Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

Topic in 'Octavia III' gestart door Michiel OCIII, 13-06-2013.

1. TIPI

TIPI Nieuw lid

Enkele weken terug liet ik weten dat ik mijn Octavia Combi 1,5tsi DSG gad besteld op 11febr. Vermoedelijke levertijd stond op 11okt! Da's 8 maanden. Welnu, afgelopen donderdag kreeg ik plots de melding dat mijn auto klaar staat. Da's ineens 3 maand minder. :tegek:
    Ietwat gerelateerd aan deze topic, de 1.5tsi staat niet langer op de Belgische car condigurator?? Wat moeten we hieruit concluderen? Vraag/aanbod uit balans of is er iets aan de hand met die motor? Ik hoop niet dat het dat laatste is :nailbiting:

2. Lodew

Lodew Nieuw lid

Hier een octavia combi besteld op 26/02. Voorziene levertijd was ook tussen eind augustus en midden oktober. Nu wordt er op my skoda melding gemaakt van productie op 17/07. Hoeveel weken zou je hier nog moeten bijrekenen alvorens deze auto bij de dealer staat? De geschatte levertijd is nog niet ingevuld.

Bedankt

3. Jooo...

Jooo... Forumguru Donateur

Normaal gezien is de geschatte leverdatum ongeveer 14 dagen na productiedatum. Daarna nog een weekje tot je hem mag afhalen bij de dealer. Begin september kan je er mee rijden! :tegek:

4. Lodew

Lodew Nieuw lid

Ok bedankt. Zou normaal gezien al bij dealer moeten zijn dus. Jammer genoeg nog nix gehoord :). Na bijna 5,5 maand mag hij nu wel komen :)

Laatst aangepast: 06-08-2019
  5. Jooo...

En de laatste loodje wegen het zwaarst hé :nailbiting:

Welke motorisatie heb je besteld?

6. Lodew

Lodew Nieuw lid

1.5 benzine automatisch geschakeld. Wel geen autokenner dus hopelijk goeie keuze. Wel enkele opties bijgenomen zoals start/stop knop, automatische koffer, trekhaak, stopcontact en usb poorten in middenconsole achteraan.

Brillant silver kleur

7. Rallye

Rallye Forumguru

Is de start/stop-knop een optie? Nee toch?

8. Rosinfield

Rosinfield Forumguru Donateur

Helaas niet ;)

9. Lodew

Lodew Nieuw lid

Is bij ons wel optie dacht ik. Is dit niet kessy ofzo

10. Kessy is de Keyless Entry en Start. Het start/stop systeem is het af- en aanslaan van de motor bij bv. een verkeerslicht.

11. Lodew

Lodew Nieuw lid

Ok mijn excuses. Is kessy systeem

12. Geen excuses nodig van jouw kant hoor. Eerder van de Skoda fabrikant dat ze geen ingebouwde optie hebben om Start/stop permanent uit te zetten :cry:

13. Japanese Power

Japanese Power Forumguru Donateur

Niet via de dealer maar wel via VCDS.
    Genoeg leden hier met de mogelijkheid om je hierin te helpen...

14. Jooo...

Start/stop zou van mij een optie mogen zijn, ik vermoed dat ze het bijna nooit verkocht zouden krijgen dan :dankje:

dirkie996 vindt dit leuk.
  15. CharlesTucker

CharlesTucker Forumguru

Ik ben geloof ik hier nog steeds de enige die dat start/stop systeem wel prima vind :). Maar dat is dan wel in combinatie met een handbak, daarmee behoor ik hier ook wel een beetje tot de minderheid geloof ik. In combinatie met DSG schijnt het aanmerkelijk storend te zijn, heeft zelfs de verkoper me wel eens verteld.

En @Lodew, ik ben ook niet echt een kenner, maar die 1.5 bevalt me uitstekend, heb 'm nu ruim een jaar in een O3, geen problemen mee. Hij trok de auto laatst ook in Zwitserland prima de bergen op. Op grond van de berichten hier op het forum schijnt de 1.0 het overigens ook prima te doen. Anyway, succes met de laatste loodjes wachten, en veel rijplezier.

16. dirkie996

dirkie996 Forumguru

Inderdaad. Volgende week vertrek ik op reis, en het eerste dat ik doe, is die start/stop uitschakelen. Kan toch niet goed zijn voor de mechanieK ( turbo), wanneer je aan 'n péage komt, dat de motor direct stilvalt.

17. Lodew

Lodew Nieuw lid

Net mailtje gestuurd naar dealer. Wagen staat nog op parking fabrikant. Zal nog een 10-tal dagen duren alvorens wagen bij dealer is.

Aftellen kan beginnen

18. Chrisiewizzie

Chrisiewizzie Forumguru Donateur

Yes! Mijn nieuwe Octavia is binnen! Wat een fijne auto zeg!

ECAB3D1A-3318-4FAC-A297-DAFB99E24676.jpeg 97EE2B57-5399-4E9A-9BC8-00108772090D.jpeg F8DD3606-92D9-490A-92EE-AB167FEA41E2.jpeg F59DBEF7-891B-45ED-88CE-BD6A36F0EA5D.jpeg 1051CE61-F2B8-4C2D-8718-199528E02FB3.jpeg

MiDe, RichTrip, dirkie996 en 4 anderen vinden dit leuk.
  19. Henrik

Henrik Senior Member

20. TIPI

TIPI Nieuw lid

Heel mooi in 't wit! :thumbsup:

Deel deze pagina