Water in kofferbak

VWim

Forumguru
Kun je voor de tussentijd niet één van de rubbers uit de bodem drukken? Dan kan het water in ieder geval weg. Toch een vreemd probleem!
 
  • Leuk
Waarderingen: boei

boei

Lid
ben vandaag naar de dealer geweest om te kijken voor het lek. IMAG0090.jpg IMAG0092.jpg IMAG0093.jpg

er kwam water door het ontluchtings klep onder het licht(zie geel en groen) het water kan in het eerste geval nergens heen door een opstaande rand (zie rood) van ong. 6 cm daar stond nog water in. en als het ging regenen stroomde het over. als resultaat dat het in de wielkuip liep en naar de achrterbank. het advies was na het vervangen van de klepen nog een paar weken rond te rijden zonder knunstof kappen. en kijken of er ergens anders nog een lek is.
 
Zekers!!! Zie mijn andere reacties in dit item! Rubbers achterlichten. Nu weer kurkdroog!!!!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

SkodaFabiarijder

Actief lid
Nadat mijn achterraam vaak beslagen was en ook de vloer van het kofferbak op een paar plekjes nat was, heb ik de kuip op de plek van het reservewiel weggehaald en hier lag een plas water in.
Gedroogd, de dag erna weer.

Zojuist op onderzoek uitgegaan met de kennis van dit topic en ik zie een plas water onder de linker achterlamp.
Ik kan echter niet vinden waar het vandaan komt. Het rubber waar de achterlampkabels doorheen gaan lijkt droog/in orde.

Kan iemand mij de gouden tip geven? :dankje:
 

Bijlagen

  • IMG_9169.jpg
    IMG_9169.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 103
  • IMG_9170.jpg
    IMG_9170.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 104
  • IMG_9171.jpg
    IMG_9171.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 98
  • IMG_9172.jpg
    IMG_9172.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 94
  • IMG_9173.jpg
    IMG_9173.jpg
    1,9 MB · Weergaven: 95
  • IMG_9174.jpg
    IMG_9174.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 93
  • IMG_9175.jpg
    IMG_9175.jpg
    1,9 MB · Weergaven: 79

EdZ

Donateur
Lastig. Ik zou adviseren om erin te kruipen en iemand met een tuinslang te laten spuiten. Ik weet nog van mijn caravandisselkast dat het water langs het rubber erdoor kwam ondanks dat het rubber zo op het oog goed strak om het kunststof zat geklemd. Ergens bovenin ging het water erin, en onderaan kwam het eruit. Is het rubber van je achterklep ooit los geweest?
 

Cordoba

Forumguru
Heeft de auto een open dak? Bij diverse modellen zie je zowel bij open dakjes als bij panoramadaken dat de waterafvoer van het dak soms verstopt raakt, waardoor water op de meest vreemde plaatsen naar binnen komt (bijv. bij een dakstijl omdat daar de afvoerslang van het dak doorheen loopt.

Andere opties: water uit de waterslang van de ruitensproeier achter, lekkende achterruit, lekkage bij 3e remlicht.

Leg anders kranten rondom de plek waar je het water in de kofferbak vindt, als je weet aan welke kant de kranten nat worden bij lekkage, weet je aan welke kant je moet zoeken.
 
Geloof het of niet, de truc met het viltje met plakrand werkt. Na auto door wasstraat en de regen van afgelopen dagen: kurkdroog. Niks geen kapotte rubbers, gaten van trekhaak oid. Gewoon een slechte afdichting, poreuze rubbers van achterlichten. Een ieder met dit probleem, probeer deze oplossing eerst! Nu ben ik weer een 'droge' Fabia-rijder en zeg de afspraak de garage af. Jeffrey76, je had toch wel de gouden tip!!!
ook ik heb waar de reserve wiel igt goudvissen zwemmen zie wel dat de naad van de achterlichten "open "staan u heeft het over vilt plakken , plak je die dan rond waar de achterlichten aansluiten op de carroserie ? verder is de auto droog ook onder de bank etc. moertje achterklep kan je die dan iets verder indraaien ?
 
sorry maar was benieuwd hoe het met dat vilt gaat had tjb.brands al pb gestuurd maar geen antwoord hierop gekregen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

EdK

Forumguru
https://www.rubbermagazijn.nl/celru...hgWlFarRoCv8wQAvD_BwE#twn|?tn_q=celrubberband

Wij gebruiken dit soort band altijd bij elektra/gas kasten om water en stof tegen te houden
Is makkelijk verwerkbaar en zet zich volledig.
En verschillende dikte's en breedte's verkrijgbaar.
Wel ondergrond waar je op plakt goed ontvetten !
Levensduur van dit band is redelijk lang, alleen wij vervangen in onderhoud het in deuren van kasten dan weer wel regelmatig omdat het slijt door het open en dicht doen van deze deuren.
 
ontluchtingspanelen lek dus nieuwe erop , kosten incl panelen en montage 117 euro. heel het zootje moet eraf , bumper en binnen werk.
 
Bovenaan Onderaan