Wachten met tanken tot range ...km?

nomad

Senior Member
Sinds ik de Kufatec carkit heb, kijk ik daar altijd op hoeveel liter er nog exact in de tank zit. Mijn record is 1 liter. Toen stond de BC al ruim 65 kilometer op 0.
Er zit dus een behoorlijke marge in.
 

Captain Hook

Forumguru
Dat uitstellen van tanken durfde ik op die steile wegen in de Alpen toch niet aan. :smirk:

Kon goed merken dat als je 12-14% omhoog rijdt de brandstofmeter in het rood dook en ik de waarschuwing kreeg dat ik moest tanken.
Reed ik vervolgens weer naar beneden toe, dan dacht de Maxidot dat ik er minstens 10 liter ingegooid had. :smiley29:
 

Darkside

Forumguru
Van de week in mijn huidige auto ook nog +/-70 km gereden nadat de BC aangaf dat ik toch echt stil moest staan. Uiteindelijk gewoon 49 van de 52 liter die de tank groot is getankt.
 

nomad

Senior Member
Het werkt op de Columbus en MaxiDot, maar als je geen columbus hebt, kun je wel gebruik maken van de functies op het maxidot display.
 

Constant

Erelid
Oh, dat is interessant, ik ben vooral geinteresseerd in olietemperatuur, ooit gehad op de VW Golf, dus nu mis ik het vreselijk!
 
Gisteren iets van 40km 120-130kmph op de BC=0 gereden. Toen ik ging tanken kon er precies 60,00 liter in. 1092km gereden dus een nette 1:18
Overigens, meestal zit ik rond de 900km op een tank, maar mijn vrouw heeft de auto een paar keer meegehad voor langere afstanden :-)
 

nomad

Senior Member
Je kan bij Kufatec ook een losse module kopen die alleen die extra functies geeft zonder carkit.
 

erikkie

Senior Member
vandaag na 888km 54,4 liter getankt in 1,2 tsi. Weet niet hoeveel liter er maximaal in kan? 55 ofzo? BC gaf nog 20km aan...
Op deze tank ook nog flink doorgereden op autobahn in Duitsland (wat te druk om top te proberen, maar 180 wel aangetikt (na wat aanhouden) Verbruikt blijft me toch wel enigszins positief verrassen :)
 
Heb met 1.9 tdi een paar keer tot 10 km doorgereden en 1x tot 0 waarbij ik steeds tussen de 55 ltr en 55,8 ltr getankt heb waarbij er volgens het boekje 55 ltr. in de tank past. Toch probeer ik meestal zo rond de 40 km te tanken...
 
Ik weet niet hoe groot de tank van een Octavia is, maar ik dacht 55 Liter, dan is het toch vreemd dat ik al 3 x meer dan 55 liter heb getankt :grin:

Vandaag 57.08 liter na 1125 Km, ja dat is niet zuinig voor een Greenline, maar dat heeft een reden.
 

Constant

Erelid
Het komt soms voor in een autofabriek dat ze een te grote tank plaatsen omdat de normale tanks op zijn.

Of je bent belazerd aan de pomp :grin: Of je hebt je tank te vol gedaan.
 
Bovenaan Onderaan