Wat wordt de nieuwe auto van Joske?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Blackokkie2

Forumguru
Bij mijn ouders is het juist mijn moeder die goed kan onderhandelen. Dan pakt ze gewoon de tas op en denkt mijn pa dat het niet doorgaat, maar dan komt meestal zo'n verkoper nog met een bod.
 

CDK

Forumguru
Zoals Noord26 aangeeft is het geen truc, maar gewoon onderhandelen. Ga goed beslagen ten ijs en zorg dat je al weet welke motor, uitrustingsniveau en opties je wilt én dat je weet wat dat bij elkaar kost. Neem 2 reeële prijzen in gedachten 1 wat je er het liefst voor wilt geven en 2 wat je er maximaal voor kwijt wil. Afhankelijk van het gesprek moet je dan zelf aanvoelen naar welke prijs je toe kan werken. Ook kan je 1 niet al te dure optie weghouden uit de onderhandeling en op het laatste moment deze toch ter sprake brengen en zeggen als je deze er voor hetzelfde bedrag in de offerte er bij zet, wijs dan maar het plekje aan waar ik mag tekenen. Ook is het van belang dat je uitstraalt en aangeeft bij een scherpe aanbieding spijkers met koppen te willen slaan en de knoop direct door te hakken. Voor jezelf ook prettig, scheelt veel tijd en energie ;)
 

Joske

Forumguru
die, laten we het voor de gemakkelijkheid, truuk noemen pas ik ook toe ;)

nog een optie toevoegen als de deal bijna rond is :jaja:
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

peterrapid

Forumguru
wat betreft die park assist, iemand al geprobeerd ? Bij testrit eventjes geprobeerd en werkt goed maar vindt het toch maar raar om niet aan dat stuur te komen en bij te sturen.
 

CDK

Forumguru
@peterrapid ja werkt mooi hè, de eerste keer is wel apart en ben je een beetje bang voor eventuele schade, maar werkt perfect! Op de nieuwe VW Passat is zelfs trailer assist leverbaar, zelfs met een aanhanger achteruit rijden wordt dan overgenomen door het voertuig....
 

Joske

Forumguru
Na nog wat onderhandelen met mijn "oude" dealer vandaag een bestelbon getekend voor een nieuwe O3 Combi Metal Grey!

Heb uiteindelijk de koffermat en drivingmodeselection nog gratis gekregen plus een goede regeling voor een vervangwagen tot de levering van de nieuwe wagen.

Ook zijn de plooien onderling terug gladgestreken want er waren wat communicatiestoornissen geweest die allemaal uitgepraat zijn. Ben terug met een goed gevoel buiten gestapt, ook daar ben ik blij om, niet alleen om de mooie deal die ik nu kunnen maken heb ;). Uiteindelijk (door mijn ongeval) de 3e nieuwe wagen die ik daar aanschaf in 8 jaar tijd.. dusja :pieker: ;)

Ook krijg ik een prioritaire levering van de importeur waardoor er mij (voorzichtig weliswaar) een levertijd beloofd is van ergens eind augustus! :D

Ik reken er niet helemaal op.. maar het zou natuurlijk fantastisch zijn moest ik met de nieuwe bolide naar de meeting kunnen komen!

Gewoon omdat ze het verdienen.. : een dikke pluim voor Garage Imschoot te Waasmunster :thumbsup:
 

Gunner

Forumguru
Zoals Noord26 aangeeft is het geen truc, maar gewoon onderhandelen. Ga goed beslagen ten ijs en zorg dat je al weet welke motor, uitrustingsniveau en opties je wilt én dat je weet wat dat bij elkaar kost. Neem 2 reeële prijzen in gedachten 1 wat je er het liefst voor wilt geven en 2 wat je er maximaal voor kwijt wil. Afhankelijk van het gesprek moet je dan zelf aanvoelen naar welke prijs je toe kan werken. Ook kan je 1 niet al te dure optie weghouden uit de onderhandeling en op het laatste moment deze toch ter sprake brengen en zeggen als je deze er voor hetzelfde bedrag in de offerte er bij zet, wijs dan maar het plekje aan waar ik mag tekenen. Ook is het van belang dat je uitstraalt en aangeeft bij een scherpe aanbieding spijkers met koppen te willen slaan en de knoop direct door te hakken. Voor jezelf ook prettig, scheelt veel tijd en energie ;)
Aantal goede tips. Dank daarvoor! Wil zelf aan het eind van het jaar kijken naar een vervanger van m'n tweede auto. Eind december is een goede tijd toch? ;)

Het willen uitstralen van het doorhakken van de knoop is denk ik bijna nog het belangrijkste; "ik denk er nog even over na" klinkt voor een verkoper bijna synoniem aan "mij zie je nooit meer terug". Laatst ook nog ervaren met de aankoop van de auto van m'n broer. Die wilde er ook nog even over slapen zeg maar. Toen hij een vrij scherpe prijs had gekregen en dat tegen de verkoper meldde was de prijs toch echt alleen die dag geldig. Net zoals ik voorspeld had.
 

peterrapid

Forumguru
@Joske nogmaals proficiat en ik hoop voor jou dat hij erop tijd komt, moet dringend op de les komen bij jou maar al bij al ben ik ook tevreden van mijn dealer (phlips uit Bredene) hun verkoper heeft toch mij laten nadenken over de aankoop en alle mogelijke dingen gedaan om mij te kunnen laten testrijden met verschillende modellen. Maar die extra gratis spullen wil ik ook ga mail afdrukken en voor zijn neus leggen :laugh:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan