Voorstellen Deniz's Skoda Karoq Sportline Steel Grey

nakharry

Forumguru
Ontwikkelingen gaan snel. Vind die Enyaq ook prachtig.

Als er een caravan van 1500 kg achter kan over 4 jaar zou dat helemaal fantastisch zijn:dankje:
 

ertromp

Forumguru
Rare opmerking dit!
Kun je wel lezen Harry Nak :sterretjes::banghead:
Wat ik aangeef is dat @JeSko blijkbaar niet meegekregen heeft dat er ook problemen op het forum naar voren komen betreffende handbakken. @JeSko geeft in zijn post #14 aan dat hij hier op het forum geen problemen daarmee is tegengekomen. Ik geef alleen maar aan dat daar ook het e.e.a op het forum over te vinden is.

Kom anders even rijden in mijn Golf als het een beetje vochtig is buiten dan weet je wat een slippende koppeling is ertromp?
Maar ik hou t hierbij want het zit mij nogal hoog zoals je merkt:shutup:

Je hoeft mij niets te vertellen over de DSG / DQ200. Heb er 5 jaar met veel plezier in gereden in mijn O2 FL. Wel na aanpassing door TVS Engineering overigens. Want de software daar ligt vnl het probleem.
Nooit er aan gedacht om bij TVS langs te gaan om dat stuk frustratie weg te nemen?
 

nakharry

Forumguru
Ben bij Rico en Micha geweest en heb alles er weer af laten halen. Motortuning was top. DSG bak tuning werkte niet helaas. 999,- euro en een illusie armer..

Oplossing was om er een nieuwe "oud model" koppeling in te laten zetten met meer frictiemateriaal a 1300,- euries. Nadeel is dat deze minder lang mee gaat (zachter materiaal), dus met een beetje pech kan je om de paar jaar je koppeling weer vervangen... koekoek...:fool: .

Had net daarvoor van Pon een nieuwe koppeling gehad onder garantie. Dus je moet een gloednieuwe koppeling vervangen voor een nieuwe "oud model " koppeling om het slippen weg te nemen ...:fool: hahahaha..serieus..

Nogmaals dat een bedrijf als TVS of VAG techniek (maar er zijn er nog vele) een ruim belegde boterham verdient zegt mijns inziens genoeg over het product waar ze hun handen vol aan hebben..

Maar ik wens een ieder uiteraard het beste en veel rijplezier en uiteraard hoor je alleen maar een "klein" groepje met probleemgevallen. Zal allemaal best waar zijn, maar ik had gewild dat ik niet bij dit "kleine" groepje hoorde en de ellende met de DQ200 zoals ook op dit forum beschreven eerder had gelezen, dan had ik een 2.0 TDI DSG met natte koppeling uitgezocht ipv een 1.6 TDI DSG met de droge koppeling.
 
Laatst bewerkt:

flevomadness

Nieuw lid
Nee de problemen beginnen daarna pas.

Kijk op het forum maar eens bij DSG problemen of Google maar eens op problemen met een DQ200. Tevens kan je er op de website van VTS engineering genoeg over vinden of bij VAG techniek of andere tuners.

Dat meerdere bedrijven winstgevend zijn en nog steeds bestaan door het oplossen van problemen met deze bak zegt ook wel iets denk ik. In ieder geval dat ik niet de enige ben met een maandagmorgen DSG bak in mijn Golf Variant.

En ja, zat er geen DQ200 met droge koppeling in de Karoq dan had ik ook zeer zeker voor een automaat gekozen. Dan wel!


Gelukkig mag ik na 4 jaar een nieuwe leaseauto uitzoeken dan...;)
 

Canon-Eye

Forumguru
zulke parkeervakken zouden ze trouwens overal moeten maken..!
Maakt voor sommige mensen niks uit, hoor.
Zag van de week nog een redelijk jong ogende mevrouw haar Opeltje Adam (best een klein autootje) zorgvuldig neerzetten met het midden precies op de duidelijke witte scheidingslijn tussen twee vakken waarmee ze beide vakken bezette.
Veilig achterwaarts ingeparkeerd, dát dan weer wel... :jaja:
 

hemi24

Forumguru
Maakt voor sommige mensen niks uit, hoor.
Zag van de week nog een redelijk jong ogende mevrouw haar Opeltje Adam (best een klein autootje) zorgvuldig neerzetten met het midden precies op de duidelijke witte scheidingslijn tussen twee vakken waarmee ze beide vakken bezette.
Veilig achterwaarts ingeparkeerd, dát dan weer wel... :jaja:

Dat probeerde ze vanmiddag nog een keer op de A7 :

dsc0005-001.jpg
 
Bovenaan Onderaan