Voorstellen TimT

Desperado

Forumguru
Helemaal mee eens @TimT
Als ik het goed zie konden mijn winterwielen ook wel RS zijn, maar helaas zijn die zo erg beschadigd dat ik ze er niet met zomerbanden onder wil hebben.
Ik ben ook wel van het opleuken en wat dingetjes eraan maken die niet standaard zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: TimT

TimT

Forumguru
Update (149.500 km)

Na de auto gewassen te hebben liep er water in straatjes naar binnen bij mijn pedalen.
Naar de garage geweest, bleek de parafan behoorlijk verstopt te zitten. Deze is helemaal leeg gehaald, is een grote plastic zak vol aan rommel uitgekomen. Ook gelijk het interieurfilter laten vervangen. Tevens gelijk een afspraak gemaakt om het climate control systeem te laten reinigen en opnieuw te laten vullen. Met als gevolg dat hij nu weer behoorlijk koudere lucht blaast en frisser ruikt.

Verder blijft het opvallend dat het verschil op winterbanden of zomerbanden in benzineverbruik opmerkelijk is, gauw 0,5 liter op 100 kilometer bij vrijwel hetzelfde gebruik van de auto.

Opvallend nadat de auto voor de climate control beurt is geweest zijn de meldingen van de steeds maar blijvend brandende lampjes gereset en gedurende een langere snelweg rit van Hoogezand naar Dordrecht en weer terug uitgebleven zijn. Echter weer terug zijnde en enkele stadse/korte ritjes gewoon weer aan zijn.
Misschien hebben jullie nog een idee of het verstandig is om sensoren oid te vervangen voordat ik eventueel zou beginnen aan het vervangen van de abs pomp (sporadische storing veroorzaakt het brandende lampje, het ASR lampje). Andere lampje zou moeten komen doordat er bij cilinder 1 en 2 wat olie bij de benzine kan komen, voor zover ik begreep zaten daar rubberen afdichtingen waar wel eens wat olie door kan dringen in de benzine (veroorzaakt het andere lampje, dit lampje is het motortje).

Ik ben wel gewend aan de lampjes intussen en je merkt vrijwel niks aan de auto, maar het zou toch prettiger zijn wanneer de lampjes uit zijn natuurlijk. En op diverse fora en internet sites ook gelezen dat de brandende lampjes te maken zouden kunnen hebben met kapotte sensoren.
 

TimT

Forumguru
Update (149.880 km)

Nieuwe luidsprekers in de auto! Dat maakt een verschil zeg.
Heb me zeer regelmatig geërgerd aan het zeer matige geluid uit de standaard luidsprekers van dit type Octavia. Dus voor mijn verjaardag een set nieuwe Pioneer TS-170Ci luidsprekers (170 watt) + nieuwe tweeter gekregen en vandaag maar even geïnstalleerd. Hoe dat ging kun je hier lezen: http://www.skodaforum.nl/forum/i/nieuwe-luidsprekers-in-de-deur-o1.22283/

Maar al met al zeer te spreken over de luidsprekers en het geluid wat er nu in de auto zit! Nu kunnen we weer veel muzikaal zeer fijne kilometers gaan maken!
 

Bijlagen

  • 3.jpg
    3.jpg
    690 KB · Weergaven: 63

ertromp

Forumguru
Leuk je updates elke keer!
Het blijft een mooie tijdloze auto de Octavia 1.
Wees er zuinig op!
 
  • Leuk
Waarderingen: TimT

TimT

Forumguru
Update (168800 km)

De kogel is door de kerk.. Na veel wikken en wegen besloten dat ik mijn trouwe metgezel te koop ga zetten.
Toch wel een beetje met pijn in mijn hart aangezien we ruim 40k gereden hebben zonder grote problemen. Nog steeds als ik de auto zie denk, mooie auto.. Maar het is tijd voor een jongere (VAG) auto. Of een o2 facelift of een golf 6. Daar zoek ik nu naar.

Dit is overigens hoe de auto er nu uit ziet!
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 86
  • image.jpg
    image.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 90
  • image.jpg
    image.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 93
  • image.jpg
    image.jpg
    680,7 KB · Weergaven: 86
  • image.jpg
    image.jpg
    794,9 KB · Weergaven: 93
  • image.jpg
    image.jpg
    935,6 KB · Weergaven: 84
  • image.jpg
    image.jpg
    721,7 KB · Weergaven: 85
  • image.jpg
    image.jpg
    807,2 KB · Weergaven: 81
  • image.jpg
    image.jpg
    776,5 KB · Weergaven: 77

turboturbo

Forumguru
Waar staat deze te koop (online?) En heb je de originele velgen er nog bij? (die vind ik vele malen mooier dan de huidige RS velgen)
 
  • Leuk
Waarderingen: TimT

TimT

Forumguru
Update: 170.800 km.

Na de auto een tijdje in de verkoop te hebben gehad met niet al te veel respons heb ik gisteren de auto ingeruild.
Toch besloten een jongere auto aan te schaffen en 1 die de komende jaren vooruit kan. Moet overigens wel zeggen dat het best moeilijk zal zijn om de auto achter te gaan laten, maar er komt een mooie auto voor terug!

Vanaf volgende week zal ik een Audi A3 Sportback gaan rijden met een 1.4 TFSI Ambition S-line gaan rijden van 2008. Keurig staat (Als nieuw) en volledig dealer onderhouden. Op dit moment staat er 129000 K op de teller. Ik kijk er naar uit om de auto op te gaan halen! Natuurlijk blijft Skoda een belangrijk merk in mijn leven en ik zal dan ook zeker hier aanwezig blijven op het forum. Daarnaast is er gelukkig nog een Skoda Yeti in de familie.

Voor de andere O1 rijders: Er komen nog enkele onderdelen vrij als Rubber matten, rs pedalen, bagagenet, RS 16 inch LM velgen en heb ook nog een knipperlichtunit LV. Mochten jullie interesse hebben laat het gerust weten! Zonder Kenteken 1.jpg Zonder Kenteken 2.jpg Zonder Kenteken 3.jpg
 

CDK

Forumguru
Gefeliciteerd met je mooie A3, veel plezierige en veilige kilometers toegewenst! En top dat je hier actief blijft :thumbsup:
 

TimT

Forumguru
Beste Skoda vrienden, ik ben weer terug! Oftewel ik ben weer Skoda rijder! Na 4 jaar Audi heb ik nu een prachtige Octavia 3 1.6 TDI Style Businessline uit 2015 gekocht met 145000 km op de teller!

In de heerlijke kleur Racing Blue.

- Chromen raamomlijsting en dakrail
- Dynamic pakket (sportstoelen en stuur)
- Panoramadak
- Bi-xenon
- Canton

Kortom ik ben er blij mee en fijn ook terug Skoda rijder te zijn!
 

Bijlagen

  • B4D6EB2E-D97D-478D-AADF-77CC77086E13.jpeg
    B4D6EB2E-D97D-478D-AADF-77CC77086E13.jpeg
    288,5 KB · Weergaven: 253
  • FBE758EC-BE41-49DF-8D7F-3790F95F8BD8.jpeg
    FBE758EC-BE41-49DF-8D7F-3790F95F8BD8.jpeg
    301,3 KB · Weergaven: 250
  • 33ABE84C-3962-437F-A323-C9B8E99E8877.jpeg
    33ABE84C-3962-437F-A323-C9B8E99E8877.jpeg
    236,6 KB · Weergaven: 242
  • D05B17B7-82E6-4C6D-AAC0-4897A83DC2AA.jpeg
    D05B17B7-82E6-4C6D-AAC0-4897A83DC2AA.jpeg
    216,5 KB · Weergaven: 241
  • 92E25A0A-F468-4088-8933-123E5A613C42.jpeg
    92E25A0A-F468-4088-8933-123E5A613C42.jpeg
    308,1 KB · Weergaven: 223
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan