We hebben um..............................maar nog niet helemaal

Wasmachineman

Forumguru
Nu al poetsen? Vanwege het zand, tja hopelijk staat de wind de volgende keer weer de andere kant op! Ik krijg ook RB en het zweet staat al weer op mijn rug!:1884:
 

paulus474

Senior Member
Is er wel een start/stopsysteem dan dien je de richtingaanwijzer naar het stuur te trekken en tegelijk omhoog te bewegen. Zet de Skoda op contact, 4 maal knipperen contact uit, signaal klinkt, klaar.
Misschien rare vraag, maar hoe weet je dat allemaal? Staat dat in de handleiding beschreven of zo, of gewoon maar alle hendels en knoppen uitgeprobeerd :grin:?
 

FredV

Banned
Blz 49 en 50 van de handleiding:
’DAY LIGHT’ (dagrijlicht)*
Dagrijlicht activeren*
– Neem de afdekkap van de zekeringenhouder, links op het dashboard, weg

bladzijde 201.

– Draai de lichtschakelaar in stand O
bladzijde 49, afb. 36 - links.

Dagrijlicht activeren* bij wagens met het ’START-STOP’-systeem​
– Trek de knipperlichthendel naar het stuurwiel, tegelijk schuift u deze naar boven en
houd u hem in deze stand.
– Schakel het contact in - het rechter knipperlicht knippert 4x.
– Schakel het contact uit - er weerklinkt een akoestisch signaal dat de activering van
het dagrijlicht bevestigt.
– Laat de knipperlichthendel los.​
Dagrijlicht uitschakelen*​
– Schakel de schakelaar voor de dagrijverlichting in​
bladzijde 49, afb. 36 - rechts.
– Schakel de verlichtingsschakelaar in de stand stadslicht
of dimlicht

​
bladzijde 49, afb. 36 - links.

Dagrijlicht uitschakelen* bij wagens met het ’START-STOP’-systeem​
– Trek de knipperlichthendel naar het stuurwiel, tegelijk schuift u deze naar beneden
en houd hem in deze positie.
– Schakel het contact in - het linker knipperlicht knippert 4x.
– Schakel het contact uit - er weerklinkt een akoestisch signaal dat de uitschakeling
van het dagrijlicht bevestigt.​
– Laat de knipperlichthendel los.
 
@Van der P,
Dank je voor je uitleg. Het lijkt wel een soort toverspreuk maar dan in gebaren. Ik ga het uitproberen wanneer het lange wachten achter de rug is.
 

pierre27

Actief lid
P-tje, (van der)
mijn vlam en ik:545:hebben sedert afgelopen vrijdag ook onze
sublime 1.2TDi en wat je beschreven hebt kan ik volledig onderschrijven, al het gras is al voor mijn voeten weggemaaid, ik ben ook dol-enthousiast, terwijl ik dat niet zo gauw ben, kijk meestal de kat uit de boom!
Alleen wat het verbruik betreft, dat moet ik nog even uitzoeken om het tevoorschijn te halen, ben er nog niet aan toe gekomen, moest nog zoveel andere dingen uitzoeken.
Wij hebben nu zo'n 400 kilometer afgelegd, ... wat rijdt hij lekker en zo geruisloos en die artic-groene kleur .... een plaatje, .. hij zit lekker, ...hij loopt lekker, ...hij ruikt lekker, nog zo nieuw, ....en die acceleratie- een F-16 heeft het nakijken, ik word er gewoon lyrish van.:407:
Prettige avond verder,
Pierre:yeah:
 

quorumz

Actief lid
je dealer zou gewoon je dagrijverlichting ge-activeerd moeten te hebben, incl corner functie
 

van_der_P

Senior Member
.
hij ruikt lekker, nog zo nieuw, Prettige avond verder,
Pierre:yeah:
Mijn ervaring zeker van de laatste jaren is dat de Skoda's allemaal hetzelfde ruiken.
Onze Roomster rook hetzelfde als deze nieuwe Greenline. Tenminste ik kan er maar weinig verschil in ontdekken. Moet daarbij ook aantekenen, wij roken ( sigaretten en sigaren) al verschillende jaren niet meer. Misschien heeft het daarmee te maken.
 

van_der_P

Senior Member
Paulus474@ Ik ga beslist niet aan alle hendels en knoppen trekken en duwen.
Maar in de folder of wat daarvoor door gaat staat/stond dat er dagrijverlichting op zit.
Die werkte niet bij mijn auto. Dat vond ik vreemd dus zoeken in het instructieboekje, en zodoende er achter gekomen hoe dat moet. Je kunt het trouwens ook weer uitschakelen.
Dat staat er ook in zoals je kunt lezen in de post van collega forumgebruiker FredV@.
 

Hetzer

Forumguru
gefeliciteerd, van der p, met je GL, in mijn afwezigheid van bijna 3 weken, zijn er inmiddels veeeeeeeel afgeleverd.
 

van_der_P

Senior Member
We zijn er bijzonder blij mee, vooral mijn vrouw vind het een geweldige auto. En als de turbo gaat mee doen, dat vind ze het mooiste.
De kilometers komen er maar langzaam bij.
Inmiddels staat de teller op 175 km.
Bij de aflevering zaten er een paar krasjes op de greep van de linker achterdeur.
Heb de dealer er over gebeld, en gemailt maar nog steeds niets gehoord. Morgen maar eens over bellen.
En ik had de prijs gevraagt voor montage winterbanden op velg, daar blijft het ook stil over.
Dat valt mij eigenlijk wel wat tegen. Het is inmiddels al een week geleden.
 

FredV

Banned
Volgens de site van Skoda zit cornerfunctie op de Fabia Hatchback vanaf de Comfortline. Dus niet op de Greenline!
 

corsaar

Senior Member
Ja van_der_P treurig zo,n houding van de dealer, niet te brijpen.
effijn we horen nog wel hoe het aloopt ?
Ondanks alles ben je nog steeds een blije rijder lees ik.
 

van_der_P

Senior Member
Vandaag gebelt, kon meteen langs komen. Er werd aan gepoetst maar het ging er niet helemaal uit. De dealer bod aan om het te vervangen, of ik kon het laten zitten. Ik heb thuis met mijn wederhelft overlegt en we laten het zo. Nadat het gepoetst is valt het toch minder op.
De dealer zou een goede prijs maken voor de winterbanden, mijn voorkeur gaat uit naar Nokians (maken niet alleen telefoons) omdat ik deze nu ook heb. In het begin van dit jaar met de sneeuw zijn mij die bijzonder goed bevallen vandaar. Nokian is een Fins merk. En is niet overal te koop. Op de bandenmarkt stonden ze 49.50 euro, ik ben benieuwt.

Ook heb ik de schotjes in de kofferbak bestelt, het zag er goed uit toen het bij een andere fabia werd gedemonstreed. Je schijn ze er ook weer zo uit te kunnen halen als je die ruimte toch weer nodig hebt.

Bij mijn dealer hebben ze een computersite waar je als klant een eigen accont kunt aanmaken (zo heet dat toch ?). En daar kun je vragen stellen, afspraken maken voor onderhoud reparatie je beoordeling geven over uitgevoerde werkzaamheden.. Dat is heel handig maar dan moet de verantwoordelijke wel de juiste mail naar de juiste afdeling sturen. Dat schijn er dus mis gegaan te zijn mijn mail is op een verkeerde plaats terecht gekomen. En toen ik belde heeft verkoper aan de bel getrokken op de zaak, en is het alsnog goed gekomen.

Dus al mijn opmerkingen zijn nu weer na genoegen opgelost, hoop ik.
 

van_der_P

Senior Member
Volgens de dealer had de jongens in de werkplaats, zich wat negatief uitgelaten over de Nokians. Vervolgens kreeg ik een prijs die al 3 euro per band hoger was dan de prijs op de www.bandenmarkt.nl . En voor het demonteren oude banden, en monteren, balanseren nieuwe banden werd nog eens 30 euro (per wiel) in rekening gebracht. Dat viel tegen.
Vervolgens heb ik prijs gevraagt voor een band die zij mij adviseren. je kunt natuurlijk wel kritiek hebben, maar dan moet je het ook beter kunnen. Ik heb nog niets gehoord. :D
Ik wacht maar af anders koop ik ze via internet, en zoek ik een montage partner.
 

O2_1.2TSI

Actief lid
:1884: 30 euro per wiel is absoluut afzetterij...moet met 12,50 tot 15,00 euro per wiel echt ophouden.

Heb zelf net een set wielen (2e hands) Good year Ultragrip 7 gekocht voor de winter...zijn ook goed uit de test gekomen.
 

van_der_P

Senior Member
Volgens mij willen ze niet, want er valt niks of weinig aan te verdienen. De banden kosten mij op bandenmarkt 49.70 euro. Daar kan de dealer ze niet aan leveren hij telt 52 euro.
Voor mij zelf vind ik 20 euro per wiel, voor de montage, de grens, dan is het 70 euro dat vind ik een redelijke prijs.
Ik heb de dealer gevraagt, omdat ik het niet netjes vindt om hun te passeren. En als het over de prijs gaat kan men dus niet zeggen "van daar had ik ze je ook voor geleverd". Want hij heeft de kans gehad.
 
Bovenaan Onderaan