Welke dempers/veren zouden jullie onder je S2 monteren?

Nieuwe dempers/veren, wat geniet jou voorkeur?

  • Veren/dempers? Alleen bumpstops zijn ruim voldoende!

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    13
  • Opiniepeiling gesloten .

BSdV

Actief lid
Kan het mishebben maar ik meen me te herinneren te hebben gelezen dat de Koni FSD met eibach veren in totaal zo'n 30mm verlaging brengen.
 

s-line

Forumguru
Op de skodacommunity.de staat ook een rs combi met kw schroefset dus zal er weinig verschil zijn tussen de aslasten van de sedan en combi. Ik weet niet of dit een set is voor de nieuwe rs want ziet er exact het zelfde uit als de vorige model dus zou ook een set kunnen zijn van de oude.
En dat zal best passen..........
 

Antera

Donateur
Achterkant is wel iets zwaarder en geen enkel merk geeft garantie indien deze onder de verkeerde auto zijn gemonteerd. Ik verwacht ook altijd dat het simpel is door de set te maken voor de combi zodat deze onder de sedan geen problemen kunnen veroorzaken maar helaas denken veel merken daar anders over. Vermoedelijk komt dat mede omdat er met de eventuele belading rekening word gehouden
 

Noord26

Forumguru
Kan het mishebben maar ik meen me te herinneren te hebben gelezen dat de Koni FSD met eibach veren in totaal zo'n 30mm verlaging brengen.

Het zijn de veren die de verlaging bepalen. De Koni FSD's zijn ontworpen met originele veren en niet met verlagingsveren. Ze gaan zo stukken sneller defect en het comfort wat ze kunnen leveren wordt grotendeels teniet gedaan. Lees maar eens de langdurige ervaringen van FSD met verlaging door op internet.
 
Laatst bewerkt:

BSdV

Actief lid
FSD is absoluut niet geschikt voor verlagingen daarvoor heb je koni rood/geel voor nodig
Tja, dat is dan wel wat jammer. Was deze dempers aan het overwegen icm de eibach veren voor als ze beschikbaar komen voor onze O3C 4x4... Vond deze qua comfort en weggedrag super, maar een beetje verlaging is ook wel welkom want nu staat ie wel een beetje hoog op zijn poten.
 
Weet iemand ook of een KW streetcomfort die onder een superb station zit ook onder een superb sedan passen?
Weet iemand ook of de veerpoot diameter hetzelfde is van de sedan en wagon?
 

Antera

Donateur
De veerpootdiameter moet je opmeten dit kan verschillen omdat de aslasten en motorvermogen daar mee een rol spelen. Passen zal het wel alleen de aslasten zijn belangrijk. De achterzijde kan misschien bij een sedan anders uitvallen dan bij een Combi waardoor een sedan wat stuiteriger kan worden
 
Ik had het gevonden ,staat aan binnenkant van deurpost (1200/1230) schroefset waren aslasten 1200/1250. Dank je wel voor de uitleg!!!
Heb KW streetcomfort gekocht die jij (Antera) destijds onder een superB station hebt gemonteerd.
 

Antera

Donateur
Duidelijk goede keus . De set is idd aan de hand van de aslasten geschikt. Wel de diameter opgemeten bij jezelf? Succes met de montage straks en mocht je nog hulp nodig hebben hoor ik het wel
 
Had al wel gelezen op internet dat dit een goede set is. Probeer hier in de buurt iemand te vinden om te monteren.
Anders neem ik nog wel contact op :). Ieder geval bedankt.
 

Noord26

Forumguru
Zak dit topic weer eens een kick omhoog geven. De interesse in en een KW Street Comfort set blijft aanwezig namelijk.

;)
 

CDK

Forumguru
Daar is geen kick meer voor nodig toch!? Je was er al uit toen je uiteindelijk besloot om iets anders met je geld te gaan doen, of is de twijfel toegeslagen?
 
Bovenaan Onderaan