Welk merk/type zomerband(en) in de maat 225/40R18 heeft (hebben) jullie voorkeur?

Welk merk/type zomerband in de maat 225/40R18 heeft jullie voorkeur?

• Dunlop Sportmaxx RT

Stemmen: 1 2,7%
  • Michelin Pilot Sport 3

Stemmen: 18 48,6%
  • Vredestein Ultrac Vorti

Stemmen: 4 10,8%
  • Continental SportContact 5

Stemmen: 9 24,3%
  • Bridgestone RE002 / T001

• Pirelli P Zero Nero GT

• Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2

Stemmen: 3 8,1%
  • Nankang/Wanli/etc.. Als het maar rubber is..

Stemmen: 0 0,0%

• Totaal aantal stemmers
    37

CDK

Forumguru
Zomerbanden: Toyo en Bridgestone weet alleen de typeaanduiding niet meer. Vanaf de tijd dat ik er serieus over ben gaan nadenken heb ik gereden met Continental SC2 en SC3 (proefgereden met de SC5) Michelin PS3 en SS.
Winterbanden: Vredestein WX en Dunlop WS3D.

Noord26

Forumguru
@Corné de Kluijver: wat kun je omschrijven tussen de PS3 en de SS? Ik twijfel namelijk nog. Auto maakt maar 15Dkm per jaar incl de winterbandjes! Je bent enige die ze er onder heeft liggen, die ik zo 'ken', en je bent er lyrisch over- zelfs tov de PS3 dus..

Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
@Noord26 allereerst moet je jezelf afvragen of je de grenzen weleens opzoekt in bochten, vol op het gas halverwege een bocht richting het einde van een klaverblad bijvoorbeeld? De tractie is fenomenaal maar hoe krijg je zulke klevers? juist, door zachter rubber te gebruiken, daarom vermoed ik dat ze harder slijten als de PS3. De PS3 is ook een super goede band, dus doe je geen extreme dingen en ik denk dat jij dat niet doet, kan je prima af met de PS3, wil je a en toe eens lekker los gaan, dan is de SS een optie voor je.

Noord26

Forumguru
Klaverbladjes nemen doe ik op de tweewieler zo snel mogelijk, vrijwel nooit met de S2; zeker niet als de kleine achterin zit. PS3 it is!

Noord26

Forumguru
Die keer dat ik echt de grens op zoek met de Superb zijn op 1 hand te tellen op jaarbasis. Rijdt wel regelmatig stevig door, maar dat is heel iets anders als echt de grens opzoeken.

Desperado

Forumguru
De grens heb ik dit jaar ook al gevonden en ging er bijna overheen. Iets te laat remmen en bijna van de afrit geschoten. Gelukkig ook alleen in de auto.

Noord26

Forumguru
Nou.. We zijn eruit: het worden Michelin's.

"Een grote zware auto met flink wat vermogen en iets waarin je eigen zoon regelmatig vervoert wordt, alleen de beste banden. Dan maar wellicht iets vaker vernieuwen"

Ik denk dat ze stiekem door de week die klaverbladen op de snelweg aardig sneller neemt als ik dacht.

Dus wellicht worden het zelfs Super Sports! @Corné de Kluijver..

• Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
dat zijn zeer nette prijzen, ik betaal 500,- per 2 :(

Ik heb het al aangegeven dat ik vermoed dat de PS3 voor jou volstaat, maar wil je nóg betere klevers en je neemt de meerprijs en eventueel iets kortere levensduur (is een vermoeden door zachtere compound) voor lief, dan lekker de SS pakken!

Noord26

Forumguru
dat zijn zeer nette prijzen, ik betaal 500,- per 2 :(

€250,- voor een band is wel erg veel hoor, over welke maat praat je precies? Hoe lang heb je ze er eigenlijk al onder zitten?

De SS heeft een gecombineerde compound, wat ik ook op de 2wieler met Michelin heb. Zouden daarom zo maar eens langer mee kunnen gaan als een PS3.

CDK

Forumguru
@Noord26, de bandenprijzen zijn net als de brandstofprijzen ook zakkende, maar in de maat 225/35/20 betaalde ik afgelopen voorjaar€1000,- all in voor de set :jaja:
Edit: daarvoor had ik het zelfde type maar dan in de maat 225/35/19 daar betaalde ik €800,- all in per set voor.

Noord26

Forumguru
Zomerbanden zijn seizoensafhankelijk geprijsd. Vandaar ook mijn optie om de zomerbanden nu te wisselen.

Joske

Forumguru
Ik heb gisteren nieuwe set zomerbanden Michelin Exalto PE op de Faab laten leggen. In maat 195/50/15 kostte mij dat 184 EUR all-in. Ben benieuwd hoe lang ze zullen meegaan.. De uniroyals hebben het slechts 25k km uitgehouden.. :)

Noord26

Forumguru
@Joske: voor 4 stuks?

Ik laat de bandjes aanleveren door Mark (Antera). Montage nog dichter bij waar ik ook de motorbanden heb laten monteren. Geweldig zo'n eenmanszaakje.

• Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan