VW Golf 7 GTD

sitechris

Donateur
Gisteren mijn nieuwe Golf 7 GTD opgehaald.

Opties ondermeer:
- Xenon
- Sport & soundpakket (18 inch velgen, verlaagd ondertel en wat meer speakergeluid uit de uitlaat)
- DCC
- Dynaudio
- Discover Pro navi
- Elektr panoramadak
- Park assist (inc camera en PDC)
- Blind Sport monitor
- En nog wat meer klein spul.

De verwarmbare voorruit waren ze in de fabriek vergeten te bouwen. Pon gaat kijken of ze dit alsnog kunnen leveren. Ik baal daar wel een beetje van, maar daar ga ik met de dealer wel uitkomen.

Eerste indruk (voor wat het waard is na 500 kilometer) is erg positief. De verschillen in de DCC settings zijn veel groter dan in de Seat. In comfortmodus is de auto verrassend comfortabel, in sportmodus best wel stug. De eerste indruk van de dieselmotor is positief. Dat valt helemaal niet tegen qua trekkracht. Je kunt er lekker schakellui mee rijden. Het namaakgeluid in sportmodus klinkt tot mijn verrassing niet eens zo slecht. De dynaudio klinkt voortreffelijk, de stoelen zitten fijn en het interieur ziet er prachtig uit. Ik ga het hier prima mee naar mijn zin hebben. Oh ja, ik ben wel weer erg blij met de handbak. Echt een feestje.

Ik heb de auto nog niet stevig bereden, dus uitgebreide indrukken laat ik achterwege. O ja, wel al een minpuntje gevonden. De banden maken vrij veel afrolgeluid.

IMG_6724.jpg

IMG_6725.jpg

IMG_6729.jpg

IMG_6674.jpg

IMG_6686.jpg

IMG_6688.jpg

IMG_6690.jpg

IMG_6695.jpg

IMG_6697.jpg

IMG_6703.jpg

IMG_6707.jpg

IMG_6709.jpg

IMG_6718.jpg

IMG_6734.jpg

IMG_6737.jpg
 

ertromp

Forumguru
Mooie auto!
Geweldig detail die schakelknop wat een plaatje :thumbsup:
De "losse" ledjes in het achterlicht vind ik persoonlijk wat minder als de led strepen in het Leon achterlicht
Veel veilige km's
 

edero

Forumguru
Das echt een hele mooie 'Das Auto' !! Logisch dat ze bij Opel geen grapjes maken :fool:

Enjoy the Ride Chris !
 

RefleCs

Forumguru
Nice ride :D. Dat is tenminste een ECHTE sjoemel diesel! :pardon::thumbsup: Geniet ervan Chris! Maar iets zegt mij dat dat wel goed zal komen.

Het enige wat ik wat minder vindt is die golfbal als pookknop.
 

Falcon

Donateur
Met een flinke investering kan je van deze diesel ook een fijne reisgenoot maken natuurlijk :) Enjoy..
 

hemi24

Forumguru
Pracht exemplaar!!!

... en nu snel aan de VCDS om de (automatische) coming home te activeren..?!?
 

SuperBeeb

Forumguru
Golfbal zou eigenlijk op een stokje moeten zoals bij de oude GTI, niet in zo'n 'schaaltje'. Ligt veel beter in de hand. Verder natuurlijk een fraaie auto :thumbsup:
 

stijnheidi

Senior Member
Mooie auto die GTD. Heb ooit in in GTE gezeten en dat zag er erg netjes uit. Neem aan dat de GTD hierin niet veel afwijkt Ook de velgen vind ik erg mooi.

Volgens mij is je CUPRA op weg naar een nieuw baasje. Zag hem volgens mij op de afleverafrit bij Auto Arena staan. Je had de GTD toch daar gekocht?
 
Bovenaan Onderaan