Voorstellen Skoda Octavia RS combi

koreaan

Forumguru
Hallo allemaal,

Mijn naam is Bas, ben 30 jaar en woon in Friesland.

Ik heb 2 maanden geleden mijn Polo GTI uit 2007 ingeruild voor een O2RS combi.
Zelf rijd ik nu dagelijks in een Polo Blue GT en hebben hiernaast een Skoda Octavia RS Combi gekocht.

Vanwege mijn nieuwe lease auto Polo Blue GT en gezinsuitbreiding (hond) hebben we gezocht naar een vlotte station, gezien er geen Golf GTI station bestaat hebben we gekeken welke stations een 2.0 T(F)SI hebben. Al snel kwamen we een mooie blauwe Skoda Octavia RS tegen.

Afgelopen weekend na weer centen te hebben gespaard richting Lochem gereden, kan niet anders zeggen dat de heren van JD wederom een uitstekende service hebben verleend.
Ze hebben mij goed adviseert m.b.t. het vervangen van onderdelen (bougies, divertervalve, inlegfilter), deze zijn ook vervangen door JD. Ook hebben ze de wellicht bekende kat-mod uitgevoerd.


De Skoda rijdt nu heerlijk en heeft nog steeds meer dan voldoende grip, moet ook eerlijk zeggen dat ie standaard een (beetje) tam is. Verbruik van de Skoda is niet zo best gelukkig rijden we er niet dagelijks in, tenminste dat hoop ik zag mijn vriendin met een grote grijns achter het stuur zitten toen zij de 250 km aantikte.

Hieronder een impressie van de Skoda
 

Bijlagen

  • CIMG0653-1-1.jpg
    CIMG0653-1-1.jpg
    135,6 KB · Weergaven: 319
  • CIMG0655-1.jpg
    CIMG0655-1.jpg
    94,9 KB · Weergaven: 296
  • CIMG0654-1.jpg
    CIMG0654-1.jpg
    95,7 KB · Weergaven: 294
  • CIMG0656-1.jpg
    CIMG0656-1.jpg
    58 KB · Weergaven: 293
  • image001-1.png
    image001-1.png
    46,9 KB · Weergaven: 299
  • CIMG0652-1.jpg
    CIMG0652-1.jpg
    114,6 KB · Weergaven: 281

CDK

Forumguru
Welkom Bas!
Mooie RS heb je, velgen zijn niet mijn ding, maar dat is een persoonlijk iets natuurlijk.
Veel plezier met de Octavia en geniet van je trappelende JD paardjes!

Greetz Corné
 

koreaan

Forumguru
dank voor jullie leuke reacties! Friesland is een stukje duitse autobahn niet verder vertellen:)

De originele velgen worden nu gebruikt als wintervelgen er zit wat stoeprandschade op en zijn de velgen bij de ventielen gecorrodeerd, zien er niet echt mooi uit.
Ik vond deze onbeschadigde set Borbet velgen met Vredestein wintrac extreme banden op mp. Wij vinden beide de Borbet velgen mooier dan de originele velgen
en hebben daardoor besloten om de banden van velg te wisselen.
Ben van plan om na de winter de originele op te knappen en ze antraciet te poeder coaten, wellicht is het resultaat zo mooi dat ik ze weer wissel.
Heeft iemand misschien een adresje in Friesland die velgen repareert?
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

LT83

Forumguru
Hey Bas,

Had het als in je JD topic gezegd, maar welkom hier.
Leuk dat je hier ook actief wordt!

Groeten Luuk
 

Joske

Forumguru
Welkom op het forum!

De dynochart ziet er leuk uit, kan je vast nog wel menig GTI-rijder mee bedotten ;)
 

Cordoba

Forumguru
Welkom hier Bas. De velgen vindt ik opvallend, maar vind het wel wat hebben. Ook de mistlampen in de onderbumper vallen op de één of andere manier extra op.
 

koreaan

Forumguru
Lang leve garantie binnenkort gaat mijn RS terug voor een paar garantie puntjes sinds kort komt er een soort tjilpend geluid bij de distributieruim vandaan en piepen de remmen.

Bovenstaand is overigens niet negatief richting de garageik ben zeer tevreden over de service en behandeling van Garage martens

Ook is het wellicht het vermelden waard dat ondanks ik 140 km/u op de cruise control rijd de auto best een slokje lust 1:10
 
Laatst bewerkt:

LT83

Forumguru
Wat voor banden heb je erop Bas? Mijne loopt echt veel zuiniger op de snelweg, ben 2x met de RS op vakantie geweest (Italie en Kroatië) en behoudens de gewoonlijke snelheidsbeperkingen en drukte op de duitse autobahn waar mogelijk voornamelijk tussen de 140-180km/h gereden, gemiddeld verbruik over 1300km was 1 op 12,5.
Ik neem aan dat je wel minimaal RON98 tankt?
 

koreaan

Forumguru
Beste Thijs,

Zal de bandenmaat vanavond eens noteren, uiteraard tank 98 en voeg zo nu en dan een paar liter bio-ethanol toe.
 

LT83

Forumguru
Type band en bandendruk scheelt ook veel natuurlijk. Ik heb Michelin Pilot Sport 3, hebben relatief lage rolweerstand.
 

koreaan

Forumguru
still going strong! De winterbanden zitten er ondanks de warme winter er onder.
de Skoda die al niet echt zuinig is, neemt nu nog een slokje meer maar dat neem ik voor lief.
Op de originele velgen zitten vredestein wintrac extreme banden gemonteerd, ondanks dat het winterbanden zijn blijft de grip prima.


Ik heb nu bijna 71K op de klok staan.
 

koreaan

Forumguru
A.s. zaterdag inlaattraject reiniging bij Hans Sloot en daarna rollen bij JD.
Ik heb gisteren een typhoon Induction kit gekocht, vermoed dat deze niet op tijd zal komen om voor de JD engineering meet te installeren.

Moeten dan maar opnieuw rollen bij de VAG techniek meet :D
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan