijnlijk ligt de ET tussen de 42 - 48.
Succes
 

Der Einser

Forumguru
Staat er in geslagen zeg maar.
Net als de gegevens van de velg, onderdeelnr. Breedte, inchmaat, ' made in'.
 

Wild Chocolate

Senior Member
Bij Skoda Duitsland kan je bijgevoegd bestand downloaden. Daarin staan de standaard bandenmaten van alle Skoda modellen, inclusief bijbehorende velgmaten.

EDIT: Men adviseert geloof ik om maximaal 5 mm in elke richting af te wijken.

Overigens kan je via de Duitse banden/velgen sites ook velgen uitzoeken bij jouw type auto. Omdat men in Duitsland alleen maar velgen en banden mag verkopen die goedgekeurd zijn voor je auto, kloppen de aangeboden maten daar normaal gesproken ook. Je kan daar vaak ook bij elk type en maat velg de goedkeuring downloaden. Voorbeelden zijn reifen.com en felgenoutlet.com

Succes!


Bekijk bijlage Serienbereifung Skoda.pdf
 

Wild Chocolate

Senior Member
Vraag me wel af voor welke uitvoering en welke bandenmaat/velgbreedte die ET waarde van 47 dan is. Heb de TUV wel hoog zitten, en die waarde komt in het document wat ik eerder plaatste helemaal niet voor.
 

WesleyJD

Banned
Ja het verschilt nogal opites.. van 35 tot 47. Echter zag ik dat Corne laatst met velgen is bezig geweest dus die 47 komt het meest overeen met wat ik dacht. Morgen even een velg eraf halen. Heb nu 225/40zr18 wielen erop.
 

Der Einser

Forumguru
Ik wil zelf graag 20".

Maar eerst eens even mijn 19" Mercedes CLS wielen proberen. Zal lastig zat zijn vrees ik. Zijn namelijk 8,5 en 9,5 x 19" ET 43.
Dus ik hoop dat ik dat kwijt kan achter :super:
 

Noord26

Forumguru
Ligt er aan of hij al besteld is. ;)

Ik heb geen idee wat de ET-waarde van mijn velgen is. Originele velgen hebben altijd de juiste ET-waarde ben ik vanuit gegaan..
 

Der Einser

Forumguru
Gaat niet lukken en zeker niet met die ET waarde

Luistert het zo nauw bij Skoda? (de ET waarde)
Of bedoel je dat de velgen te breed zijn?
De bandjes zijn wel strak getrokken om ' ruimte' te winnen. (215-35-19 op de 8,5 en 225-35-19 op de 9,5)
Verder is de auto nog niet echt verlaagd, ondanks het verlaagde greenline onderstel.
Ik wil graag een schroefset of airride (heb ik je trouwens nog over gecontacteerd eddiiea :xyxthumbs:)

Wordt dus even passen en meten, maar hoop dat het lukt :grin:
 

CDK

Forumguru
ik heb net ff voor je gekeken aan de binnenkant van mijn OEM velgen 18" en de breedte is 7.5J en de ET 46, dan hoef jij je wiel er niet meer af te halen

greetz Corné ImageUploadedByTapatalk1365947321.765797.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan