Welke Apps worden door MirrorLink en SmartLink ondersteund

Jan A

Actief lid
Idem voor iCoyote. Deze werkt wel al met mirrorlink (als je extra betaalt) maar er zijn geen plannen om het bruikbaar te maken op Android Auto. Echt wel jammer voor een app waar je jaarlijks voor betaalt.

Natuurlijk zal het vooral Google zijn die dit momenteel tegenhoudt maar als Waze eind dit jaar beschikbaar wordt kan ik mij niet voorstellen dat ze geen andere navigatiegerelateerde apps zullen toelaten.

Jammer dat ze er bij Coyote zelfs niet eens over nadenken volgens hun (franstalige) forum.
Ik denk niet dat Google nog andere navigatie-apps dan Waze gaat toelaten op Android Auto, want zij zijn eigenaar van Waze.
 

ljo13

Lid
Dat klopt helemaal maar de EU zal in dat geval Google wel verplichten om dit toe te laten mbt de concurrentieregels. Ze zijn namelijk monopolist en creëren een oneerlijk voordeel door enkel hun eigen apps te laten gebruikmaken van de navigatiemogelijkheden. Al heb ik een vermoeden dat ze hier bij Google al op zullen anticiperen het mogelijk gaan maken om ook andere applicaties te ontwikkelen.
 
Ik heb Sygic ooit aangeschaft, maar nadat de optie om routes te importeren er uit gehaald was, niet meer gebruikt. Ik zie dat die optie (gelukkig) er weer in zit. Mooi alternatief voor de standaard navigatie. Routes rijden met de standaard navigatie is waardeloos, daar heb je niets aan.

Zal eens informeren of er een soort van upgrade mogelijk is van GPS Navigation naar Car Navigation i.p.v. de volle mep te moeten betalen. Werkt perfect in de auto.


Ik zat met hetzelfde, maar heb van Sygic korting gekregen om over te stappen naar Car Navigation.
 

sandervdw

Actief lid
Ik denk niet dat Google nog andere navigatie-apps dan Waze gaat toelaten op Android Auto, want zij zijn eigenaar van Waze.
Google laat in principe elke navigatie-app toe die aan de voorwaarden van Android Auto voldoet. Tot nu toe is dat enkel Google Maps. Google weet goed genoeg dat ze moeten oppassen met monopoliepositie op dit gebied en zal nooit enkel hun eigen apps doorlaten (hebben ze trouwens ook nog nooit gedaan, itt andere bedrijven...). Het probleem is dat de eisen voor Android Auto streng zijn, en je dus een visieuze cirkel krijgt. Android Auto is niet populair genoeg => andere bedrijven maken geen apps => Android auto wordt niet populair want te weinig apps, ...
 

Jan A

Actief lid
Google laat in principe elke navigatie-app toe die aan de voorwaarden van Android Auto voldoet. Tot nu toe is dat enkel Google Maps. Google weet goed genoeg dat ze moeten oppassen met monopoliepositie op dit gebied en zal nooit enkel hun eigen apps doorlaten (hebben ze trouwens ook nog nooit gedaan, itt andere bedrijven...). Het probleem is dat de eisen voor Android Auto streng zijn, en je dus een visieuze cirkel krijgt. Android Auto is niet populair genoeg => andere bedrijven maken geen apps => Android auto wordt niet populair want te weinig apps, ...
Daar heb je waarschijnlijk wel een punt. Only time will tell...
 

Texas25

Actief lid
Ik loop tegen de volgende uitdaging aan. Ik heb vandaag mijn nieuwe Octavia opgehaald en mijn IPhone 6 aangesloten op de Columbus doormidden van een USB kabel. Ik krijg geen icoontjes in beeld terwijl er wel connectie is en hij ook geluid doorlaat. Wat doe ik fout of waar moet ik op letten. Wie kan me hiermee helpen?
 

Rallye

Forumguru
1) Heb je de echte Apple-kabel gebruikt (die je ook gebruikt om de telefoon te laden)?
2) Wordt de telefoon geaccepteerd door Smartlink/Carplay?
 

Texas25

Actief lid
1) Heb je de echte Apple-kabel gebruikt (die je ook gebruikt om de telefoon te laden)?
2) Wordt de telefoon geaccepteerd door Smartlink/Carplay?

Beide ja, het lijkt allemaal te werken maar ik heb alleen geen beeld. Het moment dat ik contact maak gaat het beeld op zwart.
 

Rallye

Forumguru
Ergens in het set-up menu van mijn Amundsen kun je aanvinken dat je bediening door apps wilt toestaan. Ik weet niet of deze mogelijkheid in de Columbus ook aanwezig (noch waar de mogelijkheid in de wifi-loze Amundsen voor dient), maar staat die mogelijkheid (indien aanwezig) soms uit?
 

Texas25

Actief lid
Het opnieuw opstarten van mijn IPhone deed wonderen. Nu inderdaad uitzoeken welke apps ik allemaal kan gebruiken met CarPlay. Iedergeval bedankt!!
 

robvv

Senior Member
Wat is de meerwaarde van Amundsen / Columbus t.o.v. navigatie op m'n smartphone via smartlink naar radio Bolero ?
 

robvv

Senior Member
Inderdaad. Wel meerkosten, maar geen meerwaarde.

Verder is een Amundsen verplicht als bijvoorbeeld een achteruitrijcamera is gewenst... terwijl die producten geen verband met elkaar houden (het touchscreen scherm is al met radio Bolero aanwezig).
 

Rallye

Forumguru
Als je toch gewend bent aan navigeren via de telefoon kan een Bolero met geactiveerde Smartlink (Android Auto of Apple Carplay) mooi werken. Groot beeldscherm, geen gedoe met kaarten. En geen extra uitgaaf voor de Amundsen nodig!

@robvv Zou je op een Bolero achteraf wel een achteruitrijcamera kunnen aansluiten?
 

gdisselkoen

Forumguru
Verwacht niet te veel van SmartLink. Het aantal ondersteunde Apps is nog zeer beperkt. Het zijn vooral muziek apps die ondersteund worden. Qua navigatie Apps is er nog niet veel verkrijgbaar.
 

robvv

Senior Member
Er zal inderdaad niet veel verkrijgbaar zijn. Echter, op de iphone is (als ik het goed heb) wel "kaarten" beschikbaar via smartlink.
Voor 3 keer per jaar gebruik is dat okee.
Ik vermoed dat autobedrijven terughoudend zullen zijn met deze alternatieve vorm van navigatie, omdat verkoop van navigatie wellicht een goudmijn is.

De radio Bolero heeft overigens sinds 1 januari een 8 duims beeldscherm.

ik zal het zien als ik m'n superb binnen heb.
 

robvv

Senior Member
Een achteruitrijcamera is achteraf te installeren.

Ook lane assist, Canton en blind spot detection zijn alleen te verkrijgen met Amundsen (volgens de lijst van 1 jan 2017 voor niet-business). Deze vorm van koppelverkoop lijkt te zijn toegestaan.

Achteraf inbouwen van lane assist wordt lastiger...
 

robvv

Senior Member
M'n superb zal smartlink hebben. Moet Smartlink daarna nog tegen extra kosten worden geactiveerd door de dealer ?
(zou heel raar zijn om een optie te kopen en daarna alsnog extra te moeten betalen)
 

Rallye

Forumguru
Smartlink is standaard aanwezig op alle Columbus, Amundsen en Bolero's. Het is alleen niet altijd geactiveerd. Als dat niet zo is, kost activeren bij de dealer ongeveer €250,-.
Dat kan voelen alsof je nog eens betaalt voor iets dat je al gekocht hebt, maar je moet het gebruiksrecht dan dus nog aanschaffen.
 
Bovenaan Onderaan