Welke dempers/veren zouden jullie onder je S2 monteren?

Nieuwe dempers/veren, wat geniet jou voorkeur?

  • Veren/dempers? Alleen bumpstops zijn ruim voldoende!

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    13
  • Opiniepeiling gesloten .

Noord26

Forumguru
We blijven maar aanpassen aan de auto, het werkt verslavend. Maar is o zo leuk! Inmiddels zitten wij tegen de volgende 'upgrade' aan te hikken, het onderstel. Het bevalt op zich wel, maar vinden het -15mm onderstel vanuit de dealer soms wat stoterig over korte hobbels. Wat gaan we daar aan doen; oriënteren op iets anders natuurlijk!

Hierbij dan ook een poll wat jullie zouden kiezen als nieuwe set dempers/veren onder je S2. Of andere auto natuurlijk!

"Zo laag mogelijk" heb ik geen bericht aan in dit topic, hij moet goed over drempels kunnen gaan. En halverwege mei komt de eerste kleine, dus comfort is toch wel een speerpunt. Voor sensatie zal er in de toekomst weer een tweewieler in de schuur komen staan met grofweg 0,85pk/1,0kg verhouding. Ongeveer -30mm (tov standaard vering) is het uitgangspunt. Alleen veren staat erbij als optie, maar ik zie dat alleen als mogelijkheid bij nieuwe auto's icm nieuwe dempers. De huidige hebben er als 115Dkm op zitten en wil ik meteen mee pakken als het zaakje toch los gaat.

Brand maar los! Wat zijn jullie ervaringen met bepaalde dempers en/of veren? Meerdere sets gehad bijvoorbeeld en wat zouden jullie anders doen tov wat je nu hebt?
 

ertromp

Forumguru
Is de 1200 euri alleen voor de set? Dan zou ik voor een KW streetcomfort set gaan. Deze set is het meest afgestemd op dagelijks en sportief gebruik. Reken nog wel extra voor montage en uitlijnen. Of je moet de montage zelf doen maar dan heb je de nodige ervaring nodig en als je hetzelf doet zoals ik gedaan heb reken dan de nodige tijd ook!
Mijn ervaring is wel vanuit een O2 FL gezien.
Zelf heb ik om budgettaire redenen gekozen voor een Eibach Pro verenset en deze dus zelf gemonteerd en daarna de auto laten uitlijnen. De verlaging is dan ongeveer 30mm voor en achter.
Wegligging vindt ik 100% vooruit gegaan zoals geen zijwindgevoeligheid meer en geen overhellen in de langere bochten op hogere snelheid. Op dit moment voldoende voor mij maar ik merk wel dat je na verloop van tijd weer hogere eisen gaat stellen.

Indien mijn budget het toelaat ga ik voor een KW streetcomfortset. Voordat ik mijn Eibach set heb gemonteerd heb ik me aardig op diverse forums in de KW streetcomfort verdiept en over dit systeem zijn de meesten super positief.

Afgelopen december op de beurs in Essen heb ik nog gekeken op de stand van KW en de kennis en kunde en de toegepaste materialen in hun dempers etc zijn top en het ziet er doordacht uit.

Wat je wel moet bedenken is dat je waarschijnlijk maar eenmalig een stand zult gaan instellen wat het verstellen is niet even een "druk op de knop" of zo.

Succes met je keuze en ik ben benieuwd wat het uiteindelijk wordt. Post wat voor - na foto's.
 

eddiea

Forumguru
Tuurlijk is een streetcomfort comfortabel ongeacht de ingestelde hoogte. Maar een variant 1 op de hier gewenste hoogte is echt niet minder comfortabel dan de streetcomfort. Er zijn er hier genoeg die dat kunnen beamen zonder van de verhalen op 'het internet' uit te gaan. Als een variant 1 op min 60mm zet lever je meer comfort in dan een streetcomfort op min 50mm. Maar op min 30 zie ik geen meerwaarde aan de streetcomfort.
Mijn auto stond bij verkoop op min 30mm en de koper kwam uit een Franse auto. Weken later kreeg ik berichtje hoe geweldig hij het rijden vond.
 

Noord26

Forumguru
Het is mogelijk om voor €1250,- kw street comfort te laten monteren incl uitlijnen. Budget is €1200,- excl 21% BTW- dus past ruim want dat is €1452,- als maximaal budget.

Wil het zakelijk aanschaffen, vandaar.

Koni FSD's?
 

ertromp

Forumguru
Je zou Antera kunnen contacten om te zien wat hij betreffende prijs kan. Is misschien nog goedkoper om daar privé aan te schaffen.
 

Noord26

Forumguru
Antera staat reeds in de mailbox met voorstellen. ;)

Prijs tussen Kw street comfort en Bilstein B12 met Eibach Pro is behoorlijk te noemen. :lezen:
 
Laatst bewerkt:

s-line

Forumguru
Kw variant 1 is gewoon top en echt comfortabel plus je hoeft toch niet perse heel laag met variant 1. Ik denk dat het de meerwaarde voor mij niet waard zou zijn om street comfort te nemen.
 

s-line

Forumguru
De hardheid wordt in de praktijk eigenlijk nooit versteld. Bijna iedereen laat de fabrieks instelling staan.
 

Noord26

Forumguru
AUB niet het verhaal van bijtelling hier te starten, daar zijn andere topics voor; iets met Greenline geloof ik.. Deze auto is gewoon privé bezit. ;)

€1200 excl BTW klinkt wellicht ook vreemd als budget. Dit heb ik beschikbaar gekregen van mijn werkgever om uit te geven ivm 2 jaar geen enkele dag ziek te zijn geweest. Dit bedrag kan ik ook uit laten betalen, maar dan gaat er ongeveer 50% naar de belasting waardoor ik er €600,- netto aan over houd. Of ik kan er dus een aanschaf via de werkgever van verrichten excl BTW. Oftewel €600,- cash versus €1452,- als directe aanschaf. Hoe de werkgever het gaat afhandelen met de fiscus; zijn probleem. Ik bestel het wel op 'kantoorartikelen' oid. ;)

@Antera is zeer uitgebreid met antwoorden via email en stelt dat een KW street comfort altijd aan de eisen gaat voldoen. In hardheid en hoogte verstelbaar + RVS uitgevoerd. Een topper, 100% garantie dat het gaat bevalen en andere merken/sets kunnen niets anders bieden tegen deze prijs. Hij rijdt er zelf ook op rond. Goede 2e (niet verstelbaar) is de combinatie van Bilstein B6 met Eibach Pro. Dus niet de Bilstein B12 set met de B8 dempers, dat schijnen echte sportdempers te zijn en de B6 juist niet ivm het comfort.

@andrehj: origineel is weinig mis mee. Maar zelfs toen ik een middag een leen-SuperB had miste ik het standaard -15mm sportonderstel al. Wat ik niet had verwacht overigens.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan