Vraagtekens bij kwaliteit Superb

eddiea

Forumguru
@arjahoekstra

JE MOET NIET JE FRUSTRATIES OP MIJ GAAN BOTVIEREN MENEER HOEKSTRA!

Als jij vindt dat skoda verantwoordelijk is voor de trekhaak prima. Volgens mij is het de dealer en/of de fabrikant van de trekhaak. Had anders geweest als de trekhaak af fabriek was geweest. Tanken zelfde geval. Drie keer problemen gehad en de rest niet! Ik ga er verder maar niet op in maar ik vind je kortzichtig.

Zoals eerder beschreven snap ik de frustraties maar daar leest meneer hoekstra voor het gemak overheen.
 

The bone collector

Senior Member
Ik kan geloven dat het frustrerend is. Een nieuwe auto hoort betrouwbaar te zijn. Niet kunnen starten, lekken waardoor je hem weken kwijt bent, niet kunnen tanken... vind ik ook lastige problemen.

In het voorjaar heb ik ook wat problemen gehad aan mijn wagen (weliswaar een iets ouder bouwjaar en model :tongue: ), en buiten de kostprijs, die niet overdreven was, stoorde het mij vooral dat je al die tijd en energie daar moet instoppen, om dan nog een onbetrouwbare auto over te houden. Dat word je vrij snel beu.

Het is die opeenstapeling van al die kleine dingen die blijven aanslepen, en dat is lastig, maar volgens mij is er met de Superb niet echt een structureel probleem. Ik zou dus zeggen, raap je moed bij elkaar om dat probleem aan te pakken en voor hetzelfde geld rij je daarna jaren zonder het kleinste probleem.
 

arjahoekstra

Actief lid
Trekhaak is helaas niet af-fabriek te bestellen. Wordt altijd achteraf door dealer gemonteerd. Nu staat echter hetvolgende in de prijslijst!
TRANSPORT
T rekhaak afneembaar Voorzien van 13-polige kabelset en 19 PT 02 038 € 815,00
afdekkap in kleur, het advies is om bij
de trekhaak hulpveren te monteren.

Blijkt dus toch dat afneembare trekhaak zonder hulpveren problemen oplevert.
Ben dus niet de enige die last heeft bij drempels.
 

eddiea

Forumguru
Trekhaak is helaas niet af-fabriek te bestellen. Wordt altijd achteraf door dealer gemonteerd. Nu staat echter hetvolgende in de prijslijst!
TRANSPORT
T rekhaak afneembaar Voorzien van 13-polige kabelset en 19 PT 02 038 € 815,00
afdekkap in kleur, het advies is om bij
de trekhaak hulpveren te monteren.

Blijkt dus toch dat afneembare trekhaak zonder hulpveren problemen oplevert.
Ben dus niet de enige die last heeft bij drempels.

En dus is het een probleem van importeur/dealer/fabrikant van de trekhaak want die hadden je goed moeten voorlichten over de hulpveren en niet het merk skoda. Met jouw topic titel suggereer je dat wel. Dat is mijn punt.
 

eddiea

Forumguru
Google maar op kwaliteit superb. Je staat bovenaan. Hoe zou je het vinden als het over jou toko ging?

Zoals eerder gezegd ik begrijp je frustraties echt wel....
 

sitechris

Donateur
Dat is wel extreem balen zeg dit soort malheur. Sterkte ermee! Ik zou idd bij de dealer maar eens voor stampij gaan zorgen. En wellicht kunnen ze een aantrekkelijk voorstel doen om de auto in te nemen/om te ruilen?
 

arjahoekstra

Actief lid
De soap is nogal niet ten einde.

ANWB is geweest, accu blijkt kapot. Misschien wel veroorzaakt door water in de zekeringenkastna lekkage panoramadak.
ANWB mag accu niet vervangen omdat de auto loopt na gebruik starthulp. Moet dus nieuwe accu in, maar dealer is gesloten voordat ik daar kan zijn. Mobiliteitsservice Skoda gebeld voor vervangend vervoer en afslepen auto. Vijf verschillende mensen aan de lijn gehad voor er een oplossing beschikbaar was.

Ik mocht bellen met een sleepdienst over nader te bepalen tijdstip van wegslepen. Sleepdienst gebeld. Die weet nergens van, heeft alleen vervangend vervoer klaarstaan. Opnieuw Mobiliteitsservice gebeld, krijg ik antwoord dat er al een andere sleepdienst naar mij onderweg is. Zelf was ik inmiddels niet meer thuis, want wilde niet mijn hele zaterdag hierdoor laten verpesten.
Snel vervoer naar huis geregeld, word ik daarna gebeld dat het nog zeker een uur gaat duren voor de sleepdienst er is.
Dit gaat helemaal lekker op deze manier.
 

___JC___

Forumguru
Maar is een andere accu halen niet een stuk makkelijker? Vervelend dat een lekkage van het dak zoveel ellende geeft. En ik zou bij je dealer inderdaad stampij gaan maken dat die trekhaak zonder hulpveren eronder is gezet, kan je misschien een dealtje krijgen op die veren en rij je weer zonder problemen rond toch?
 

___JC___

Forumguru
Pff wat een gedoe zo man. Kan me voorstellen dat je dr klaar mee bent. Ik had een paar jaar geleden ongeveer hetzelfde met mn lease Octy. Raam achter floot door wind, pookknop was kaal, was aan mn 3e turbo bezig, trilling in de aandrijflijn. Een leaser gelukkig, maar nogsteeds knap irritant. Toen ben ik stampij gaan maken en de dealer heeft uiteindelijk netjes alles opgelost. Zou dus maar (weer?) een stevig gesprek aan gaan daar.
 

TDI_DSG

Senior Member
Ik kan me voorstellen dat je ervan baalt. Ben zelf ook in het bezit van Superb en 2 van je problemen herken ik wel. Het tanken: ik heb ook eens 15 minuten erover gedaan om er 3 liter in te krijgen. Meer mensen met een Superb hebben dit probleem. Ik tank in Nederland altijd bij hetzelfde station en daar geen problemen, maar op vakantie al wel paar keer gehad. Ik tank nu gewoon ruim van te voren en als het bij het ene tankstation niet lukt dan de volgende maar.

Het probleem met drempels..Ik heb ook een sportonderstel en moet enorm oppassen bij drempels. Regelmatig raakt de onderkant van de auto de drempel en ik heb gelukkig geen trekhaak. Ook dit is iets waar je rekening mee moet houden en ik vind dit niet erg als ik zie wat voor wegligging ik ervoor terugkrijg!

Panoramadak heb ik niet, maar is wel bekend probleem bij de superb. Zoek maar eens op het forum hier. En dat de accu kapot is kan gebeuren. Hopenlijk start hij straks met nieuwe accu wel iedere keer zodat de auto wat vertrouwen wint. Blijft alleen je probleem met panoramadak waar je goed achteraan moet zitten bij je dealer volgens mij..
 

___JC___

Forumguru
Gek ik heb dat tankprobleem echt nog nooit gehad *klopt af op hout* en ik heb ook een 1.8TSI. Trouwens mijn auto is ook 3cm verlaagd, maar gewoon voorzichtig over drempels en ik heb geen last. Zonder trekhaak, dat dan weer wel.
 

arjahoekstra

Actief lid
De afneembare trekhaak steekt behoorlijk wat centimeters onder de bumper uit. Daardoor raak je eigenlijk bij elke drempel de straat. Luchtbalgen van MAD zijn hiervoor een goede oplossing. Auto veert veel minder door, zonder dat de auto hoger op zijn poten staat.
Auto staat nu bij de dealer. Beetje jammer dat het zo moet gaan, want de man van de ANWB had ook een accu kunnen plaatsen. Hoor maandag of de startproblemen te maken hebben met eerdere waterschade.
Heb opnieuw gevraagd of ze een inruilaanbod willen doen. Ben benieuwd,maar weinig hoopvol.
 
Dat tankprobleem wat zou daar de oorzaak van kunnen zijn?
Heb de indruk dat de oorzaak te zoeken moet zijn bij het tankpistool diameter anders,langere of kortere vulpijp?
 

Miez1

Forumguru
Allereerst is het goed balen! Hoeveel geld je ook uitgeeft, het moet gewoon aan de gestelde eisen voldoen, voldoet dit niet, dan moet je in overleg met de leverancier. Het lijkt zo makkelijk, de praktijk is anders. Niet opgeven, niet accepteren dat je plezier wordt ontnomen door een m.i. Passieve houding van het serviceapparaat. Teruggaan en concrete afspraken maken inclusief time-stamps, that's the only way.

Ik heb een KW schroefset onder mijn Superb station, laagste stand, afneembare trekhaak eronder die nergens uitsteekt overigens en ik heb achter nog nooit last gehad ook al ben ik vol of zwaar belast. Misschien kan je dealer hierin een consessie doen en je zo'n set schenken......man wat rijdt dan mooi en zorgeloos.

Take care !

Miez
 
Bovenaan Onderaan