Welke Apps worden door MirrorLink en SmartLink ondersteund

Volgens mij moet je ook Andriod 5.0 of hoger hebben anders werkt e. e. a. niet.

Mijn S3 neo is i. i. g. niet te koppellen. deze heeft Andriod 4.4.2. Geeft ook geen Andriod Auto in de Play-Store ter download.

Kan iemand dit bevestigen ?

Verstuurd vanaf mijn GT-I9301I met Tapatalk
 

Jan A

Actief lid
Volgens mij moet je ook Andriod 5.0 of hoger hebben anders werkt e. e. a. niet.

Mijn S3 neo is i. i. g. niet te koppellen. deze heeft Andriod 4.4.2. Geeft ook geen Andriod Auto in de Play-Store ter download.

Kan iemand dit bevestigen ?

Verstuurd vanaf mijn GT-I9301I met Tapatalk
Android Auto is nog niet officieel beschikbaar in de Benelux. Wel te vinden op apkmirror.
Ik heb het werkend gekregen op mijn Galaxy S4 met Android 5.0.2
Nu alleen nog mijn Superb...
 

Rajackar

Senior Member
Inderdaad. Als je geen officiële 5.0 of hoger hebt is een custom rom een goede optie.
Er is trouwens maar een klein apps dat officieel ondersteunt wordt dus voor veel extra afleiding hoef je niet bang te zijn. Waze zou wel een fijne toevoeging zijn inderdaad.
 
Ja, probleem is alleen dat met Samsung de Atock-ROM altijd het beste werken ondanks de vele Samsung apps die overbodig zijn.
Heb op diverse mobieltjes andere ROMs geprobeerd, maar er is altijd wel wat dat niet goed of instabiel werkt helaas. Zefs de Cyaogenmod zijn voor een S3 Neo echt bagger. Allemaal Bluetooth en wifi en cam. problemen.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9301I met Tapatalk
 

Rajackar

Senior Member
Hmm dat is apart. Ik heb een tijdje een S3 gehad als tijdelijke telefoon en dat werkte allemaal prima. Was denk ik wel een 4.4.x rom.

Heb nu een S6 en dat werkt allemaal prima :) Ook met Android Auto.
 
Hmm dat is apart. Ik heb een tijdje een S3 gehad als tijdelijke telefoon en dat werkte allemaal prima. Was denk ik wel een 4.4.x rom.

Heb nu een S6 en dat werkt allemaal prima :) Ook met Android Auto.
Hou Rajakar,

Welke app gebruikte jij dan om te connecteren met je Skoda?
Mijn S3 Neo draait Andriod 4.4.2.

Zijn er misschien ook anderen die kunnen bevestigen dat een S3 Neo werkt om te koppelen met een Amundsen navigatie ?


Verstuurd vanaf mijn GT-I9301I met Tapatalk
 

Rajackar

Senior Member
Sorry, I'm heb het een beetje stom opgeschreven. Ik bedoelde dat de custom rom prima werkte. Ik had toen nog geen systeem met Android auto.

Je hebt echt 5.0 nodig aangezien het offscreen renderen pas sinds 5.0 bestaat in Android en dat gebruikt wordt om de interface naar het auto scherm te sturen.
 
Sorry, I'm heb het een beetje stom opgeschreven. Ik bedoelde dat de custom rom prima werkte. Ik had toen nog geen systeem met Android auto.

Je hebt echt 5.0 nodig aangezien het offscreen renderen pas sinds 5.0 bestaat in Android en dat gebruikt wordt om de interface naar het auto scherm te sturen.
Hoi, weet je nog welke Rom je gebruikte op die S3. Misschien anders dat eens proberen als ik de nieuwe Superb eindelijk heb.

Verstuurd vanaf mijn SM-P600 met Tapatalk
 

Rajackar

Senior Member
Hoi, weet je nog welke Rom je gebruikte op die S3. Misschien anders dat eens proberen als ik de nieuwe Superb eindelijk heb.

Verstuurd vanaf mijn SM-P600 met Tapatalk
Ik weet het niet precies meer maar het was een s5 port volgens mij. Maar nog steeds 4.4x dus Android auto had niet gewerkt. Ben bang dat je of een instabiele 5.0 moet gaan draaien of naar een nieuwer toestel moet .
 

Jan A

Actief lid
Weet er iemand of je tegelijkertijd naar de radio kan luisteren én Android Auto kan gebruiken bv. om te navigeren?
 

gdisselkoen

Forumguru
Telefoon, Samsung S5, met Android auto gekoppeld aan de S3, ging zonder problemen. Alleen het aantal beschikbare apps valt erg tegen. Hoofdzakelijk muziek players en chat apps.

Moet me er nog eens verder in verdiepen, maar vind het weinig toevoegen. Zelfde geldt voor MirrorLink, weinig toegevoegde waarde.
 

BadBert

Forumguru
Idd, enge toevoeging die je hebt is als je bijvoorbeeld Sygic navigatie gebruikt, die kan via die weg full screen op je s3 weergegeven worden.

Verder heb ik ook nog niet echt dingen kunnen vinden die ECHT wat toevoegen.

Hier overigens zowel android auto als mirror link met een sony xperia z5, werkt prima
 

BadBert

Forumguru
Heb ook contact gehad met tomtom, maar die hebben echt geen enkel plan om tomtom beschikbaar te maken voor android auto, of mirrorlink/smartlink :(
 

ljo13

Lid
Idem voor iCoyote. Deze werkt wel al met mirrorlink (als je extra betaalt) maar er zijn geen plannen om het bruikbaar te maken op Android Auto. Echt wel jammer voor een app waar je jaarlijks voor betaalt.

Natuurlijk zal het vooral Google zijn die dit momenteel tegenhoudt maar als Waze eind dit jaar beschikbaar wordt kan ik mij niet voorstellen dat ze geen andere navigatiegerelateerde apps zullen toelaten.

Jammer dat ze er bij Coyote zelfs niet eens over nadenken volgens hun (franstalige) forum.
 

gdisselkoen

Forumguru
Idd, enge toevoeging die je hebt is als je bijvoorbeeld Sygic navigatie gebruikt, die kan via die weg full screen op je s3 weergegeven worden.

Verder heb ik ook nog niet echt dingen kunnen vinden die ECHT wat toevoegen.

Hier overigens zowel android auto als mirror link met een sony xperia z5, werkt prima

Ik heb Sygic ooit aangeschaft, maar nadat de optie om routes te importeren er uit gehaald was, niet meer gebruikt. Ik zie dat die optie (gelukkig) er weer in zit. Mooi alternatief voor de standaard navigatie. Routes rijden met de standaard navigatie is waardeloos, daar heb je niets aan.

Zal eens informeren of er een soort van upgrade mogelijk is van GPS Navigation naar Car Navigation i.p.v. de volle mep te moeten betalen. Werkt perfect in de auto.
 
Bovenaan Onderaan