Waar dient deze mode knop voor?

Topic in 'Karoq' gestart door De Stip, 21-04-2019.

1. De Stip

De Stip Forumguru Donateur

Ik zag deze "mode" knop tijdens mijn recente bezoek aan de showroom in een Karoq Sprortline Business. Waar dient deze voor?

Bijgevoegde bestanden:

2. Peter-036

Peter-036 Forumguru Moderator

3. Hakar

Hakar Forumguru Donateur

Ik vermoedt dat je die knop kunt gebruiken voor het bestellen van een nieuwe pantalon of sportbroek :jaja:;)

Zie bijvoorbeeld de uitleg in de onlinewinkel van @Peter-036

Als bij draaiende motor de rijmodus Sport wordt geselecteerd » pag. 252, Keuze
    van de rijmodus (Driving Mode Selection), wordt de versnellingsbak automatisch
    in stand S gezet.

Japanese Power vindt dit leuk.
  4. Corné de Kluijver

Corné de Kluijver Forumguru Donateur

1 x drukken op de knop roept in je multimediasysteem een scherm op waarop je kan kiezen tussen ECO, NORMAAL, SPORT of INDIVIDUEEL. Laatste modus kan je zelf aanpassen, aandrijving, demping, klimatisering, bochtverlichting, stuurbekrachtiging, net als in een échte auto zeg maar ;)

De Stip en Antera vinden dit leuk.
  5. De Stip

Maar is dit dan icm DCC? Want ik zie het tot nu toe op alle Karoqs en ik las niets over het feit dat er DCC op de in de showroom getoonde auto's zat.

6. Rallye

Rallye Forumguru

Dat kan, maar het hoeft niet. In mijn Octavia RS (geen DCC) zit onder deze knop de zwaardere besturing, de snellere gasrespons en de aansturing van het membraan dat meer of minder geluid het passagierscompartiment inblaast.

7. De Stip

Het is in iedere geval niet makkelijk terug te vinden in bijvoorbeeld het instructieboekje. Ergens rond pagina 225 zou het beschreven moeten zijn, maar als dat al zo is, dan is het erg lastig te ontwaren.

8. Roderick82

Roderick82 Actief lid

Probeer eens pagina 252..

9. hemi24

hemi24 Forumguru

Corné de Kluijver vindt dit leuk.
  10. Rallye

Rallye Forumguru

Alleen bij 4wd. Zie blz. 252 van de handleiding.

11. hemi24

hemi24 Forumguru

Sorry, is was nog maar ergens rond 225... :D

12. EdK

EdK Forumguru

Als je net zo langzaam eet als dat je leest dan kun je meteen na t avondeten aan je ontbijt beginnen...:deuk:

hemi24 vindt dit leuk.
  13. Corné de Kluijver

Corné de Kluijver Forumguru Donateur

14. De Stip

Als bij DCC in de sportmodus het onderstel volgens zeggen zo'n 1,5 cm zakt, hoe werkt zoiets dan?

15. Rosinfield

Rosinfield Forumguru Donateur

Ik betwijfel of dat het geval is. Denk dat het standaard 1.5 cm lager is en dat het in sport alleen wat stugger wordt

16. De Stip

Dat lijkt mij dan ook. Wat ik prima vind trouwens. Misschien dat @Antera het weet?

17. ertromp

ertromp Forumguru Donateur

DCC laat niet de auto zakken maar past puur de demping (dempers) aan. Mijn Leon met DCC heeft een zogenaamd sportonderstel die ca 15mm lager is dan een standaard Leon en dat gebeurt door de veren en dat is een vast gegeven

Antera vindt dit leuk.
  18. De Stip

Maar hoe word die demping dan aangepast? Dat is nu nog de vraag....

19. Rosinfield

Rosinfield Forumguru Donateur

Ongetwijfeld dmv elektronische aansturing van een mechanisch mechanisme. De details moet j e niet vragen aan een atechnisch iemand ;)

20. hemi24

hemi24 Forumguru

Deel deze pagina