We hebben um..............................maar nog niet helemaal

van_der_P

Senior Member
Volgende week zaterdag 3-7-2010 wordt onze GL afgeleverd.
Vanmorgen nog even naar de dealer geweest en een paar fotootjes gemaakt.

van_der_P

Senior Member
Het laatste kenteken van de afgelopen week stond op LTP.
Het schiet al aardig op. Dus komt nog V,X,Y misschien ook nog Z. Ik schat een week of 4 en dan is denk de N aan de beurt.

van_der_P

Senior Member
Dank je wel.
Het is weer eens wat anders, er rijden al zoveel grijze auto's rond. Als ik rond kijk in de wijk waar ik woon dan is het merendeel van de auto's (licht/donder)grijs.

Wasmachineman

Forumguru
Mijn gedachte ook ! Nu heb ik nog zwart, en nu wilde ik eerst Antracite Grey maar zag een Rosso Brunello O2 rijden en was gelijk verkocht ! Net als jij, van_der_ P !!

corsaar

Senior Member
Wasmachineman@ Steekt gelukkig zijn energie in auto,s
Zwart bruin dan weer Rosso. Het zou zo maar anders kunnen ?

Wasmachineman

Forumguru
Nee hoor, het blijft bij Rosso Brunello. Ik vind dat een wereld kleur. Eerst gezien bij Pendragon in zijn S2 en daarna laatst een O2 op de snelweg. Heel wat anders dan zwart, zilver of antraciet. Misschien weer bij de volgende een wat gewonere kleur !!

van_der_P

Senior Member
Vandaag is de Greenline afgeleverd precies 3 maanden na de bestelling.
Dat alles gebeurde in een perttige sfeer een dik uur verder waren we onderweg.
Wat fijn is aan zo'n nieuwe auto je rijdt er diesel bij. Fris uit de showroom was het verbruik 1 op 7 of 450 km met deze tank.
Via mijn ouders naar huis gereden, 75 km thuis was het al 1 op 13 of 630 km. Dus rij je er diesel bij of zie ik dat verkeerd ? :D:D:D
Wij zijn er heel blij mee dat Rosso Brunello is ook een prachtige kleur, maar die paar druppels water die gevallen zijn, maakt hem meteen al smerig dat is jammer.
Wat ook wennen is dat ik voorheen bijna elke bocht in de twee of drie pakt. Met deze diesel moet je veel sneller terug naar een. Misschien veranderd dat als die ingereden is.
Bij zo'n nieuwe auto mis je het smeuige van een ingelopen motor, maar dat komt nog wel.
Het motortje maakt niet veel geluid, en heeft dat typische drie cilinder geluid. Dat kwam op de snelweg goed naar voren. Het rijdt fijn ook met de snelweg opgaan geen idee dat je vermogen te kort komt ook niet met de airco aan.
En het valt ten opzichten van de RR op, dat er veel minder bakjes en vakjes zijn. Voor spullen in kwijt te worden.
Het reservewiel van de RR past percies in het koffer. Ik had alleen de krik er verkeerd om gelegt waardoor het wat verhoogt was maar dat was zo verholpen. Het is ook alweer zolang geleden dat ik voor het laatst met blokken gespeelt heb.:D
Ik heb er een goed gevoel bij, en dat is belangrijk.

Roel

Lid
Je zou toch verwachten met een diesel minimaal in de tweede versnelling door de bocht te kunnen. Ik neem de bochten in de bebouwde kom met mijn 1.8 TSI vrijwel altijd in de derde versnelling.
Maar ach, misschien moet het blok inderdaad nog goed ingereden worden.

Veel succes met je nieuwe auto.:xyxthumbs:

Ook ik moest na aflevering terug van 2 naar 1 in een bocht, nu ruim 500 km verder hoeft dat niet meer, ik denk dat na enkele duizenden kilometers alles pas goed werkt en dat dan een oordeel geveld kan worden, niet nu direct of een week na aflevering.

Gieliovd

Forumguru
Mooi man!

Nou nog even goed inrijden, daar valt en staat veel mee! Verbruik en souplesse dat komt allemaal wel als het ingereden is.

Veel rijplezier!

Edit: zal ik hem even inrijden? Ik rij 1100 km in de week, geef mij hem een weekje mee en hij is soepel als een elastiekje! ;)

van_der_P

Senior Member
Bedankt voor de gelukwensen.
Vandaag nog een stukje gereden gewoon voor het plezier. De teller staat na vandaag al op 140 km.
En je merkt dat het langzaam al wat beter begint te gaan, het lukt soms al om in de twee de bocht door te gaan.
Het verbruik in het maxi-dot omgezet van liter per 100 km, naar km per liter. Het beste verbruik kwam al uit op 1 op 22, dat is niet slecht voor zo'n nieuwe motor. Maar 80 in de 5 loopt nog niet lekker, maar dat zal nog wel komen.
Gisteren de dagrijverlichting geactiveert, dat was achteraf gezien niet moeilijk, maar je moet het toch even weten.
Het zelfde geldt voor het stop/startsysteem dat ben je ook niet gewend. De dealer had het uitgelegt en ik vond al tijdens de uitleg dat je eigenlijk best veel handeling moest doen. Nadat het verkeerslicht op groen sprong. Ik maakte daar een opmerking over keek men toch een beetje raar van op.
Het werkt als volgt: bij een rood verkeerlicht stop je, zet de auto vrij laat koppeling los, motor slaat af, en wacht af tot het licht weer groen wordt. Dan trap je de koppeling in, motor start en schakelt de versnelling in en rijdt weg.

Wasmachineman

Forumguru
Hallo Van der P,
Veel rijplezier met dit nieuwe technisch wonder! Veel veilige kilometers.
En ik zie dat je Avatar nog op de oude auto staat.

Ik begrip van het bericht van: van_der_P, dat je zelf dagrijverlichting moet activeren. Is dit ook bij een GL zonder maxidot of behoort dit tot de extra instel mogelijkheden van maxidot? Zelf (helaas) zonder maxidot besteld maar wil wel graag dagrijverlichting.

Gieliovd

Forumguru
Ja, de eis voor start-stop is dat hij neutraal staat met het voetje van de koppeling.

In de tijd dat je weer ontkoppeld hebt is de motor in principe weer gestart, zet je hem in tussentijd in de 1 en rij je weer weg.

Tja... het is gewenning denk ik.

van_der_P

Senior Member
Zelf (helaas) zonder maxidot besteld maar wil wel graag dagrijverlichting.

Volgens mij maakt het niet uit of er wel of niet Maxi-dot op zit.
Er is wel verschil of er wel of geen start/stopsysteem op zit ( welke GL heeft het niet in NL. ). Is dit niet zo dan zit er in de zekeringkast een schakelaar die je om moet zetten.
Is er wel een start/stopsysteem dan dien je de richtingaanwijzer naar het stuur te trekken en tegelijk omhoog te bewegen. Zet de Skoda op contact, 4 maal knipperen contact uit, signaal klinkt, klaar.

Gieliovd@ Het systeem werkt alleen als je ervoor met een snelheid hebt gereden van minimaal 3 km. Dus het demostreren van het systeem werkt niet als je start de koppeling in trapt en los laat de wagen moet gerolt hebben. Daar kwam ik dus achter toen ik mijn vader wilde laten zien hoe dat werkte. Het werkte dus niet :D:D. Thuis opgezocht en nu weet ik hoe het zit.

van_der_P

Senior Member
En ik zie dat je Avatar nog op de oude auto staat.
Bedankt voor de opmerking.
Ik heb het veranderd, maar moet toch nog een paar leuke foto's maken voor in het album.
Eerst maar eens poetsten want er zit van die saharazand op. Het moet toch Rosso blijven en niet de kleur van de Scout bij Pon worden ( Skoda Meeting in mei ).

Bovenaan Onderaan