Voorruitverwarming Superb3

Robbie146

Senior Member
Zover ik weet heeft de S3 folie ipv draden, ik kan bij mij iig geen draden vinden en de voorruit ontdooit perfect met sneeuw of ijs er op.
 

B.Stuurder

Forumguru
Voor zover ik weet heeft de Octavia draadjes in de ruit en de Superb heeft folie, dus geen draadjes meer.
 

Ericw

Forumguru
Dat zou mooi zijn als het op de Superb al geleverd wordt, vind dat persoonlijk iets mooier dan die (dunne) draadjes.
Bedankt voor jullie reactie!
 

Kempes

Forumguru
Nu moeten ze alleen nog eens zo slim worden dat je de ruitverwarming een kwartier voor vertrek aan kan laten gaan (zonder dat je naar de auto hoeft en indien de staat van de accu het toelaat..). Of kan dat ook al?
 
Ja. Wordt geleverd op de S3. IMG_1700.JPG

Ik weet niet of je het goed kunt zien, maar die gouden gloed is de folie die tussen het gelaagde glas in zit. Zowel verwarming als zonwerend.
 

Ericw

Forumguru
Ja, is erg goed te zien! Top, deze gaat dus als optie meegenomen worden.
Thanks allemaal.
 

ljo13

Lid
Ik kan het alleen maar aanraden! Het is niet alsof sneeuw en ijs in een halve minuut tijd verdwenen zijn maar omdat de ruit zelf ontdooit, kun je na enkele minuten gewoon met je ruitenwissers de ruit schoonvegen.
 

Octaaf

Forumguru
Als je het folie tussen het glas kan plaatsen, kan je het dan ook niet aan de binnenkant plakken (zelfde proces als blinderen van achter-/zijramen)?

Dan zou het after market ook beschikbaar moeten zijn, of komen? (zou het wel willen op de SSC2)
 

stratos

Actief lid
Nu moeten ze alleen nog eens zo slim worden dat je de ruitverwarming een kwartier voor vertrek aan kan laten gaan
Ik dacht dat bij VW Passat de optie "Voorruit draadloos verwarmbaar en infrarood reflecterend PGW" toeliet dmv afstandsbediening die aan te zetten. Maar als ik het goed begrijp, betekent het gewoon dat de gewone verwarmde voorruit op passat mét zichtbare draadjes is, en de 'draadloos verwarmbare' jah... gewoon zonder draadjes dus. Even mijn post updaten in het superb vs passat topic...
 

Kempes

Forumguru
Denk dat we VAG maar eens er op moeten wijzen om het op afstand schakelbaar te maken, maar daar zullen ze toch vast al wel aan gedacht hebben?

Als ik het kan verzinnen dan zal zo een ontwerpafdeling die er voor gestudeerd heeft hier ook wel op gekomen zijn lijkt me... t zal wel een te zware belasting voor de accu zijn vrees ik..
 

B.Stuurder

Forumguru
Ik kan het alleen maar aanraden! Het is niet alsof sneeuw en ijs in een halve minuut tijd verdwenen zijn maar omdat de ruit zelf ontdooit, kun je na enkele minuten gewoon met je ruitenwissers de ruit schoonvegen.
Bij de O3 na 70 seconden.
 

B.Stuurder

Forumguru
Denk dat we VAG maar eens er op moeten wijzen om het op afstand schakelbaar te maken, maar daar zullen ze toch vast al wel aan gedacht hebben?

Als ik het kan verzinnen dan zal zo een ontwerpafdeling die er voor gestudeerd heeft hier ook wel op gekomen zijn lijkt me... t zal wel een te zware belasting voor de accu zijn vrees ik..
Dat denk ik ook, want als ik het goed heb kan het voorkomen als je start-stop uitzet in VCDS, dat de auto. Nog maar 8 Volt meet en dan duurt het heel lang voordat de ruit schoon is. Staat ergens op dit forum, vergeef me mijn geheugen als het niet geheel correct is.
 

Kempes

Forumguru
Nee, liever niet krabben (want krassen) en ook geen chemische troep en ook geen lauw water.

Begrijp me niet verkeerd, ik doe een dekentje op mn voorruit en krab de zijruiten..maar als het bij de opvolger van mijn o2 over een aantal jaar makkelijker kan..waarom niet?
 
Bovenaan Onderaan