Voorstellen Skoda Octavia RS combi

koreaan

Forumguru
Ik ook, ik heb de kit gekocht via ebay.
Na de inlaattraject reiniging + 5 liter bio-ethanol + K&N typhoon zou ik met 285 pk erg tevreden zijn.
Hoop uiteraard dat hij iets meer doet aangezien er ' slechts' 1 liter bio ethanol was toegevoegd tijdens de test run.
 

Antera

Donateur
Ben wel benieuwd. rijd je wel op PB ultimate of anders even de grens over met een bijna lege tank en octaan 100 erin kiepen
 

koreaan

Forumguru
Ja inderdaad Luuk dat zou mooi zijn.

Mark De bp zit gelukkig op een paar honder meter. Ik tank altijd 98 en sinds de tuning met toevoeging van een aantal liters bio- ethanol.

Vorig jaar was ik in Duitsland en heb daar een aantal maal aral 102 getankt met mijn golf, ik was destijds sceptisch en dacht dat het verschil minimaal zou zijn. Er is wel degelijk een groot verschil.

Ik houd jullie op de hoogte
 

LT83

Forumguru
De edition 35 was natuurlijk ook een ongechipte auto, misschien dat het verschil tussen 98 en 102 daar minder te merken is.
Heb je nu het idee dat de Skoda veel sneller is dan de Golf, had namelijk het idee dat je mij tijdens de ringrit vorig jaar ookal redelijk kon blijven volgen bij accelereren op de rechte stukken niet?
 

koreaan

Forumguru
Beste Thijs,


De reden voor de aanschaf van de Octavia kwam deels vanwege de ringrit.
Ik zei nl tegen mijn vriendin wat doet een Skoda station hier, totdat ik je (weg) zag rijden.
Volgens fabriek opgave heeft de ed 35 235 pk, ik vermoed dat als ie zou rollen hij de 250 pk wel zou halen.


Tijdens het bochtenwerk kon ik het prima bijhouden maar op het rechte stuk kansloos.
We wisten destijds al dat de Golf weg zou gaan en ik een andere (kleinere) lease auto zou krijgen.
Ik had privé nog de Polo GTI, deze werd ivm gezinsuitbreiding te klein en toen moest ik aan jouw auto denken.
En vond de blauwe RS, vriendin was tijdens de proefrit verkocht.
Ik houd em voorlopig nog maar even.

ps de k&N kit is net gearriveerd!
 

LT83

Forumguru
Bas,

Leuk om te horen, heeft het toch nog nut gehad dat je een stuk achter mij hebt gereden :D
Maar voelt jouw Octavia nu ook sneller aan dan de ed35?
Weet trouwens wel zeker dat wij met de RS een gti6 in de bochten niet bijhouden, daarvoor is de Octavia teveel een snelle cruiser, hier zal de ed35 wel een stuk scherper zijn geweest niet?
Groot gelijk dat je hem nog even blijft rijden een RS is prima value for money.
Succes met monteren van je kit, nog een tipje van mijn kant. Let even goed op de lengte van de schroeven die bij het hitteschild zitten.
Of deze niet langs je slangen van de koeler schuren. Dit was bij mij het geval met een kapotte slang ten gevolg.
 

koreaan

Forumguru
Hey luuk,

De skoda voelt omdat schakelbak is sowieso sneller aan als de gti.
Hij is ook sneller als de gti, maar inderdaad minder scherp.
De kit wordt professioneel ingebouwd door Hans Sloot, vertrouw erop dat zij weten wat ze doen.

Resultaat volgt spoedig!
 

LT83

Forumguru
Ik heb hem zelf ook in laten bouwen bij JD, maar de schroeven die ze standaard bij de kit leveren zijn eigenlijk gewoon te lang.
Hierdoor gingen ze bij mij schuren langs de onderliggende slangen. Misschien hebben ze deze al verbeterd of zijn Hans en Roy hier al van op de hoogte.
Overigens heeft JD bij mij toen keurig de kosten van de reparatie vergoed, maar dat terzijde.
 

SteefvH

Senior Member
Heey Bas welkom, mooie RS, wel leuk zo'n grafiek van JD mijn afspraak bij hun staat aankomende dinsdag. Zal ongeveer hetzelfde zijn. Ben wel benieuwt hoeveel meer jij eruit krijg met die K&N kit en de rest.
 

koreaan

Forumguru
Beste Luuk,

Was een toppertje vandaag goede sfeer, gezellige mensen en mooie auto's wat wil een mens nog meer.
Bezoek Hans Sloot was ook een succes.

Skoda heeft iets minder top koppel 408 ipv 420 maar het koppel loopt veel geleiderlijker door en heb daarnaast 12 pk en 200 toeren erbij gekregen. Rijdt een stuk mooier met de intake ook het aanzuig en blaas geluid is erg verslavend. Goed voor het cjib.

Uitdraai volgt zsm!
 

LT83

Forumguru
Ziet er goed uit Bas. Heel mooie vermogensopbouw en lekker lang vlak rond de 280pk.
Goed om te horen dat hij merkbaar lekkerder loopt, daar doe je het voor!
Niet vergeten je onderschrift aan te passen he!!
 

CDK

Forumguru
Ik had je ook op fb gespot idd ;) maar een hele mooie uitdraai heb je daar zeg! Knap staaltje werk van de mannen van JD :thumbsup:
 
Bovenaan Onderaan