Vraagtekens bij kwaliteit Superb

ingwouter

Nieuw lid
Ik heb net een paar dagen een greenline en kan natuurlijk geen duurtestervaring plaatsen, maar ben al wel een paar keer `vergeten` te remmen bij een drempel met mijn combi en nergens last van. Nu heb ik geen trekhaak wat een belangrijk verschil is, maar als ik de vorige reactie lees is het type trekhaak van belang. Belangrijk om te weten want ik wil er ook nog èèn monteren.

De greenline is btw standaard verlaagd.
 

arjahoekstra

Actief lid
De twijfels over de kwaliteit van in ieder geval MIJN Superb, zijn weer bevestigd. Vandaag tot de ontdekking gekomen dat mijn panoramadak voor de derde keer lek is. Het bagagevak aan de linker kant van de kofferbak was weer nat. De ruimte voor het reservewiel stond ongeveer een centimeter water in. Maandag word ik weer gebeld door de garage, en dan is het maar weer afwachten.

Ps. Voor iedereen die van plan is bij Martin Schilder Alkmaar een auto te kopen.
Commentaar van verkoper( Ronald Spaargaren) was dat je soms geluk hebt, en soms pech.

Wat een arrogantie!!
 

EdK

Forumguru
Tsja dat Martin Schilder arrogant is dat is eigenlijk bij mij me hele Skoda leven al bekend.
 
Gelukkig is de ene Martin Schilder vestiging de andere niet... Heemstede wordt ik zakelijk perfect geholpen zonder enige arrogantie. Al moet ik zeggen dat ik recentelijk een zeer teleurstellende ervaring had met MS Haarlem aangaande onze privé auto. Voor €900 reparaties voorstellen ivm zgn afkeurpunten APK, second opinion elders wees uit dat het €80 weer perfect in orde was. Daar kom ik dus nooit meer!
 

arjahoekstra

Actief lid
Zo, vandaag eindelijk bericht dat mijn auto weer klaar is.

Heb de auto zaterdag weer weggebracht voor de lekkage.
Daarbij gelijk laten noteren dat ik de automaat niet meer lekker vond schakelen, en dat ik volgens mij de welbekende TSI ratel hoorde.

Vandaag te horen gekregen dat er tegen de lekkage wéér een modificatie was. Nadat vorig jaar het complete dak is vervangen, blijken nu de afvoerslangen opnieuw vervangen te moeten worden.

Koppeling is vervangen omdat de automaat niet goed meer schakelde, en niet lekker oppakte in de tweede versnelling.

Distributieketting en spanner vervangen wegens te veel rek in de ketting.

Nu maar hopen dat deze lijst niet meer langer wordt.

Mooi dat er garantie bestaat.
 

The bone collector

Senior Member
Zo, dit is niet meer normaal, zoveel problemen bij een nieuwe auto. Hopelijk zijn de problemen nu opgelost. Dat die koppeling al moet vervangen worden, lijkt mij toch ook raar. Je zou dan ook al kunnen denken aan de Mechatronic, maar die is vooral bij de DSG 6 een probleem, dacht ik.

Heel erg spijtig dat je zoveel problemen hebt gehad met de auto. Zelfs al wordt alles onder garantie vervangen, toch zou een commerciële geste niet misplaatst zijn, want dit is niet meer normaal. Ik zou eens durven polsen naar 2 jaar gratis extra garantie of iets dergelijks...
 

Tonno

Actief lid
Deze week was het weer eens zover. Voor de zoveelste keer stelt de Superb weer teleur.
Tot twee keer aan toe weigert de auto zonder aanleiding te starten. Allebei de keren was er kort daarvoor nog mee gereden, en niet alleen korte stukjes, en dan plotseling doet hij niets meer.
De dealer zegt kom maar hier naartoe, maar heb geen zin om de zoveelste keer weer extra kilometers te rijden voor een product van bedenkelijke kwaliteit.
Wacht nu maar af tot hij weer niet start en laat hem dan door de ANWB wegslepen.

In 16 maanden zes keer naar de garage wordt toch wel een beetje teveel.

Voor mij nooit meer een Skoda.

Ook geen Audi, VW, Seat meer ?
 

arjahoekstra

Actief lid
Dat weet ik zo nog niet. De nieuwe A6 vind ik wel erg mooi, maar nieuw niet te betalen. We hebben nu een VW(Skoda) Touran diesel mee als leenauto, en die is toch wel erg praktisch. Zelfs met de dieselmotor is die auto erg stil, daar kan Skoda zeker nog winst behalen. We gaan eerst kijken of we nu zonder problemen naar Italie en terug halen.
 

___JC___

Forumguru
Arjan, heb jij motorcode CDAA? Ik heb die motorcode en vind die van mij ook wat veel herrie maken. Ik heb het zelfs al bij de dealer aangegeven, maar die geeft aan dat er geen terugroepactie zou zijn voor de kettingspanner of iets dergelijk....
Kan me voorstellen dat het vertrouwen in de auto bij jou volledig weg is en dat je m zo snel mogelijk in ruilt.
 

mikehotel

Actief lid
@JC: ik heb ook motorcode CDAA en heb bij de aankoop expliciet gevraagd of deze ook in de "gevarenzone" bevond. Volgens de dealer was dit niet het geval en betrof het slechts een deel van de CDAA's, niet alle.
Auto is overigens van begin 2010.
 

___JC___

Forumguru
Okee, die van mij is van februari 2010 dus dan zal het kloppen dat ik niet in de gevarenzone zit.
 

arjahoekstra

Actief lid
Ja, dat is ook onze motorcode. Had vorig jaar bij de eerste beurt ook al navraag gedaan, en toe kreeg ik ook het antwoord dat die van ons niet in aanmerking kwam. Daar zijn ze nu dus op teruggekomen. volgens mij weten de dealers zelf niet welke auto er wel last van heeft en welke niet. Bij twijfels gewoon weer brengen.
 

eddiea

Forumguru
Nou ik heb dus ook CDAA en ik vind de mijn ook steeds meer herrie maken. Lekker als je vannacht naar Spanje vertrekt..........
 

___JC___

Forumguru
Ach het zal allemaal wel meevallen. Regelmatig olie peilen, das wel belangrijk (maar das bij alle auto's).
 

arjahoekstra

Actief lid
Met een tiental seconden was het geluid meestal weer verdwenen. Denk dat de hydraulische kettingspanner dan genoeg druk heeft opgebouwd. Voorwaarde is dan denk ik wel dat het oliepeil tegen max aan zit. Bij een langere rit kan het peil redelijk rap dalen, door het verdampen van het vocht in het systeem. Ben blij dat die van mij voor mijn vakantie is vervangen.
 
Bovenaan Onderaan