Waarmee poets jij je auto?

goeie morgen cordoba

thanks voor de tip ik ben er nu uit en ga voor een complete set die jij net stuurde
meer voor minder en beter zo te lezen dus ik ben om mijn verlanglijste:yeah: voor de auto is klaar

top en bedankt voor de info:xyxthumbs:

greetz steve1983


en de rest van onze forum leden natuurlijk ook bedankt voor de info:worshippy:
 

WesleyJD

Banned
Gister toevallig Black hole en daarna Liquid natty's blue over de auto gepoetst van Poorboys. Black hole viel me wat tegen. Een volgende keer zal ik eens kijken of de Natty's een net zo mooi resultaat geeft zonder de Black Hole.
 

Michelv.

Forumguru
Bij de ene auto(kleur) voegt de Black Hole meer toe dan bij de andere, kom je pas achter na het gebruik ervan. Hoewel het natuurlijk wel wat verhullende effecten geeft tav swirls.
 

Buster

Lid
Recentelijk heb ik 'Bumper and trim gel' van AUTOGLYM gebruikt. De zwarte kunststof delen op de deuren en de dakreling waren in de loop van de jaren grijzig geworden, maar zijn nu weer echt zwart.
Ook de eerste indrukken met de 'Paint renovator' en de 'Super Resin Polish' (poging om een kras minder opvallend te maken) zijn goed.
 

Cordoba

Forumguru
Bij de ene auto(kleur) voegt de Black Hole meer toe dan bij de andere, kom je pas achter na het gebruik ervan. Hoewel het natuurlijk wel wat verhullende effecten geeft tav swirls.

Nog even een toevoeging: het effect van Black Hole is ook afhankelijk van de toestand van je lak, verder een terechte opmerking Michelv.

Wat autoglym betreft: bij mijn weten een no nonsens merk, dat redelijke goede producten levert tegen een lage prijs. Afgelopen winter zelf de wheelwax van Autoglym gebruikt en ik heb nog wat probeersamples liggen, die ik nog niet gebruikt heb.

Overigens heb ik mijn trims behandeld met Trim restorer van Poor boys, en ook bij mij zijn de zwarte bumperstrips, deurgrepen, raamrubbers, dakrails, stootstrips op de deuren, ongespoten spiegeldelen en driehoekjes, wisserarmen behoorlijk opgeknapt, ook binnen in wat kunststofdelen behandeld en ook die zien er weer stukken beter uit.
 

djmshell

Senior Member
Vandaag de faab maar eenst onder handen genomen ( voor de meeting zaterdag)

Voor een kort foto verslag zie HIER

Ik ben iig tevreden.

Morgen is de binnenkant aan de beurt.
 

wjhspiele

Nieuw lid
Minstens 1x per maand met collinite 915, 845 of 885.... :bloos: :D

En dan 2-3x per jaar met een cleanerwax.

De uitlaatjes met belgom en de bandjes met rubber en vinyl care. Het interieur met een licht sopje en de stoelen met zadelvet.

Mijn buurman vraagt altijd of ik niet bang ben om door de lak te poetsen. Maar dat risico neem ik gewoon!!! Hij staat er altijd perfect bij, en als het regent blijft er amper water opstaan!
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Cordoba

Forumguru
Je kunt een dergelijk pakket pas goed beoordelen na een aantal weken/maanden, behalve als er dingen fout gaan, dan zie je het eerder.

Korte uitleg:
- diverse soorten klei (waaronder ook sommige kleisoorten van Meguiar's) geven grote kans op marring (beschadiging van de lak, door (te) agressieve klei), in hoeverre je er last van hebt, is afhankelijk van de hardheid van je lak, hoeveelheid 'smeermiddel', je 'klei-techniek', en natuurlijk de gebruikte klei, en de temperatuur (klei wordt harder bij lage temp.)
- er zijn nogal wat producten die als wax verkocht worden, maar behalve wax/sealant ook fillers bevatten. Fillers doen niets aan je lak, maar verbergen lakfouten, zolang de fillers aanwezig zijn.
- hoe lang je wax blijft zitten (ook wel bekend als standtijd) is een beetje afhankelijk van hoe je het hebt aangebracht, en de omstandigheden, maar ook van gebruikte shampoo en dosering daarvan bij volgende wasbeurten. Een slechte wax, kan soms na 1 of 2 wasbeurten, of een week of 3 buiten staan al verdwenen zijn, hoe ie ook is aangebracht. Een goede wax, die goed is aangebracht kan echt maanden goedblijven.
- het opnieuw zichtbaar worden van lakbeschadigingen, door het verdwijnen van de fillers, of het verdwijnen van de waxlaag kun je pas na verloop van tijd waarnemen, daarom duurt het bij een goed product even voor je dat kunt constateren, bij een slecht product heb je dus eerder (slecht) resultaat.
 
Hoi @Cordoba, ik heb geen waarde oordeel gegeven over het pakket. Ik ben tevreden met het resultaat zoals ik al schreef. Het heeft me een dag gekost, maar het ziet er goed uit tot nu toe. Ik had twee ontiegelijk grote doffe plekken in de lak van een vogel die kennelijk iets heeft laten vallen en volgens mij ernstig ziek was..... Jammer genoeg kwam ik daar pas achter na een paar dagen afwezigheid en toen was het kwaad al geschied. Normaal gesproken gaat er een papieren servet gedrenkt in water op om te weken. Dat hielp bij deze niet meer.

Ik moet zeggen dat de conditioner of polijstmiddel de plek nagenoeg heeft verwijderd. Als ik het niet vergeet zal ik over een tijdje mijn bevindingen nog eens noteren hier of dat de plek terug is gekomen of niet. Voor nu ziet het er hoopvol uit!
 

Cordoba

Forumguru
@rob.verhoeff als je gewoon met de hand gewerkt hebt, is de plek waarschijnlijk niet weg!! Je krijgt alleen met echte polijstmiddelen zo'n plek echt weg, als je geluk hebt. Op mijn auto zat er zo'n plek op de motorkap toen ik 'm kocht, met handmatig polijsten heb ik de plek kunnen verkleinen van 15 cm diameter naar ongeveer de helft. Later met machinaal polijsten nog een keer gehalveerd, maar dit zit zo diep, dat het waarschijnlijk tot op het staal loopt. Als je met een vergrootglas naar een dergelijke plek kijkt, zie allemaal barstjes in de lak, en mogelijk ook nog opstaande randjes bij die barstjes. Hoe diep het zit, is een kwestie van wat de vogel gegeten heeft, hoe heet je lak is (wel/niet in de zon) hoe lang het er op heeft gelegen, hoe gevoelig jouw lak is, en of er een goede bescherming (wax/sealant) op je lak zat bij het gebeuren.

Ultimate Compound (UC) is een middelgrof polijstmiddel, dus doet wel echt iets, maar zeer waarschijnlijk niet genoeg om het echt op te lossen. Overigens moet je wel oppassen met UC: UC heeft volgens mij geen afbrekende korrel, dat betekent dat je veel te veel lak weghaalt als je te lang doorgaat. Er zijn ook middelen met een zogenaamd afbrekende korrel: hoe langer je doorgaat met zo'n middel, hoe fijner de korrel wordt, en hoe minder lak je nog weghaalt. Dat zijn dus middelen die veel geschikter zijn voor beginners, omdat je niet zo snel schade aanbrengt.

Rob: je zegt enerzijds dat je geen waarde-oordeel geeft over het pakket, maar ook dat je nu tevreden bent over het resultaat. Dat laatste lijkt mij toch minstens een voorlopig waarde-oordeel.

Overigens heb ik tegenwoordig iets anders om vogelpoep te verwijderen: een fles met een sproeikop met water, die gewoon altijd in mijn auto ligt. Ik kan de straal instellen een er een harde straal van maken, zodat ik vogelpoep letterlijk van de lak afspuit. Het kan eventueel wat droogvlekken achterlaten, maar is altijd veel beter dan uitgebeten vogelpoep.

Mijn posts in dit topic zijn bedoeld om de kennis op dit gebied te vergroten, vandaar dat er ook uitleg bij staat.

Gr. Gert
 
@rob.verhoeff als je gewoon met de hand gewerkt hebt, is de plek waarschijnlijk niet weg!!

Ik heb de plek voorzichtig machinaal gepoetst. Hoewel ik op dit gebied een beginner ben kom ik niet uit een ei en ben ik daar behoorlijk voorzichtig mee geweest.

Overigens heb ik tegenwoordig iets anders om vogelpoep te verwijderen: een fles met een sproeikop met water, die gewoon altijd in mijn auto ligt. Ik kan de straal instellen een er een harde straal van maken, zodat ik vogelpoep letterlijk van de lak afspuit. Het kan eventueel wat droogvlekken achterlaten, maar is altijd veel beter dan uitgebeten vogelpoep.

Deze tip heb ik meteen van je overgenomen! Thnx....
 
Bovenaan Onderaan