Welke alternatieven overwogen bij aanschaf Octavia

Dutch4x4

Senior Member
Re: Welke alternatieven overwogen bij aanschaf Oct

Ja en nee. Bij turbogat denk ik nog altijd aan het toerenbereik waarin de turbo simpelweg niet opspoelt, zoals vroeger met die turbo's die zo groot waren als een schuurdeur. Maar voor de kleine turbo's van VAG gaat dat niet zo op, want die gaan al draaien bij 2000 toeren. Het is meer het ongelijkmatige resultaat van gasgeven omdat een uitlaatgasturbo altijd ietsje achter de feiten aanloopt. Daarmee vergeleken is de liniaire vermogensafgifte van een atmosferische motor veel prettiger: beter te doseren, meer een directe verbinding tussen je voet en wat de auto doet. Aan de andere kant blijft die brute turboschop in je rug ook wel lekker - behalve in een gladde bocht dan. /forum/images/graemlins/grin.gif

Ik heb trouwens begrepen dat het turbogat (of hoe je het ook noemt) in de 2.0T FSI wel heel netjes is weggemasseerd - en dat zonder trucs toe te passen als een two-stage turbo of een ervoorgeplaatste kompressor. Toch eens een ritje in een GTI proberen te maken...
 

Hetzer

Forumguru
Re: Welke alternatieven overwogen bij aanschaf Oct

Ben het zeker met jullie eens over de Kont van de o-2 ook ik vind hem erug lijken op de achterkant van de A-4 , de oude Passat en de Fabia Combi /forum/images/graemlins/grin.gif
 

Bijlagen

  • 6481-fabiacombi achterzijde.jpg
    6481-fabiacombi achterzijde.jpg
    45,9 KB · Weergaven: 15

Potje

Actief lid
Re: Welke alternatieven overwogen bij aanschaf Oct

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Ben het zeker met jullie eens over de Kont van de o-2 ook ik vind hem erug lijken op de achterkant van de A-4 , de oude Passat en de Fabia Combi /forum/images/graemlins/grin.gif

[/ QUOTE ]

Mmmmmmm, een kont komt eigenlijk veel mooier uit als het een 'frontal shot' is.....

Oh, that reminds me:
Andere optie bij mij was de Skoda Fabia combi 2.0 L&amp;K. Maar nadat ik twee weken in de Elegance versie van mijn zwager had gereden is ie toch als te klein bevonden.

Pro's waren de ultieme luxe en dat ie ver onder het leasebudget zat (lees: geen bijdrage en amper bijtelling)

Best jammer want het lekkere 8-klepper koppel van de 2.0 beviel met heel goed bij het gewicht van de auto.....
 

Hetzer

Forumguru
Re: Welke alternatieven overwogen bij aanschaf Oct

Is dit een betere "Frontal Shot" /forum/images/graemlins/grin.gif

het is in ieder geval een lekkere kont/forum/images/graemlins/grin.gif
 

Bijlagen

  • 6496-Kopie van skoda_fabia_24.jpg
    6496-Kopie van skoda_fabia_24.jpg
    50,9 KB · Weergaven: 14
Re: Welke alternatieven overwogen bij aanschaf Oct

Bij mij waren er de volgende alternatieven:

- Audi A4 Avant 1.9 TDI
- Volkswagen Passat Break - stockwagen - oud model
- Volkswagen Golf Variant
- Opel Astra Break
- Opel Vectra Break

Mijn minimum vereisten waren:
- break
- trekhaak

Dat was alles :-)

Opel is afgevallen wegens onvriendelijke dealer (!) en net een koekendoos binnenin.
Golf Variant is afgevallen wegens heel lage restwaarde en bijgevolg hoge leaseprijs.
Passat Break is afgevallen op opties. Auto was te nemen zoals hij is - geen optiemogelijkheden

Dus ik stond op het punt om de Audi te bestellen, toen iemand me wees op de Skoda.
Voor de prijs van een basis Audi (basis + trekhaak + MP3-capable autoradio, zat ik al over budget), heb ik nu bijna een full option Skoda :-) :-)


Volgende week heb ik hem :-)
 

rickske

Actief lid
Re: Welke alternatieven overwogen bij aanschaf Oct

Een zeer verstandige keuze geert.Ik heb bij het kopen van de auto geen andere overwogen omdat ik de oct.1 had en al overtuicht was van de skoda kwaliteiten.
 

octofreak

Actief lid
Re: Welke alternatieven overwogen bij aanschaf Oct

Tja Audi en VW zijn erg mooi, maar die prijs he....
Skoda rules! /forum/images/graemlins/cool.gif
 

Kurt

Nieuw lid
hallo iedereen.zal me even voorstellen. mijn naam is kurt ben getrouwd,twee kindjes,en een derde op komst.wij twijfelden tussen een vw bora en een skoda octavia.het is de octavia geworden op basis van de prijs,en deze keuze hebben we ons nog altijd ni beklaagd.we vinden het heel volledige auto, ende kwaliteit is gewoon goed,en degelijk afgewerkt zoals het moet zijn .we zijn er dan ook heel trots op
 
Bovenaan Onderaan