Water in kofferbak

Skodavrienden,

Sinds enkele maanden ben ik trotse eigenaar van een skoda fabia II combi uit 2011. Voor regulier onderhoud was ik bij de garage, waarbij ik constateerde dat er een aardig laagje water in de ruimte onder het reservewiel was binnengedrongen. Volgens de monteur gebeurde dat wel vaker. Waarschijnlik kwam het water van onderen binnen langs een bekabelingsrubber voor de trekhaak. Deze is afgekit en ik hoop hiermee van het vocht af te zijn. De bekleding e.d. waren niet vochtig. Zijn er mensen met een soortgelijk probleem? Wat is bij jullie de oorzaak geweest en de oplossing hiervoor? Ik ga het goed in de gaten houden, maar ben niet van plan het wiel 2 keer uit te vinden.

ik hoor graag jullie reacties!

Gr. B. Brands
 

Ridley

Forumguru
Bij mijn pa enkele jaren geleden de bumper opnieuw gespoten en het schadebedrijf vergeten om de rubber afdichtingen terug te zetten. Hierdoor bij slecht weer telkens water onder het reservewiel.
 
Een vriend van mij had hetzelfde probleem met zijn Fabia Combi uit 2011 , bleek een slordig gemonteerd slangetje van de ruitensproeier te zijn .
 

Gazole

Lid
Wat je kunt doen is alles heel goed droog maken en dan de hele kofferruimte bekleden met krantenpapier. Na een kort ritje in de regen kan je dan waarschijnlijk zien uit welke richting het vocht komt.
 
Wat je kunt doen is alles heel goed droog maken en dan de hele kofferruimte bekleden met krantenpapier. Na een kort ritje in de regen kan je dan waarschijnlijk zien uit welke richting het vocht komt.

Heb gisteren auto schoongemaakt bij wasstraat met hogedruk. Na een nacht regen vanmorgen gecheckt. Weer water in de bak. Heb alles nu wat af te kitten is dichtgemaakt. Alle rubbers gecheckt. Voel nergens vocht alleen in de kuip. Wordt er beetje tureluurs van...
 
Laatst bewerkt:

Joske

Forumguru
kan je daar eens een foto van nemen? van je kofferruimte? dat helpt het meedenken wat :jaja:

en het water dat je na de nacht in de kuip had, heb je dan met de auto gereden? of heeft ie heel de nacht stilgestaan? Want dan kan het water niet langs onderen komen me dunkt.
 
kan je daar eens een foto van nemen? van je kofferruimte? dat helpt het meedenken wat :jaja:

en het water dat je na de nacht in de kuip had, heb je dan met de auto gereden? of heeft ie heel de nacht stilgestaan? Want dan kan het water niet langs onderen komen me dunkt.

Weet nu dus niet of het van wasstraat komt of de regen. Nee, ik heb niet gereden...een foto maken heeft nu geen zin, heb het water er uit gehaald. 3 doeken volgezogen met (helder) water.. Het rubber in de achterkant, boven de trekhaak heb ik voor de zekerheid afgekit, alhoewel ik me niet kan voorstellen dat het daardoor binnenkomt... Als er weer vocht inkomt, zal ik een foto plaatsen. Lijkt me eerst even kwestie van geen auto wassen en wachten op de regen. Is is dan droog, dan komt het door de hogedruk. Is ie wel nat, dan zal toch ergens iets doorsijpelen..
 
check eens je achterlichtunits.
het kan zijn dat de bevestiging die door de carrosserie gaat, niet goed afgedicht wordt door de rubber.
 

Joske

Forumguru
is met dit weertje mss wel eens een goede moment voor dat krantenpapier in je auto te leggen.. en te kijken waar het nat wordt!
 
Bovenaan Onderaan