VW Golf GTI 2010

VEEJAY

Forumguru
Complimenten voor de keus! *kwijl*

Succes met het wachten, enne voordat je chipt maken we even een VAGCOM log. Altijd leuk om het motormanagement voor en na tuning te vergelijken (en grafiekjes te maken)..
 

sitechris

Donateur
@JvK: VW verzekering betaalt de eerste 3 jaar gewoon nieuwprijs bij diefstal.
@VEEJAY: ken jij iemand met een VAGCOM?
 

VEEJAY

Forumguru
Ja ikzelf :-), je kunt voor diagnoses/instellingen aanpassen altijd langskomen. Als je tijd hebt moet je je maar even verdiepen in de vagcom mogelijkheden van de GTI. Ik weet meer van de TDI af...

Heb via mijn vagcom logs mijn motormanagement al laten verbeteren door JD. Wat airflow en turbodruk instellingen geoptimaliseerd. Alleen software uploaden gaat niet, daarvoor moet ik wel naar JD of JB.
 

sitechris

Donateur
dan stuur ik je tzt wel even een PM :). Dank! Maar duurt nog ff want mijn auto wordt pas eind maart geleverd.
 

VEEJAY

Forumguru
Vandaar dat ik aangaf om bijvoorbeeld alvast wat te googlen op vagcom + gti om te zien wat je allemaal naar wens kunt tweaken! Alhoewel ik denk dat je via de 'maxidot' al veel zelf kunt instellen bij jou nieuwe auto.
 

MarcoO2

Forumguru
Mooie wagen Chris... daar ga je wel weer een hoop plezier aan beleven! Wel zien hem nog wel eens op de >200pk-meeting die we nog een smoeten organiseren! :winkie:
 

sitechris

Donateur
ik wil er eerst even 3000 km mee rijden voordat ik ga chippen. De eerste maand zal ik vast veel ritjes maken, dus ik wil begin mei wel gaan chippen. Half mei dus ergens de 200 pk plus meeting? :). Ipv Ring kunnen we ook zondagochtend om 0600 uur op de Autobahn straight afspreken.
 
E

Ex-lid 2926

Gefeliciteerd met deze aankoop. Al rijden er al duizenden Golf's VI rond, een GTI is een "nekkendraaier". Een tijdloos fraaie vormgeving en prachtige interieurdetails zoals de geruite bekleding als in de oer GTI. Vele malen mooier dan een BMW 1. Een Megane RS komt ook in de buurt, maar lijkt mij niet zo comfortabel. Een Leon Cupra vind ik er ook geweldig uitzien. Maar dat geldt alleen voor de buitenkant en zou daarom voor mij afvallen. De Giulietta lijkt een mooi alternatief, maar ik vrees dat het met Alfa Romeo qua verkoopaantallen niet meer goed komt. Het imago van magere kwaliteit zal ze nog jaren blijven achtervolgen met gevolgen voor b.v. leaseprijzen en restwaarde.
Dan is er in mijn ogen nog één begeerlijke hot-hatchback en dat is de Honda Civic Type R. Vanwege die fenomenale motor en het blijft een exclusieve auto. Keihard geveerd, maar helaas... voor het komende modeljaar vanwege de emissie-eisen niet meer leverbaar.
 

___JC___

Forumguru
Mag ik hier wel heel voorzichtig zeggen dat ik de V GTI stiekum mooier vind dan de VI GTI? Al is de VI GTI wel beter qua rijeigenschappen en gadgets...
 

sitechris

Donateur
Mag je zeggen hoor ;). De V is ook mooi, met name achterkant van de VI is geen verbetering. Voorkant van de VI vind ik wel vetter, iets agressiever. En interieur is echt een verbetering.

Mbt de Megane RS. Stond op de shortlist en als je standaardonderstel kiest is het qua comfort volgens de heren journalisten best te doen (cuponderstel is knalhard). Alleen afschrijving en gebruiksgemak (gewoon onpraktisch) zijn onoverkomelijke minpunten. De looks van de Megane zijn wel top, maar niet voldoende om toch te kopen.

Ik heb in de Giulietta wel gezeten maar niet gereden. Auto heeft imo paar nadelen

- Auto is erg krap (bijna niveau 1 serie)
- Stoelen hebben te korte zitting
- Restwaarde is ruk
- Je krijgt alleen vol vermogen als je auto in Dynamic stand rijdt. Helaas dus wel altijd met harde demperafstelling. Doet de Golf beter. Als je met DDC in comfortstand rijdt, heb je wel gewoon full power onder je rechtervoet.
- Met opties best duur en Alfa power valt in de praktijk vaak tegen. De Golf kun je nog fatsoenlijk chippen.

Plus van de Alfa, wat een schoonheid!

Maar ik heb er niet in gereden helaas, dus daarover kan ik niet oordelen. In het hele land hebben ze geen QV's beschikbaar.
 

sitechris

Donateur
kreeg net mail van dealer. Paar kleine wijzigingen voor nieuwe modeljaar, belangrijkste is dat er ook aan voorkant LED-jes op komen.

"LED-dagrijverlichting wordt standaard i.c.m xenonverlichting. De prijs van xenonverlichting blijft ongewijzigd. De LED verlichting zit in de koplampunit (zoals bij Touareg)."
 

bobby45

Actief lid
deze moet dan ook op slot mods???

Opmerking van moderator:
Daar dit hier een skoda forum is en VW geen skoda is hebben wij "mods" besloten dat hier een slotje op gaat .
 

sitechris

Donateur
Dit topic kan wellicht onderhand beter in 'mijn auto' als hier bij rij-impressies.

Ik ben het overigens niet eens met de opmerking van MOD-Bobby. Dit houdt dus in dat rij-impressies van andere merken uberhaupt niet gepost mogen worden. Wat een onzin. Het kan ook voor Skoda rijders interessant zijn om te weten wat de mening is over een concurrerende auto. Offtopic tegengaan is prima, maar om nu alles buiten Skoda op slot te zetten? Niet wenselijk imo.
 

VEEJAY

Forumguru
Vanwaar opeens Bobby45 zijn opmerking? Het gaat hier primair over de Golf GTI, is een VAG auto.

Anywayz, gewoon verplaatsen naar: ANDERE VAG AUTOS.

nix aan de hand, en zeker geen slotje.
 

FredV

Banned
Dan kunnen we net zo goed alle rijtesten hier plaatsen. Lijkt me ook niet echt de bedoeling, toch??
 

___JC___

Forumguru
Een hele dikke +1 wat mij betreft. Skoda is een auto dus dan gaat het weleens over 'zusjes'. Klikken hoort volgens mij zowiezo niet op een forum. :winkie:
 
Bovenaan Onderaan