Wat verbruikt jouw Fabia 1.2 Greenline

Mixh

Lid
Afgelopen donderdag tijdens de drukke ochtendspits in de sneeuw weer een lange rit gemaakt. De GL na 200km gereden te hebben weggezet met een verbruik van 3,7l/100km dat is 1 op 27,02. Ik vind dat onder deze omstandigheden verrekte zuinig.

Exact dezelfde ervaring op dezelfde dag, zij het maar over 50 kilometer. Overigens is zo'n ritje bij mij een uitzondering. Mijn rijstijl (en vooral die van de familieleden :winkie:) maakt het nog een hele opgave om uiteindelijk op de vooraf ingeschatte 1:22 te komen. Maar 2500 kilometer per maand voor 130 euro per maand aan diesel: mij hoor je niet klagen

FredV

Banned
Ja sgl49, en die leg ik achterin.en poets voor vertrek mn logo.
Overigens is zo'n sticker wel gunstiger voor t brandstofverbruik dan zo'n 3D-embleem

Het zal veel te maken hebben met de matige luchtweerstand.
In de stad is de greenline ook erg zuinig in vergelijking met mijn vorige autos met gemak 4,8l/100km.
En als je een keer in de slipstream van een bus constant 100km/h rijd daalt het verbruik bij mij tot 2,7 l/100km. (deze techniek dient enkel als voorbeeld maar moet niet dagelijks worden toegepast )

Maar dat blijft nog ver van de beloofde 3,4 l.
De motor is volgens mij enorm zuinig en als je als fabrikant de auto aanpast aan de ece laboratorium omstandigheden kun je dat getal halen. Er word in de ece test norm bv maar heel kort 120km/h gereden.

Rosinfield

† In Memoriam
dat verklaart veel, zo niet alles. Ik haal de fabrieksopgave ook nooit omdat ik minstens 80% 120 p/u rijd. Maar daar moet je dan ook niet over (door) (blijven) zeuren, vind ik.
Is dus gewoon een fact of life waarmee je moet dealen, net als het weer. Daar kunnen veel mensen trouwens ook zo eindeloos over doorzagen.

jos_br

Actief lid
Gisteren lange stukken 120 gereden maar dan stijgt het verbruik toch echt naar 5.5/6 op open stukken met wind erbij.
100/105 haal ik ook met gemak de 4

Ik weet, ik weet het, tis een herhaling van een herhaling, echter, mijn ´97 Audi A3 haalt dit soort waardes ook,. Compleet met airco e.d.. Bij snelheden van 170km/u loopt deze auto nog steeds 1:16. Ik constateer wel dat er al verschil zit in type´s tdi. De oudere verdeelpomp (´94>´04 gebruikt, in ´99 kwam de pomverstuiver) generatie is per defenitie zuiniger......al had ik van de nieuwe commomrail meer verwacht v.w.b. het verbruik. Mooi lopen doen ze wel.

Jos.

NielsW

Lid
Hoi Jos,

Was dat wel een diesel dan ;).
Het verbruik vindt ik ook niet zo spectaculair en ik denk dat de verkoop hard terug zal lopen wanneer we ooit weer MRB moeten gaan betalen.
Begrijp me niet verkeerd. Het verbruik is goed, maar niet zo super als waar de hype over ging.

@Van_der_P
Mijn auto staat ook buiten, en haal dit ook pas als ik op de snelweg ben, ben dan wel 15 min. aan het rijden. boven de 110 begint de auto echt te zuipen. Dan stijgt het verbruik ineens hard terwijl alles onder de 100 netjes rond de 4/5 blijft bij gelijke snelheid.

Combiron

Actief lid
1:16 bij 170 KM per uur? Dat lijkt me heel onwaarschijnlijk.

[MODERATORBREAK]Vriendelijk verzoek om niet de gehele voorgaande post te quoten. Dit is ons inziens onnodig. Volstaan kan worden met een direct antwoord. Als het een grote tekst is, volstaat het quoten van dat gedeelte waar het antwoord over gaat. Om een persoon te quoten kun je ook bijvoorbeeld als volgt verwijzen: @'username'. Bedankt voor je begrip.[/MODERATORBREAK]

@van_der_P

Als de GL boven de 110 Km/hr gaat zuipen, denk ik dat het komt omdat dan, door de toegenomen luchtweerstand, er zoveel vermogen nodig is dat de turbo constant moet werken.

IK ben gisteren over de 6000 km gegaan in 7 wkn en rij constant met de cc aan op 115 km/u. het verbruik varieert echter sterk afhankelijk van soort weg (Nederlands asfalt of kedeng kedeng weg in belgie) en weersinvloeden etc. van 4.6 ltr per 100 km ( op belgische wegen)tot 6.2 ltr per 100 km. En die 1 op 29.5 haal ik bijv. alleen als je met 80 km/uur op de n59 richting zeeland tuf. dan is het bereik ong 2.5 ltr op de 100 km,oftewel 1 op 40.
Ben er in ieder geval nog steeds zeer content mee.

Zodra ik de auto heb, weet ik zeker dat wij m.b.t. het verbruik een record gaan vestigen. Maar dan wel naar de ongunstige kant.:confused:

Ik moet hem n.l. delen met C. en die kent maar twee standen voor het gaspedaal.
Ik hoop ook, dat de auto enigszins stevig is en niet direct uit elkaar valt, want C. gebruikt de bumpers veelvuldig als middel waarvoor zij op de auto zitten.

cvegreen

Forumguru
sgl49 ik zou "C" er toch duidelijk op attent maken dat het een GL is en geen race auto en dat bij een race auto ook niet altijd de rechterpedaal gevloerd is .

Bovenaan Onderaan