Voorstellen TimT

Kanerr

Forumguru
Officieel zou het geen verschil mogen maken, nieuwe leaseauto's mogen ook naar een Bosch Carservice voor onderhoud bijvoorbeeld. Maar ik denk wel dat je een punt hebt en dat ze met een soortgelijke reactie gaan komen.

Je hebt een gechipte auto welke is onderhouden bij een niet voor geschreven dealer. Pon zal daar niet in helpen ben ik bang.

Overigens geen slechte woord over je keuzes en dealer hoor!! Ik chip ook zowat iedere wagen van mij en doe het onderhoud ergens anders.
 

brepus13

Forumguru
Als je tevreden bent over TVS zou je daar ook een offerte kunnen vragen. Ook VAG techniek en anderen doen dit voor soortgelijke prijzen.
 

TimT

Forumguru
Het is inmiddels verholpen, auto rijdt als nieuw. Nu kwam ik er achter hoeveel hoger de koppeling eerder aangreep, ik dacht dat dat normaal was.

De garage heeft de koppeling volledig vervangen, vliegwiel is eruit geweest en was helemaal goed en hoefde niet vervangen te worden, ondanks dat ik akkoord had gegeven voor de vervanging, echt heel netjes.

Nooit leuk om veel geld uit te geven maar het merkbare verschil maakt veel goed!
 

TimT

Forumguru
Update 204000 km.

Zag dat het alweer even geleden is dat ik een update heb gedaan. En nu de 200.000 kilometer gepasseerd is mag de auto het iets rustiger aan gaan doen ivm de komst van een auto van de zaak.

Sinds de laatste update is de auto probleemloos gebleven. Naast onderhoud en apk heeft hij de garage niet gezien. Mede door Corona heeft de auto ook veel minder kilometers gereden dan gepland.

4 maanden geleden ben ik gaan werken voor o.a. een Kia dealerbedrijf en daarbij kregen we ook een Kia van de zaak. De dagelijkse kilometers worden voor nu gemaakt in een Kia Xceed 1.0 DynamicPlusline. En ondanks dat hij niet echt vlot is ben ik erg tevreden over auto en ben ik behoorlijk Kia minded geworden (de liefde voor Skoda blijft altijd natuurlijk!).

Tot de lockdown reed ik met de Kia 50.000 per jaar ongeveer en met de Octavia reed mijn vriendin nog ongeveer 15.000 kilometer per jaar. Zij is helemaal lyrisch over de Octavia en wil hem dan ook niet kwijt. Daarbij verwachten we een kleine en kan zij de ruimte dus goed blijven gebruiken als ik op pad ben.

Bij de laatste beurt bleek 1 schokbreker te lekken. Dit hoefde niet accuut vervangen te worden maar bij de volgende beurt gaan ze allemaal vernieuwd worden. Verder blijven we lekker door kachelen zolang de auto overal in mag. Het is een euro 6 motor dus voorlopig zitten we nog wel goed.

Een terugkerend dingetje is dat het dakraam in de winter altijd moeizaam open en dicht gaat. Nu probeer ik dus ook in de winter hem met regelmaat te openen en zo af en toe maak ik het allemaal goed schoon en smeer ik de boel. Daarnaast is er elke beurt aandacht voor het mechanisme. Zal dus wel goed blijven gaan nu :)

Verbruikcijfers blijven prima, zeker gezien de 160 pk. Bij echt narekenen komen we meestal op 1/18 a 19. De vrouw rijdt dus keurig en rekent ook elke tankbeurt het verbruik uit, haha!
 
Laatst bewerkt:

HarrieSkoda

Forumguru
Geen bericht is goed bericht zeggen we maar altijd, maar goed om te lezen dat alles nog zo goed gaat met de Octavia!

Wij hebben ook een Kia in de familie, maar moet toch zeggen dat ik deze echt vind tegenvallen qua degelijkheid van onderdelen etc.

Gefeliciteerd met de kleine die op komst is! De Octavia is dan bij uitstek de gezinswagen, en hoef je je niet druk te maken hoe je iets mee moet nemen, maar wat je mee moet nemen, door de grote hoeveelheid kofferruimte!

In dat dakraam kan ik me wel vinden. In de zomer zijn de rubbers lekker soepel en gaat het geruisloos open, maar in de winter is dat toch een andere dingetje met harde rubbers. Dan maakt het geheel wat meer herrie, en zit ik met geknepen billetjes in de stoel of het wel heel blijft....

Is er misschien ergens een (garage) documentje hoe, wat en met welk spul je zo'n panoramadak kunt onderhouden?
 

TimT

Forumguru
Update 207800.

Ja dat lezen jullie goed. Nog geen 3000 kilometer in ruim een half jaar tijd. Zwangerschapsverlof van mijn vrouw heeft er aan bijgedragen dat de auto veel stilgestaan heeft. Niet altijd even blij mee maar het is wat het is.

In de tijd is veel gebeurd, met als hoogtepunt de geboorte van een prachtige en vooral gezonde dochter! Echt geweldig. Vlak voor ze kwam kreeg ik een niet te weigeren aanbod van een andere Kia dealer en heb ik nog een transfer gemaakt. Vanaf dat moment is de Xceed ingeleverd en is er een Ceed SW 1.5 GT Businessline voor in de plaats gekomen, naar volle tevredenheid. 160 pk 4 cilinder en toch 1/19 a 20 rijden. En het pre facelift model is ook bijtellingsvriendelijk gelukkig.

En de Octavia? Die heeft ondanks weinig kilometers wel veranderingen doorgemaakt. Zo zijn er nieuwe schokbrekers en stabilisator stangen onder gekomen en heeft hij zijn beurt weer gehad. Door de recente aankoop van een caravan heeft hij inmiddels een trekhaak en hulpveren. De trekkracht en het nieuwe koppel na een bezoek aan TVS aan het begin van zijn loopbaan bij mij maakt dat hij met de caravan weinig moeilijkheden heeft. Ondanks de auto van de zaak willen we toch ook op de Octavia een trekhaak hebben voor het geval dat. En het geheel staat er ook heel mooi bij moet ik zeggen.

Nog bedankt voor de tips voor de caravan spiegels van Milenco, deze bevallen ook erg goed!

Op naar weer wat meer kilometers!
 

Bijlagen

  • B592C6E9-F69A-4F3F-B40D-2980BD1C6E79.jpeg
    B592C6E9-F69A-4F3F-B40D-2980BD1C6E79.jpeg
    176,2 KB · Weergaven: 69
  • 5376573B-FEBE-459E-8CED-106D0AA779F1.jpeg
    5376573B-FEBE-459E-8CED-106D0AA779F1.jpeg
    157,6 KB · Weergaven: 66

TimT

Forumguru
Update 210.000

We zijn weer iets verder maar tot op heden nog niet heel veel extra kilometers. Wel foutloze kilometers en de auto lijkt geen kik te geven.

Wat veranderde wel, we kunnen door een baan wissel wellicht een 2de leaseauto krijgen. Dat heeft me aan het denken gezet om evt de Octavia te koop te gaan zetten. We wachten uiteraard de baan en het bijbehorende plaatje even af maar mocht iemand al interesse in de auto hebben dan valt dat mogelijk te bespreken.

Stuur gerust een PB voor meer info.
 

VAG-man

Forumguru
Succes met de baan. De 2e lease auto wordt vast geen diesel. Zelfs particulieren leveren ze massaal in. Ik hoop dat je er nog een mooie prijs voor krijgt.
 
  • Leuk
Waarderingen: TimT

TimT

Forumguru
De kogel is door de kerk, een nieuwe baan en dus een nieuwe auto. Naast de Kia Ceed SW PHEV komt er een Cupra Born in plaats van de Skoda. Met pijn in het hart gaat de auto naar een nieuwe eigenaar. Hij staat dus intussen te koop:

** MP-advertentie-link verwijderd **

Mocht je interesse hebben of iemand kennen stuur me gerust een PB!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan