Ben bij Rico en Micha geweest en heb alles er weer af laten halen. Motortuning was top. DSG bak tuning werkte niet helaas. 999,- euro en een illusie armer..
Oplossing was om er een nieuwe "oud model" koppeling in te laten zetten met meer frictiemateriaal a 1300,- euries. Nadeel is dat deze minder lang mee gaat (zachter materiaal), dus met een beetje pech kan je om de paar jaar je koppeling weer vervangen... koekoek...
.
Had net daarvoor van Pon een nieuwe koppeling gehad onder garantie. Dus je moet een gloednieuwe koppeling vervangen voor een nieuwe "oud model " koppeling om het slippen weg te nemen ...
hahahaha..serieus..
Nogmaals dat een bedrijf als TVS of VAG techniek (maar er zijn er nog vele) een ruim belegde boterham verdient zegt mijns inziens genoeg over het product waar ze hun handen vol aan hebben..
Maar ik wens een ieder uiteraard het beste en veel rijplezier en uiteraard hoor je alleen maar een "klein" groepje met probleemgevallen. Zal allemaal best waar zijn, maar ik had gewild dat ik niet bij dit "kleine" groepje hoorde en de ellende met de DQ200 zoals ook op dit forum beschreven eerder had gelezen, dan had ik een 2.0 TDI DSG met natte koppeling uitgezocht ipv een 1.6 TDI DSG met de droge koppeling.