Voorstelling senned

Senned

Actief lid
Dag skoda-rijders / liefhebbers,
Na een maandje op het forum te hebben gelezen wordt het tijd voor m'n voorstelling.
Ben 28 jaar, woon in Boom, België, en ben een hardwerkende papa van 3 kindjes.
September vorig jaar kreeg ik het aanbod van m'n baas een auto te kiezen van de zaak.
Mijn huidige privewagen is een bmw 318d touring met de nodige toeters en bellen.
Ik ben enorm tevreden van de bmw - vooral rijervaring/ comfort is fantastisch. Spijtig genoeg is het budget te krap voor een nieuwe, of het zou dan een kale zijn zonder opties.

Bij skoda en Volkswagen een offerte opgevraagd, en als je dan bekijkt wat je krijgt voor je geld dan ben je snel verkocht ( en de baas ook )
Vervolgens nog een uitstekende testrit gemaakt en voilà
Afgelopen maandag de skoda superb 1.6 Greenline crtdi besteld.
In devolgende uitvoering:
Elegance
Zwart leder
Metal grey
Sunset
Pack elegance Columbus = navigatie, zetelverwarming, zonneschermen, ...
Panoramisch dak
Mdi

Levering voorzien 15 april

Ik ben benieuwd naar de power, ik ga van 135pk naar 105pk, dat zal wennen worden!
En naar de kinderen die een zee van ruimte gaan hebben achterin.
Dit forum heeft me hard geholpen in m'n zoektocht en overtuiging om voor de skoda te gaan.

Voilà. Dat is het zo'n beetje.
Vragen?
Schoot!

Groeten!
 

Senned

Actief lid
@Desperado, ik ben die topic aan het volgen. Zal mijn bevindingen later wel posten. Momenteel wel spijt in het hart dat ik die achterwielaandrijving in 135pk moet opgeven. :(
 

Desperado

Forumguru
Ik heb zelf geen achterwielaandrijving ervaring, maar wat ik erover hoor is het stukken beter als voorwiel.
 

CDK

Forumguru
Van harte welkom hier!
Hopelijk ga je van je Superb net zo genieten als van de Bimmer, qua vermogen is het wat minder, maar je krijgt er een complete ongeveer dubbel zo ruime auto voor terug ;) dat is ook wat waard!
 
Welkom in de wondere wereld van de Ruimtewagens! Geloof me, die 135 PK ben je zo vergeten als je je koffers en tassen met paperassen van de vrouw en kinderen met alle gemak achterin gestouwd krijgt.... Vrouw blij, kinderen blij, dus jij ook blij! :thumbsup:
 

Cordoba

Forumguru
:bloemen:Welkom Senned. Boom associeer ik overigens altijd direct met de (Belgische) A12.

Wat de stap terug in vermogen betreft: door de motor voorin, en achterwiel aandrijving, zal de BMW veel meer aandrijvingsverliezen hebben dan een voorwielaangedreven auto als de Skoda, dus in de praktijk zal het verschil minder zijn dan op papier. Overigens geen 4x4 Superb overwogen zoals bijvoorbeeld @Corné de Kluijver heeft?

In Nederland kun overigens zo'n Superb nog aardig aanpassen door tunen en het verlagen van de auto, dat schijnt met de regels in Belgie een stuk lastiger te zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Joske

Forumguru
er zijn nochtans genoeg tuningsbedrijven (over de bekwaamheid gaan we het nu even niet hebben) in België hoor.. moet toch zijn dat er vraag naar is é ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Senned

Actief lid
@Cordoba
boom bekend voor z'n A12 en tomorrowland :tegek:
wat betreft die 4x4 zit je daar meteen met een + 5000 euro, CO2 uitstoot van 139gr ipv 113gr en dat maakt in België het verschil in je eigen portomonee als je Een firmawagen hebt.
Tunen in België is ook niet meteen een optie.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Senned

Actief lid
Morgen 11/04 - 09.00 - dan is het zover
Dan ga ik mijn S ophalen.
Originele leverdatum 15/04, besteld 30/01
Dus das mooi geregeld!
Foto's volgen!
 
Bovenaan Onderaan