Water in kofferbak

Joske

Forumguru
hoge druk is mss 100 bar, dat is toch niet te vergelijken met regenval?
ik denk dat je aardig wat auto's binnenin nat krijgt als je met een HD op en tussen de rubbers gaat spuiten. Want dan verdring je het water tussen de rubbers door.
 
hoge druk is mss 100 bar, dat is toch niet te vergelijken met regenval?
ik denk dat je aardig wat auto's binnenin nat krijgt als je met een HD op en tussen de rubbers gaat spuiten. Want dan verdring je het water tussen de rubbers door.
Ga ervan uit dat ze vaker met dit bijltje hebben gehakt en dat het goedkomt. Positief gestemd ;)
 
Laatst bewerkt:

laagvlieger

Forumguru
Heb je een reservewiel met zo'n schroef dat het wiel op z'n plaats houdt? Als je dat niet hebt (en in sommige gevallen maakt het niet eens uit of je hebt hebt) komt er water door dat gaatje dat door de carrosserie gaat.
 
Heb je een reservewiel met zo'n schroef dat het wiel op z'n plaats houdt? Als je dat niet hebt (en in sommige gevallen maakt het niet eens uit of je hebt hebt) komt er water door dat gaatje dat door de carrosserie gaat.
Ik heb idd een schroef. Lijkt me niet aannemelijk dat er zo veel water van onderen de auto binnenkomt...
 
in mijn Fabia 1 heb ik er alleszins geen last van (en er zit ook een schroef in).

Wie niet waagt, wie niet wint :)
Heb als laatste poging een viltje met gat om het gat van de achterlichten gemaakt. Wellicht sluit dit beter af samen met de poreuze afdichtingsrand in de pin met het schroefdraad...
 
Laatst bewerkt:
Heb als laatste poging een viltje met gat om het gat van de achterlichten gemaakt. Wellicht sluit dit beter af samen met de poreuze afdichtingsrand in de pin met het schroefdraad...

Geloof het of niet, de truc met het viltje met plakrand werkt. Na auto door wasstraat en de regen van afgelopen dagen: kurkdroog. Niks geen kapotte rubbers, gaten van trekhaak oid. Gewoon een slechte afdichting, poreuze rubbers van achterlichten. Een ieder met dit probleem, probeer deze oplossing eerst! Nu ben ik weer een 'droge' Fabia-rijder en zeg de afspraak de garage af. Jeffrey76, je had toch wel de gouden tip!!!
 
Laatst bewerkt:

boei

Lid
1233476_10201030057732261_512818994_n.jpg

Heeft het er zo uit gezien ? bij mij is dit op het moment ook een probleem helaas niet optijd opgemerkt dus de achterbak ook nat en door gedrongen in de vloer hopen dat het niet de computers onder de vloer van de bestuurderkant heeft bereikt. deze week bekijkt de dealer de uitdaging. het betreft een fabia uit 2007
 
1233476_10201030057732261_512818994_n.jpg

Heeft het er zo uit gezien ? bij mij is dit op het moment ook een probleem helaas niet optijd opgemerkt dus de achterbak ook nat en door gedrongen in de vloer hopen dat het niet de computers onder de vloer van de bestuurderkant heeft bereikt. deze week bekijkt de dealer de uitdaging. het betreft een fabia uit 2007
Hoi, ik kan zo niet veel zien op de foto..maar idd in de bak van het reservewiel had ik steeds een behoorlijke laag water staan. Alleen daar, niet de rest van de auto gelukkig...
 

boei

Lid
na een regenbui heb ik in de kofferbak gekeken en ja hoor weer een best laag water. Nou zag ik ook een waterspoor naar de rechterhoek lopen en boven de hoek gevoeld maar dat was droog. hoop niet dat de kit lek is
 
na een regenbui heb ik in de kofferbak gekeken en ja hoor weer een best laag water. Nou zag ik ook een waterspoor naar de rechterhoek lopen en boven de hoek gevoeld maar dat was droog. hoop niet dat de kit lek is
Jij hebt geen combi toch, maar de achterlichten zijn gelijk. Het is het proberen waard lijkt me!!!
 
@tjb.brands

ik hoop dat dit echt de oplossing voor jou blijkt.
Het zijn ook echt wel van die pruts rubbertjes, die voor de afdichting (niet) zorgen.

@boei

Het kan zelfs zo zijn dat je een slechte kitnaad van de achterruit hebt, die ervoor zorgt dat het water via de binnenzijde van het kofferdeksel, langs het slot je koffer binnen loopt.
Of denk eens aan een slechte afdichting van de ruitenwisserarm.
 
na een regenbui heb ik in de kofferbak gekeken en ja hoor weer een best laag water. Nou zag ik ook een waterspoor naar de rechterhoek lopen en boven de hoek gevoeld maar dat was droog. hoop niet dat de kit lek is


@Boei... Heb de foto nu wat groter en zie idd da bij jou echt de hele bk volstaat. Het water staat zelfs in de bak van dekrik. Nmm betekent dit een serieuzer problee, wat nmm niet door een rubber bij de achterlichten (alleen) kan komen. Ik denk dat het rubbr van het raam af dht afdichtrubber va de achterklep serieus lek is. Heb je verderv geen vochtsporen op de achterbakmat af het hardboard daaronder? Daar kun je ook wel eea uit afleiden.. Lijkt me de moeite waard om ff bij de garage langs te gaan als je er niet uitkomt....
 

boei

Lid
@tjb.brands de afdichtrubbers van de kb lijken en voelen droog aan dus lijkt mij het daar niet vandaan te komen. En de klep zelf geen sporen vocht aan de binnenkant vlak na een bui. ik heb voor donderdag een afspraak met de dealer dus tot die tijd is het na elke bui water scheppen.
 
Bovenaan Onderaan