Waar dient deze mode knop voor?

De Stip

Forumguru
Ik zag deze "mode" knop tijdens mijn recente bezoek aan de showroom in een Karoq Sprortline Business. Waar dient deze voor?
 

Bijlagen

  • IMG_6461.jpg
    IMG_6461.jpg
    121,6 KB · Weergaven: 362

Hakar

Donateur
Ik vermoedt dat je die knop kunt gebruiken voor het bestellen van een nieuwe pantalon of sportbroek :jaja:;)

Zie bijvoorbeeld de uitleg in de onlinewinkel van @Peter-036

Als bij draaiende motor de rijmodus Sport wordt geselecteerd » pag. 252, Keuze
van de rijmodus (Driving Mode Selection), wordt de versnellingsbak automatisch
in stand S gezet.
 

CDK

Forumguru
1 x drukken op de knop roept in je multimediasysteem een scherm op waarop je kan kiezen tussen ECO, NORMAAL, SPORT of INDIVIDUEEL. Laatste modus kan je zelf aanpassen, aandrijving, demping, klimatisering, bochtverlichting, stuurbekrachtiging, net als in een échte auto zeg maar ;)
 

De Stip

Forumguru
1 x drukken op de knop roept in je multimediasysteem een scherm op waarop je kan kiezen tussen ECO, NORMAAL, SPORT of INDIVIDUEEL. Laatste modus kan je zelf aanpassen, aandrijving, demping, klimatisering, bochtverlichting, stuurbekrachtiging, net als in een échte auto zeg maar ;)

Maar is dit dan icm DCC? Want ik zie het tot nu toe op alle Karoqs en ik las niets over het feit dat er DCC op de in de showroom getoonde auto's zat.
 

Rallye

Forumguru
Dat kan, maar het hoeft niet. In mijn Octavia RS (geen DCC) zit onder deze knop de zwaardere besturing, de snellere gasrespons en de aansturing van het membraan dat meer of minder geluid het passagierscompartiment inblaast.
 

De Stip

Forumguru
Het is in iedere geval niet makkelijk terug te vinden in bijvoorbeeld het instructieboekje. Ergens rond pagina 225 zou het beschreven moeten zijn, maar als dat al zo is, dan is het erg lastig te ontwaren.
 

hemi24

Forumguru
  • Leuk
Waarderingen: CDK

De Stip

Forumguru
Als bij DCC in de sportmodus het onderstel volgens zeggen zo'n 1,5 cm zakt, hoe werkt zoiets dan?
 

ertromp

Forumguru
DCC laat niet de auto zakken maar past puur de demping (dempers) aan. Mijn Leon met DCC heeft een zogenaamd sportonderstel die ca 15mm lager is dan een standaard Leon en dat gebeurt door de veren en dat is een vast gegeven
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ongetwijfeld dmv elektronische aansturing van een mechanisch mechanisme. De details moet j e niet vragen aan een atechnisch iemand ;)
 
Bovenaan Onderaan