Wachten met tanken tot range ...km?

Tank volhouden ? Dan rij je dus ook niet. Kun je hem ook wel verkopen. Zonde van de belasting en verzekering die je betaald ;)
 

TamRex

Actief lid
Hahaha, dat klopt, maar dat bedoel ik niet !
Ik rij um in ieder geval nooit leeg. Als ie zo ongeveer half-leeg (half-vol) is vul ik m'n tank weer opnieuw.
 
Hahahaha, ik snapte je wel hoor.
Volgens mij weet iedereen wel dat het niet meer kost (achteraf). 1x60 euro of 2x30 euro.
Maar de meeste mensen hebben volgens mij geen zin om zovaak bij die pomp te staan. Ik tenminste niet.
Als ik vaak bij de pomp had willen staan had ik wel een auto genomen met gas-installatie ;)

Ps.
Eigenlijk is vaker tanken wel veel duurder ... 1x5 minuten of 2x5 minuten scheelt op jaarbasis een hele hoop minuten :-)
 

FredV

Banned
Tuurlijk is het duurder, je rijdt voortdurend met 20 liter aan gewicht extra, dus hoger brandstofverbruik
 

corsaar

Senior Member
De laatste 6 berichten kan ik niet meer volgen.
Leeg vol halfvol halfleeg gewicht enzv.
Maar dat ligt aan mij hoor. Straks ff tanken.
 

Constant

Erelid
Maar als je wacht tot je brandstoftank bijna leeg is, ben je veroordeeld tot het eerstvolgende tankstation, welke niet de goedkoopste behoeft te zijn. Voortijdig stoppen bij een goedkope pomp bespaart meer dan het onnodig meezeulen van extra gewicht.

:ot:Wat betreft de genoemde 20 kg overgewicht: idem dito voor bestuurders en passagiers die niet aan de lijn hebben gedacht :icon_smile_dead:
 

WebZa

Nieuw lid
Hebben jullie ook de indruk dat onder het bereik van 50km de kilometers sneller aftellen dan normaal?
Bij een rijbereik van 50km zou je bijvoorbeeld maar 30km kunnen rijden voordat de teller op nul komt te staan...
 
Duurder of niet, ik moet van de baas bij een Shell tanken. Tja, als mijn baas dat wil, dan doe ik dat. Ook al moet ik er in het oosten soms 20km voor omrijden :S Zal allemaal wel meegenomen zijn in de onderhandelingen ;)
 

Constant

Erelid
Ik krijg die indruk al bij de eerste melding op de Maxidot, dan schiet het bereik te snel terug van 110 tot 90 km.
 

van_der_P

Senior Member
Het is toch wel fijn dat je gewaarschuwd wordt, dat het moment aanstaande is dat je zonder brandstof komt te staan, als je geen actie onderneemt. En er een onvoorziene trimtocht in het verschiet ligt.
Maar niet te min knijp je hem toch wel als er maar 3 streepjes op het display staan, en je meter het rode gebied al ongeveer gehad heeft. Is een soort Russische rouletten.:D
 

corsaar

Senior Member
Het is heel simpel als je 1 keer stil gestaan heb zonder brandstof en kilometers
moet lopen, neem je nooit meer risico. Wedden dat !!
Of zijn er hier mensen die het twee keer is overkomen ?
 

Trucker

Actief lid
Ik heb ooit een oude opel gehad met een defecte benzinemeter,mijn vrouw had gezegd dat ze pas getankt had.
Ik moest dus 1 uur lopen op zoek naar een pomp en terug.Gebeurd me nooit meer!!
 
Bovenaan Onderaan