Wanneer is de beste tijd om Fabia GL in te ruilen.

Chatslet

Forumguru
Kort samengevat, als je een greenline hebt gekocht omdat het "een diesel" is, heb je geen reden om hem in te ruilen.
 
S

Sverige Krigaren

Kort samengevat, als je een greenline hebt gekocht omdat het "een diesel" is, heb je geen reden om hem in te ruilen.

Dank je wel Chatslet voor jouw besluit tevens beslissing. Is het niet meer nodig om mijzelf hoofdbrekens te bezorgen dat ik er wel goed aan hebt gedaan de Fabia Greenline in te ruilen ;).
 
Wat betreft de wegenbelasting in 2015: [h=2]Wijzigingen in de bpm[/h]In de bpm wijzigt het volgende:

  • Vanaf 2015 is er geen onderscheid meer tussen een benzineauto of dieselauto (afgezien van de dieseltoeslag) voor de bpm. De verschillende CO2-grenzen groeien in de komende jaren naar elkaar toe.
  • In 2015 geldt de vrijstelling van de bpm voor auto’s die per gereden kilometer minder uitstoten dan 83 gram.
  • De dieseltoeslag vervalt en wordt vervangen door een CO2-afhankelijke dieseltoeslag. Deze CO2-afhankelijke dieseltoeslag begint bij een uitstoot van 70 gram/km. Zie verder de volgende link: http://www.rijksoverheid.nl/onderwe...rb-bpm-en-bijtelling-voor-zuinige-auto-s.html
 

Rallye

Forumguru
De bpm is niet de "wegenbelasting", maar de belasting die je betaalt bij aanschaf van je auto. Voor de wegenbelasting moet je zoeken op "motorrijtuigenbelasting".
 

wim-ned

Actief lid
Mijn moment is nu. De FII is nu bijna 3 jaar en 100.000 KM en er zitten wat onderhoudskosten aan te komen, zomer en winterbanden zijn bijna op, remblokken voor, ruitenwissers enz. Dit en de EGR problematiek (lampje kan elk moment oplichten), de te verwachten inruilgolf als er weer wegenbelasting betaald moet gaan worden waardoor de inruilprijzen nog meer onder druk komen te staan, gaf mij naar mijn idee twee mogelijkheden: onderhoud doen en nog een aantal jaar doorrijden of nu inruilen.

Voorwaarde om in te ruilen was dat ik minimaal € 10.000 terug zou krijgen.

Skoda is mij prima bevallen, naast de 4 onderhoudsbeurten heb ik nog geen lampje hoeven te vervangen. Weer een Skoda dus, de Octavia III Ambition BL. Bezoekje aan Kreijne Hoogland (Amersfoort), de € 10.000,- inruil geen probleem, de Octavia kwam, met een aantal extra's op € 25.000,- levertijd ca. 6wk.
Op de BL heeft de dealer minder marge, bij een niet BL zou je het dus nog eens over de inruilprijs kunnen hebben!

De Octavia had hem dus geworden als ik niet meer bij de VW dealer langs gegaan was, welke mij een beter bod deed (na veel meer onderhandelen, dat wel). Voor uiteindelijk € 14.000,- bijbetalen kon ik met een Golf Highline met een lading opties naar huis. Dit is een voorraadauto en wordt ook nog binnen 10 dagen geleverd.

Kort vergelijk, de Octavia is van buiten mooier (mijn mening) en is aanzienlijk groter, voor mij zelf iets te groot. Golf is van binnen een klasse mooier en rijdt beter (stiller). Doorslag gaf de betere deal van VW.
De dealers, Skoda Kreijne is een prettige dealer, niet al te veel poespas, prima. Als je een beetje in het midden van het land zit, zeker meenemen. VW Pon dealer, ook daar stonden ze met beide benen (weer?) op de grond, prima zaken te doen.
 
Bovenaan Onderaan