Wat wordt de nieuwe auto van Joske?

Status
Niet open voor verdere reacties.

peterrapid

Forumguru
Proficiat Joske, nu ik rijd zelf met een 1.6 CRTDI Leon en eerlijk vindt ik dit wel nog een vlotte wagen met 105PK, wel moet ik toegeven dat de Rapid met 1.2 TSI ook met 105PK nog iets vinniger is met vooral een lekkere grol onderin.
 

Stewie

Senior Member
Prive kan je dat doen, lease met 55-60k kilometer per jaar niet natuurlijk.

Heb met de 1.6tdi gereden in de A3, golf en Passat. Je kan vrij goed mee met het verkeer maar het houdt niet over.
Rij over het algemeen niet hard maar ben wel een rijder die graag leunt op veel koppel in de lage toeren.
 

Tafkah

Forumguru
Rijd de 1.6 in een Superb, en dan wordt het toch echt snel minder.. Een Rapid of Golf weegt toch al gauw een kilootje of 150-200 minder dan een SII.
Ik zou zelf ook liever voor de 1.4 gaan....
 

peterrapid

Forumguru
Ja het is geen kampioen maar eerlijk heb al met slechter gereden dan deze, eenmaal een Hyundai 1.7 diesel gereden en die was echt niet vlot.
 

Stewie

Senior Member
Ik rij nu met een 308 (2014) met de 1.6 hdi 92pk. Als je aanzet om voorbij te steken komt die motor al in ademnood. Zeer vervelend.

Dat heeft de vag 1.6tdi minder, maar tegen de 115/116pk 1.6 hdi motor van peugeot kan de vag 1.6tdi niks beginnen.
 

peterrapid

Forumguru
308 mooie wagen met speciaal interieur, vrouwtje heeft nog eens een 307 HDI gehad, reed heel zacht maar veel problemen gehad met motor en electronica (eerlijkheid gebied mij om te zeggen dat ze dagelijks maar 15km reed en dan nog in stad) dus waarschijnlijk zou ze met iedere diesel problemen gehad hebben.
 

Bakkertje

Forumguru
Dat heeft de vag 1.6tdi minder, maar tegen de 115/116pk 1.6 hdi motor van peugeot kan de vag 1.6tdi niks beginnen.

Grappig van de week op de snelweg kwam een Peugeot 508sw 1.6 hdi 115 pk niet los van m'n Superb met 1.6 TDI.
Gewoon goed inrijden die 1.6 dan is ie vlot genoeg. En nee een stoplicht sprint tegen een 2.0 tdi leg je af, maar echt veel scheelt het niet. En de top ligt nog altijd op 200 km per uur.

Maar goed eenieder moet daar zelf een keuze in maken. Als ik mocht kiezen tussen de 1.4 tsi en de 1.6 was ik overigens ook voor de 1.4 gegaan.
 

Stewie

Senior Member
308 is knap ja, wel wat krap. Zeker met de kleine of in het weekend met de hobby.

Niet voor niets dat we allemaal een octavia kiezen natuurlijk :).

@Joske, ik ben benieuwd naar je leverdatum. Ik hoop dat de leveringsproblemen geen invloed heeft op mijn wagen.

@Bakkertje , het gaat niet om stoplichtsprintjes. Het gaat om koppel onderin om schakellui te kunnen rijden. Als je de 1.6TDI in toeren houdt is die idd ook vrij vlot als je het gas intrapt. Dat is echter niet mijn rijstijl.
 

Joske

Forumguru
@Stewie

Wanneer heb je de wagen besteld? Ik heb begrepen van de garage dat ze nog een groot aantal vervelende telefoontjes moeten doen naar klanten betreft de parkeersensoren vooraan.. Of was dat je vraag niet?
 

ertromp

Forumguru
Prachtige auto geselecteerd @Joske :thumbsup: Daar ga je een hoop (rij)plezier aan beleven.
Nu nog de dealer erbij die in je straatje past.
 

Stewie

Senior Member
@Joske, wagen besteld 11 Juni. Met als leverdatum 31 Augustus. Daar mogen gerust 2 weken bijkomen want 1/9 vertrek ik op verlof:).

Wil absoluut parkeersensoren voor, anders mogen ze hem houden:).
 

CDK

Forumguru
@Joske als alles rond is met de onderhandeling gewoon roepen "o ja dan nog iets, als er voor ook sensoren komen voor deze prijs dan mag je me de plaats aanwijzen waar ik moet tekenen" ;):jaja:
 

peterrapid

Forumguru
@Joske las dat je een massale korting had gekregen op de wagen ... Wie heb je moeten vermoorden daarvoor want om m'n RS kreeg ik 3 garages niet verder dan 10% ???? :banghead:
 

Tafkah

Forumguru
Maar @Bakkertje, die van jouw is van 2011 als ik mij goed herinner... 5 bak.
Ik heb 6 ongelofelijk lange versnellingen (2014). Tussen iedere versnelling kan je nog wel een volledige bak plaatsen..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan