Vraagtekens bij kwaliteit Superb

Jasper02

Banned
Met een tiental seconden was het geluid meestal weer verdwenen. Denk dat de hydraulische kettingspanner dan genoeg druk heeft opgebouwd. Voorwaarde is dan denk ik wel dat het oliepeil tegen max aan zit. Bij een langere rit kan het peil redelijk rap dalen, door het verdampen van het vocht in het systeem. Ben blij dat die van mij voor mijn vakantie is vervangen.

Ik heb je eerdere foto's van je gezien dat je auto helemaal uit elkaar ligt... Jeetje dat is niet fijn, en al die andere problemen zijn ook niet misselijk... Terecht dat je bovenaan de zoeklijst van google staat en terecht dat je een prijs noemt van €46.000.00. Ikzelf ben het ook kwijt aan mijn wagen en heb geen enkel probleem, maar ik voel wat er door je heen gaat ( had hiervoor een opel vectra gts van €55.000). Alleen maar problemen.

Oppassen voor je titel vind ik niet nodig, heel logisch dat je vraagtekens erbij zet, tot frustratie van anderen die een simpele uitvoering van buiten zo aanpassen dat het er "dik" uit moet zien.. Lachwekkend.

Heel veel succes, en hou de druk erop bij de dealer en importeur.
 

EdK

Forumguru
Heren laten we tot de orde van de dag gaan

Want gaat nergens over !

Leer eens met platte emotie loze teksten omgaan
Maw lees eerst eens 2 of 3 keer voor je je aangesproken voelt
Want vaak bedoeld de poster het geheel anders !

Oja je kunt reageren maar ga hier verder niet op in !
Dus bespaar die tijd, en gebruik hem om een biertje oid in te schenken !
 

Miez1

Forumguru
@Eddie en Arjan, veel plezier in Spanje en Italië!

@Arjan, ik hoop dat je vakantiereis goed verloopt en dat het de band versterkt met je wagen, keep us posted!

Overbodig om te zeggen dat sommige suggestieve opmerkingen in dit draadje moeilijk met het topic te verbinden zijn, maar dit terzijde.

Alles Gute !
Miez
 

arjahoekstra

Actief lid
Thanks Miez1, mooi ritje voor de boeg, dus daar gaan we gewoon van genieten. Met een gerenoveerd dak, nieuwe accu en nieuwe distributieketting en spanner,en als ik het goed begrepen heb ook een nieuwe koppeling moet het toch niet meer mis kunnen gaan?:confused:
 
Arjen prettige vakantie met veilige km toegewenst!

Om aan te geven dat het soms kan verschillen. Van jan '08 t/m feb '11 in een O2 1.9TDI gereden, 1e eigenaar (dus van 0 tot 139.000km). In februari 2011 de auto met pijn in m'n hart weggebracht.

In alle die maanden en al die km's is er nooit iets stukgegaan en heeft de auto me nooit in de steek gelaten. Bij +30 of -15c, bij droog of bij warm weer: hij deed het altijd en presteerde altijd op top niveau...
En toen... feb'11 tot op heden: een O2 1.2 TSI DSG. Gekregen met 9600 km op de teller, nu 70500. Al 4 of 5 keer bij garage geweest. Bobine stuk, lamba sonde etc. etc. Motor die in nood loop schiet etc. etc. Weggesleept etc. Zo zie je maar het kan verkeren.

Anyway, we zijn het er allemaal (op onze eigen manier ;) mee eens dat een nieuwe auto van welk merk dan ook gewoon naar behoren moet functioneren. En 1 ding is helder: de auto van Arjen doet dat niet.
 

gert riva

Nieuw lid
Ik heb mijn sII combi greenline vanaf februari, en heb nu 48000 km. Op die tijd heeft deze wagen al 5 maal op de takelwagen gestaan en ongeveer 4 weken in de garage.
Op een morgen startte hij niet meer, enkel stotteren en stinken,...garage gebeld en direkt afgesleept.
diagnose...kapotte injector, daardoor kapotte roetpartikelfilter, daardoor kapotte turbo, daardoor kapotte interkoeler.
Na ong anderhalve week eindelijk gerepareerd. 's Anderendaags opnieuw stukken...bij vertrekken een klingelend geluid....opnieuw garage gebeld en afgesleept.....bleek losgekomen hitteschild te zijn.
Nadien 2x kapotte band die niet te herstellen bleek met de bijgeleverde antilekvloeistof....gevolg 2x afgesleept.
Vorige week tijdens het rijden valt alle elektronica gewoon volledig uit...in het midden van druk kruispunt...tof...dus, opnieuw afgesleept. Nu blijk de stuurdoos van de motorunit of zo iets kapot te zijn....Wachten op stukken tot eind volgende week....

Hoeft het nog gezegd dat ik,als vertegenwoordiger niet echt nog veel vertrouwen heb in mijn nieuwe superv...Ik heb besloten een survivalpakket aan te schaffen, want met een skoda weet je nooit wat er onderweg allemaal kan gebeuren.
 

mikehotel

Actief lid
@ gert riva:
Ik vraag me af in hoeverre het specifieke issues zijn die terug te voeren zijn op het feit dat het een Skoda betreft. Wil het niet bagatelliseren, maar kapotte banden zijn niet iets waar de S2C mee te maken krijgt. En gebruik van dat anti-lekmiddel is nu eenmaal meer aan beperkingen gebonden dan een reservewiel.
En een kapotte injector is natuurlijk flink balen (vooral de vervolgschades :() en had niet mogen gebeuren. Maar dat had je ook kunnen overkomen in bijvoorbeeld een VW Passat. En dat hitteschild lijkt bij de reparatie niet goed gemonteerd te zijn en is dus terug te voeren op een misser van de reparateur. En ook een kapotte stuurdoos van de motorunit is bijzonder vervelend, maar is niet specifiek aan de Superb toe te schrijven. Natuurlijk mag je verwachten dat een nieuwe auto met deugdelijke onderdelen in elkaar is gezet, maar dat wil niet zeggen dat het ook altijd goed gaat.

Ik ben overigens geen "Skoda-knuffelaar" die merkblind is. Begrijp best dat je vertrouwen in het product ernstig op de proef gesteld wordt, maar enige nuancering lijkt wel op zijn plaats.
 

gert riva

Nieuw lid
Het klopt dat deze fouten niet specifiek met skoda te maken hebben als merk, maar ze deden zich toch voor in mijn skoda.....tegenwoordig wordt éénzelfde onderdeel door veel merken gebruikt hé
 

sitechris

Donateur
@mikehotel: dat met die banden ben ik met je eens, maar de voor de rest geldt gewoon 'je staat stil vanwege mechanisch/elektronisch defect'. En dat kun je Skoda toerekenen. Of een monteur nu gefaald heeft of de techniek, dat vind ik persoonlijk irrelevant.
 
Bovenaan Onderaan