Vw caddy bij vagtechniek

Supernaturol

Actief lid
Dag mede Skoda rijders,


Mijn excuus voor evt type fouten, grammatica fouten en alle fouten erom heen . Ben een bouwvakker en geen columnist.
Aangezien vagtechniek hier gewaardeerd wordt, wil ik mijn ervaring delen.

Rij al een tijdje in een caddy met 75 pk.
Deze is slak is niet voorruit te branden. Durf nog geen eens op de linkerbaan te rijden, zo sloom is de caddy.

Dus me stoute vieze schoenen aangetrokken en afspraak gemaakt bij de chirurg.

Na een heerlijke kopje koffie werd de caddy op de rollerbank gezet.
image.jpeg


Uitkomst 82pk
Yeah gratis 7 pk's erbij bedankt firma "PON". Jullie geven toch nog iets weg. Behalve de sjoemelsoftware
Dat waren de langste en sloomste 5 min van de chirurg.
Chirurg ging naar de operatie kamer met z'n bites en bytes.

Vervolgens werd caddy weer op de bank gezet met het maat werk van de chirurg.

Eerste run
Bammm 189,4pk. 347nm. Wat een verschil.
Chirurg was nog niet blij met de koppel. Die wilt hij rond 350mn zetten.

Terug naar z'n operatiekamer en lekker rommelen in de ecu van de patiënt. En hoppa tweede run.
192.7 pk en 366 nm. Oeps zei de chirurg iets te veel koppel. Want hij gaf aan dat de koppel max. 400nm is en 366 is boven zijn norm. image.png

Na een lekkere kopje espresso, wordt ik weer ophaald voor de volgende run,
Met een volle grijns kijk ik toe hoe de chirurg het slak flink op z'n slijm trapt.
Resultaat:

359 nm en 192,4 pk
image.png

Chirurg kijk op een afstand naar z'n patiënt en zei ik wil toch een paar nm verminderen. En hoppa ging hij weer aan z'n bites en bytes.


Na 4 espresso en een stuiterde kop laatste run.
Werd ik begeleid naar de rollerbank. Nog wat uitleg en een leuk gesprek. Start hij de slak. Met een big smile kijk ik op het scherm wat de chirurg in mekaar geflanst heeft.

Zo zegt hij ik heb van jouw slak een konijn gemaakt.

image.png

Nu tijd een voor test rit. Wat een wereld van verschil. Het lijkt net of een ik een caddy bij gekregen heb.
 

ertromp

Forumguru
Ziet er goed uit :thumbsup:

Je kunt nu gerust zoals alle bouwvakkers met de Transporters, Caddy's, LT's en noem de handel maar, op de linkerbaan blijven hangen :deuk: Het is wel te hopen dat je dan die mooie paarden en het koppel kunt aanspreken want in de spits staan ze ook op die linkerbaan allemaal stil.

Veel rijplezier!
 

Supernaturol

Actief lid
@ertromp whahahahah idd hoor ik ook ergens anders bij dan bij de Skoda rijders. :laugh:
Nee alle gekkigheid op een stokje. Maar als ik zwaar beladen ben, dan zijn die paardjes en koppeltjes wel erg fijn vooral met invoegen.
Want er zijn talloze automobilisten die mij nog geens een gaatje gunnen om in te voegen. Omdat ik in een caddy rij:sterretjes:.

Maar goed dat ter zijde. Ben bij vagtechniek gekomen door deze forum dus jullie bedankt dat deze bouwvakker links gaat rijden. Whahahahahah:maakmegek:
 

Blackokkie2

Forumguru
Soooo, meer dan honderd paardjes erbij. Kun je wel nagaan dat hij erg geknepen is met die 75 shetlandpony's.
 

oco1979

Forumguru
dat ze zo een uitvoering willen op de markt brengen.
Dat smeekt om te chippen.
Want deze rijd voor geen meter.
Idem van zo een 1.6tdi 75pkversie.
Niet alleen pk naar beneden gedaan maar dan nog ook Nm
Eens dat origineel koppelverloop bekijken,tis voor bij te :wavecry:.

Je hebt dan van die bedrijven die voor hun werkvolk zo ene kopen(veel goedkoper he) en dan rijden ze met de voet op de vloer,zuipen voor dood en motor belasten tot en met,gevolg schade aan van alles en nog wat. :banghead:

Een ondergemotoriseerde lichtevracht zal "LEEG" redelijk rijden,maar als je deze dan begint te laden.....

De persoon die de aankoop op bedrijven moet doen van wagenpark,moet meestal niet met zo ene rijden.

Prijs is van belang,meer niet voor hun.
 

Supernaturol

Actief lid
@Rosinfield ritje van het zuiden naar Utrecht was inderdaad met een brede grijns.

@oco1979 idd de meeste 75 pk rijders/ kopers/ lease zijn meestal financieel ergens verbonden.
Ook is dat bij mij het geval. Doordat me Transporter 5gp dsg gestolen is en als zzper a la direct een auto nodig heb, heb ik inderdaad uit een financiële oog punt een 75pk met veel opties kunnen kopen. (Voorraad auto)
En had zowieso de intentie om te gaan chippen omdat dat voordeliger is.

ik snap wat je bedoelt als je zo'n lichte auto mee krijgt van de baas dat je de auto kapot trapt.

Maar vaak hebben ze de gedachte" het is toch niet van mij dus waarom zal ik het met respect behandelen"
 
Laatst bewerkt:

RoGEK

Senior Member
Kijk, da's nu een lekkere upgrade.
Handiger met een aanhanger trekken ;)

Mijn Octavia krijgt woensdag ook een krachtkuurtje bij Vagtechniek.
Heb de afspraak staan voor std software. maar toch eens kijken of ze tijd hebben om dat om te buigen naar wat maatwerk.
 
Laatst bewerkt:

Kurtje

Forumguru
Leuk verslag! Mooi winst!
Ook heel duidelijk dat ze er de tijd voor nemen om het juist te doen! Top!
 

EdK

Forumguru
De persoon die de aankoop op bedrijven moet doen van wagenpark,moet meestal niet met zo ene rijden.

Prijs is van belang,meer niet voor hun.
Die persoon die rijd bij ons wel proefritten ermee hoor , maar LEEG ........en dan is de Caddy een heerlijke wagen met een mooie klankkast.
Maar we hebben hem nu geleerd om even met de testwagen eerst naar de zaak te rijden en daar een pallet met blokken beton te laden en dan de echte proefrit te gaan doen.
Wel dit resulteert er in dat er nu eindelijk goed word ingekocht, en er niet meer voor de lichtste motoruitvoering word gekozen

Ook kantoor personeel moet opgevoed worden door de buitenmonteurs.......... en soms lukt dat met wat politieke correctheid....
 

laagvlieger

Forumguru
Standaard dus 82 pk bij 2500 toeren en 250Nm bij 1700 toeren. Dan heeft doortrekken helemaal geen zin, gewoon vroeg opschakelen. Naar mijn mening zijn deze waarden goed genoeg voor een bestelwagen, maar dit terzijde ...

Het uiteindelijke resultaat is helemaal niet normaal :D
 
Bovenaan Onderaan