Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

Topic in 'Octavia III' gestart door Michiel OCIII, 13-06-2013.

1. De aflevering staat gepland voor aankomende maandag, 1.5 week eerder dan gepland! :yeehaa:

Besteld: 21 februari
    Aflevering: 29 april

Corné de Kluijver vindt dit leuk.

2. Sinds gisteren rijd ik mijn nieuwe Octavia. Besteld op 21-12-2018. Aflevering door mijn vakantie 1 weekje later geworden.

IMG-20190507-WA0000.jpg

Arjan6891, Corné de Kluijver en Gunnie74 vinden dit leuk.
  3. dhe019

dhe019 Actief lid

En hij staat voor 23 mei op de planning om afgeleverd te worden... 5 maanden en bijna twee weken

4. Mooi nieuws @dhe019!

23 mei is nu te overzien. Wat een levertijden hè :sterretjes:

5. Canon-Eye

Canon-Eye Forumguru

Niks nieuws toch? Mijn Fabia Greenline was op 6 januari 2011 besteld en 24 mei afgeleverd - ook ruim 4,5 maanden. Boeide niet echt, ik had een F2 HB als overbruggingsauto gekocht bij dezelfde dealer, met een vooraf afgesproken prijs voor terugkoop bij aflevering van de nieuwe die neerkwam op precies 400 Euro afschrijving, ongeacht de te overbruggen levertijd en en de in die periode gereden kilometers. Kon ik me dus geen buil aan vallen...

6. dhe019

dhe019 Actief lid

Nou... ik rij nu in een oudere auto... dus ik switch graag snel.

Šonnige oorden vindt dit leuk.
  7. dhe019

dhe019 Actief lid

Yes! Vandaag de O3CFL Style Business geleverd. Erg blij mee.

Eerste indruk:
    • Een overall gevoel van luxe (maar ik kom dan ook van een O2C Ambiente met 440dkm op de teller). Hij is veel stiller en dempt weer meer hobbels weg.
    • Hij voelt veel groter aan dan mijn vorige auto. Hij is groter vwb de afmetingen iig en dat zie je van binnen.
    • Wel even wennen; het uitzicht is anders. Ik heb het idee dat de zijspiegels minder goed zijn.
    • De achteruitkijkspiegel is minder groot.
    • Het dimmende van de binnen- en buitenspiegels is prettig. Overdag heb je echt niet het idee dat er een waas overheen zit oid.
    • Mijn eerste eigen automaat (wel eens mee gereden in tijdeljik auto's maar niet zelf gehad). De 1.5TSI is in ieder geval beter dan de 1.9TDI; compenseert voor het iets tragere DSG.
    • Ik ben tevreden met het geluid van de Canton set. Misschien is de subwoofer niet het beste maar ik heb daar geen last van.
    • De carkit doet het prima met mijn iphone 6s.
    • De led koplampen geven veel licht
    • De climate control doet het veel beter dan mijn semi-geregelde airco.
    • Ik mis mijn paraplu-bak... Ik vind de huidige oplossing die ze bieden niet echt mooi en te lomp.
    • Ik zie de voorruitverwarming niet zitten; tenzij ik er echt op focus. Dus niet iets dat me altijd zal dwarszitten.
    • Optical park assist: Heel fijn.
    Morgen mezelf weer even uitlaten.

Šonnige oorden, RichTrip, Smeeuwis en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Inmiddels heb ik helaas afscheid moeten nemen van mijn Octavia. De km-grens was bereikt vwb de lease.

En omdat Skoda niet voordeliger geworden is - zit ik nu bij Ford met een Focus:

upload_2019-5-25_10-17-51.png

Derhalve ik heb nog wat over voor de liefhebbers - een universele smartphone houder:

upload_2019-5-25_10-15-10.png

upload_2019-5-25_10-15-54.png

upload_2019-5-25_10-16-23.png

Wie hem wil hebben kan zich per PB bij mij melden.

Gr,
    Uli

9. Peter-036

Peter-036 Forumguru Moderator

@Uli Jansma Eigenlijk hoort dat aanbieden in de bazaar, maar dat kun je zelf nog doen ;).
    En voor zo'n Focus hoef je je ook niet te schamen :D.

10. Gunnie74

Gunnie74 Lid

Hallo,

Heeft er iemend een idde hoe lang het duurt tussen de mail die je keijgt van Skoda 'Binnenkort neem je plaats achter het stuur van je Skoda ....' en de effectieve leverdatum? Er wordt verwezen naar de daeler, deze geeft geen teken van leven. Enigszins heb ik begrip omdat het gaat om een leasewagen en de dealer een beperkte marge op die wagen heeft. Ik wil de dealer ook niet nodeloos overstelpen met mails ed. Op de site van My Skoda staat wagen nog altijd op het eerste item 'Besteld'. De items 'productie' en 'aflevering' zijn niet opgelicht. De site van Alphabet, geeft afleverdatum 9/6 op platform weer. Nu denk ik als de wagen nog geproduceerd moet worden, op transport naar Belgie moet komen en de tijd die de dealer nodig heeft om wagen klaar voor aflevering te zetten (dit alles dus voor 9/6) niet mogelijk is. Tenzij natuurlijk er bedoeld wordt op 9/6/2020... (ga er zelf een grappige noot aan toe voegen.

Alvast bedankt.
    Hoop vlug met de OC3 Combi te kunnen rijden.

11. Isla Nublar

Isla Nublar Nieuw lid

Ik heb deze mail gisteren ook ontvangen en denk niet dat er een link is tussen de mail en productie van je wagen. Mijn hart ging tekeer bij het lezen van het onderwerp maar dat werd al snel getemperd wanneer de inhoud van de mail duidelijk werd.

12. RichTrip

RichTrip Forumguru Moderator

Hmmm, als de hoeveelheid contact met de leverende dealer in directe relatie zou staan met de lage marge van een lease auto, dan hebben ze op die van mij zwaar verlies gemaakt....

13. Gunnie74

Gunnie74 Lid

@Isla Nublar : we zullen nog maar even geduld moeten hebben. De vorige wagens waren occasie. Heb dus het wachten al tijdje verleerd. Mijn wagen werd pas in week 9 besteld. Ik las in je vorige berichten bij jou week 3.

14. Isla Nublar

Isla Nublar Nieuw lid

@Gunnie74 Voor u misschien ook goed nieuws? Vandaag onverwacht telefoon gehad dat mijn O3 in de garage staat en ik hem volgende week dinsdag mag afhalen. :tegek:

Heb ook de mededeling gekregen dat MySkoda niet echt werkt want daar staat nog steeds dat mijn wagen niet in productie is. Morgen vertrek ik op weekend helaas en dat was uiteindelijk mijn streefdatum om hem in mijn bezit te hebben. Helaas dus nog een week wachten maar al bij al sneller dan ik had durven hopen!

15. Gunnie74

Gunnie74 Lid

@Isla Nublar : wow, fijn om te horen. Geniet van je verlof.

16. K_Skoda_K

K_Skoda_K Nieuw lid

Ophaling op 14/6 , omdat men nog langs de keuring moet met de trekhaak en omdat men de kentekens nog van de kofferbak moet halen. Zeer tevreden dus maar een dikke 3maanden moeten wachten.

17. Gunnie74

Gunnie74 Lid

Hier ook goede vooruitzichten. Vandaag gebeld naar dealer en wagen is reeds binnen (van 17/5 blijkbaar). Al even gaan kijken en de 18" velgen voor de wagen naar de garage gebracht. Levering: volgende week. Alle documenten aan leasingmaatschappij overgemaakt.
    Aftellen dus, tevreden dat wagen er is omdat de 1.0 tsi met dsg niet meer te configureren is op site van Skoda.

18. Chrisiewizzie

Chrisiewizzie Forumguru Donateur

Hmmm, ik kreeg afgelopen week bericht van de leasemaatschappij dat ik nog een maand langer moet wachten.... Niet 26 juni, maar in de week van 26 juli. Dat wordt dus dan zelfs augustus, want ik ga waarschijnlijk eerst nog even op vakantie.

19. Chrisiewizzie

Chrisiewizzie Forumguru Donateur

Target date: 9 augustus, maar nog geen bevestiging van productie. Ik word nu toch wel erg ongeduldig! :thinking:

20. sasquatch

sasquatch Lid

Niet, ben voor een Karoq gegaan

Deel deze pagina